Skocz do zawartości

M47 problemy prawie z wszystkim (głównie motor)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem 320 d ze 136km . Wszystko było pięknie ,przede wszystkim nie dymił na niebiesko (wyczyszczony był chyba cały układ dolotowy) . Zaczęło się po tygodniu ,gdy odpaliłem i po jakimś czasie ruszałam za mną były kłęby dymu (jasnego) . Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem filtr powietrza , ale gucio pomogło , więc poczytałem trochę fora i wymiana filterka(samego bez obudowy) odmy, jakie było moje zdumienie że po tej robocie prawie wcale nie kopcił . Jednak wciąż było czuć spaliny w środku auta (zapomniałem jeszcze o tym napisać) . Po ok. 2 tygodniach przy spawaniu tłumika okazało się że nie ma katalizatora . Przy tym zobaczyłem że turbinka jest spocona olejem i po kilku dniach znów zaczął kopcić na niebiesko (i szczypiąco w oczęta) . W między czasie czyściłem EGR , Coolera itp (wraz z zaworkami) .To by było wsjo na temat kopciucha , teraz ogrzewanko : dogrzewa do max. 60stC , na postoju dochodzi do 92stC(ale to dopiero teraz po moim odpowietrzaniu).

 

Jak ktoś może4 pomóc to byłbym wdzięczny !

 

Do tej pory miałem tylko benzynki , i to jest pierwszy dieselek (i chyba ostatni )

Opublikowano

Ponawiam pytanko !!!

 

P.S.

Turbo mokre z zewnątrz (ale nie wiem jakod strony przepływki ) Od strony wydechu turbinka czysta i tylko malutki luzik !

Opublikowano

Turbo może być trochę spocone, byle nie ciekło. Delikatny luz musi być na wirniku. Jeśli turbo dobrze pompuje to powinno być sprawne.

 

Spaliny wewnątrz oznaczają nieszczelność układy wydechowego lub EGR.

 

Temperatura dochodzi do 92 stopni i spada w czasie jazdy? Jeśli tak to masz uszkodzony prawdopodobnie termostat

Opublikowano

No dzięki w końcu ktoś się odezwał . Tak wydech miałem nieszczelny i pospawałem , ale z tyłu z rury leci niesamowity smród (czuć palony olej) .

A co do termostatu to o którym myślisz ? który łatwiej sprawdzić ?

Opublikowano

Co do spalin w kabinie zajrzyj np tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42052 . Dymienie na niebiesko to raczej wiadomo i niczego dobrego to nie wróży.

 

Ja z czymś takim nie pożałowałbym paru stówek na wizytę na porządnym przeglądzie nawet w ASO, bo szukanie rozwiązań wszystkich tych problemów pochłonie więcej kasy. Szkoda, że nie zrobiłeś tego przy zakupie, ale pewnie jakaś okazja była ;p

Opublikowano

_roberto_

Co myślisz mówiąc "nic dobrego nie wróży" ? Oleju nie bierze (na 6000tk km nie ubyło nic) , masz na myśli turbo ?

Co do kontroli silnika to myślę jutro jechać do Jagiełłów w Łodzi ( co o nich myślicie ? )

Opublikowano

hunter

 

A czemu razem z olejem ? , co to zmienia ? Tak jak pisałem filtr odmy zmieniłem (bez obudowy) , czy to coś zmienia ?

Koleś od którego kupiłem auto mówił jaki olej , ale on dużo mówił ,wymienione all: filtry itp. filtr powietrza ważył chyba z 3 kg , tak więc koleś bardzo prawdomówny .Więc jaki olej ewentualnie wlać ( może półsyntetyk coby nie pogorszyć)

Opublikowano

jakub

 

Tak jak pisałem na 6000 km na miarce nie widać ubytku (może ciut) , więc skąd olej w EGR i coolrze (to jest po parę kropel , ale wystarczy żeby zabarwić spaliny i wku...ic ) Dzięki za linka !

Opublikowano
Wymień filtr odmy to podstawa oczywiście razem z wymianą oleju

 

A jeśli olej był wymieniany 2000km temu? Czemu ma służyć wymiana oleju razem z odmą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.