Skocz do zawartości

Jaki powinien być opór czujnika ABS ??? czy ktoś wie????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam .ostatnio w mojej buni e39 2.8 zauwazyłem ze załancza mi sie bład TRakcji .czasem jak zgasze silnik i zapalam gaśnie i jest OK. czasem podczas jazdy sie zapala tzn ze nie działa.Pierwszą rzeczą sprawdziłem wszystkie czujniki ABS . 3 miały opornośc 3.07 kilo ohma a jeden miał 3.01 kilo ohma.czy jest mozliwośc ze to własnie on jest uszkodzony?jaka powina być faktyczna rezystancja czujników? czy ktoś może wie ?jeśli ktoś ma jakiś nowy czujnik i mógłby zmierzyć będę wdzięczny .
Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Opublikowano
Jezeli wszystko dobrze zrozumiałem podany POST dotyczy czujników po 98 roku. Czy ktos mógłby napisać jaki opor powinny mieć przed 98rokiem. Mam problem- padł mi właśnie czujnik, i mam problem z dobraniem odpowiedniego- kupiłem już 3 czujniki różnych firm i one maja opor od 02-06 mega. A orginalne zamontowane na samochodzie maja ok 3 kilo!!!. Czy ktos mi moze to wytłumaczyc?? czy jedynym rozwiazaniem jest kupno orginału??
Opublikowano
Jezeli wszystko dobrze zrozumiałem podany POST dotyczy czujników po 98 roku. Czy ktos mógłby napisać jaki opor powinny mieć przed 98rokiem. Mam problem- padł mi właśnie czujnik, i mam problem z dobraniem odpowiedniego- kupiłem już 3 czujniki różnych firm i one maja opor od 02-06 mega. A orginalne zamontowane na samochodzie maja ok 3 kilo!!!. Czy ktos mi moze to wytłumaczyc?? czy jedynym rozwiazaniem jest kupno orginału??

 

Rozwiazaniem jest kupno odpowiedniego czujnika. Te starsze sa wyposazone w cewke bez ukladu elektronicznego. Nowsze mieszcza w sobie elektronike, dlatego zwykly omomierz pokaze wysoka opornosc.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Czujniki były dobierane wg. numeru nadwozia :/ dlatego nie rozumiem, skad takie roznice ???
Opublikowano
hmm... to moze to ktoś sprostuje :) Bo elektryk u ktorego "robie" ten samochód pokazywał mi w jakimś programie ze powinny mieć od 2500 do 4000 ohm. :/ juz głupi sie robie z tego wszystkiego:D
Opublikowano

[...]Te starsze sa wyposazone w cewke bez ukladu elektronicznego. Nowsze mieszcza w sobie elektronike, dlatego zwykly omomierz pokaze wysoka opornosc.

 

Dokładnie!!!! Ja mam auto z niebieskimi wtyczkami i jak mi świeciły kontrolki ABS/ASC to po diagnozie kompem, z której wynikało, że padł czujnik przy T/P kole dla ciekawości mierzyłem rezystancję na wejściu do sterownika ABS. Na tym padniętym pokazywało coś koło 200 Ohm, a na pozostałych wartości dość nierówne, ale o kilka rzędów wyższe: 8 MOhm, 15 MOhm i 17 MOhm.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ja jak kupowalem to tylko rok i wersja i szare wtyki i ok.

 

To znaczy, że masz auto sprzed 09/1998, kiedy BMW przeprowadziło "rewolucję" elektroniki E39...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 lata później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu. Mam problem z czujnikiem abs lewy przód. Kupiłem już 2 i nadal nie działa :(((. Zmierzyłem oporność i pokazuje 25Mohm. jakim cudem?

Czujnik wysłałem na reklamację i wrócił nowy który też nie działa :(. Więc jaka powinna być oporność. Auto to E39 525 1998/07 Wtyczka szara.

Robiłem też test diody na mierniku, bo to w końcu dioda i tez wyszły cuda. Ma może ktoś prawidłowe wartości pomiarów ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.