Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak w temacie. Kupilem auto (730 M30) z zamontowanym filtrem stożkowym. z racji tego ze nie jestem zwolennikiem takich układów postanowilem wrócic do orginalu. Zakupilem komopletny filtr + gumy i wystapil nastepujacy problem:

Orginalny filtr nie pasuje :( . Jest to spowodowane tym, ze gaz byl montowany po filtrze stożkowym. podczas montowania gazu zostal pzedluzony dolot okolo 3 - 4cm (pzed przepluwomierzem Gaz, za zabezpieczenie przeciw uszkodzeniowe w razie wystrzalu).

i tu moje pytanie: Jak u innych rozwiązany zostal ten problem (przedluzenie dolotu + orginalny filtr). Moze posiadacie inne zabezpieczenie (budowa).

bardzo prosil bym o zdjecia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Nie miałem coprawda tego problemu bo kupiłem autko już z instalacją gazową i na orginalnym filtrze powietrza jednak zauważyłem małe zmiany ażeby można było zamontować tkz. antywybych. Cała skrzynka w której znajduje się filtr jest przesunięta w kierunku kielicha od amortyzatora, z tego co dopatrzyłem nie jest ona zaczepiona na orginalne uchwyty tylko przesunięta a że przez to jest tam ciaśniej to jest nieruchomai jak narazie jest ok.Myślę że u Ciebie można by zrobić podobbnie ...

Pozdro..

TOMEK[E32]730
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
a dlaczego chcesz wymieniać na orginalny z tego co ja wiem to storzkowe są leprze bo mają mniejszy opór, tylko trzeba je częściej czyścić. Sam się zastanawiałem nad zmianą.
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

Stary , powiem Ci tak , bo juz 3 pary oczu zużyłem na czytaniu o filtrach sportowych w siódemkach - ZDANIA SĄ PODZIELONE -

jedni są zagorzałymi fanami - bo mowią ,ze

- sportowy filtr to lepsze brzmienie

-mniejszy opór- wieksza moc

- długi czas miedzy czyszczeniem/ ew. wymianą takiego filtra

 

przeciwnicy za to -

- praktycznie zerowy przyrost mocy

- O WIELE GORSZE FILTROWANIE ( a przeciez do tego własnie ma słuzyc filtr powietrza)

- no i przystepne ceny oryginalnych filtrów powietrza BMW ...

 

ja sam mam K&N' a i powiem tak - zadnych przyrostów mocy nie odczułem, przyspieszenia i spalanie sa takie same, fakt- nie musze zmieniac filtra co 10000 km, ale jak pomysle sobie ,ze moze jakies brudy się dostają do wnętrza mojego 6 cio garkowego maleństwa , które na oryginale z BMW by się jednak zatrzymały, to coraz czesciej mysle o powrocie do zwykłego filtra...

pozdro

Opublikowano
ja sam mam K&N' a i powiem tak - zadnych przyrostów mocy nie odczułem, przyspieszenia i spalanie sa takie same, fakt- nie musze zmieniac filtra co 10000 km, ale jak pomysle sobie ,ze moze jakies brudy się dostają do wnętrza mojego 6 cio garkowego maleństwa , które na oryginale z BMW by się jednak zatrzymały, to coraz czesciej mysle o powrocie do zwykłego filtra...

pozdro

 

no właśnie i jeszcze jak brzydko to wygląda :mad2:

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
730"] Cała skrzynka w której znajduje się filtr jest przesunięta w kierunku kielicha od amortyzatora, z tego co dopatrzyłem nie jest ona zaczepiona na orginalne uchwyty tylko przesunięta

 

Dokładnie, po przedłużeniu dolotu na skutek montażu zabezpieczenia puszka z filtrem nie pasuje do oryginalnego mocowania - trzeba zastosować tzw. "przedłużkę" tj. blaszkę z 2 otworami na śruby :mrgreen: i przymocować przedłużkę do oryginalnego gniazda a puszkę do przedłużki.

Nie jest to może rozwiązanie bardzo eleganckie, ale zdaje egzamin :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.