Skocz do zawartości

540i czasem po odpaleniu po 2 sec gasnie,i tak kilka razy.??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moją E39 540i 1999. :mad2:

 

A tak to wygląda,

Wymieniłem już ,przekażniki pompy paliwa,filtry,świece,i cewki zostały sprawdzone.

i dalej nic.

 

Czasami jak chcem odpalić autko to wejdzie na obroty na biegu jałowym i jak zchodzi to zgaśnie i czasem tak potrafi z 5 razy z rzędu.

Po podpięciu do kompa czasem był błąd czujnika wałków.

Ale bezpośrednio po tych zdarzeniach go nie wywala

I jak już mi auto wreszcie odpali to czuje jak by ze 50-70 koników to uciekło.

słaby się robi i jaskiś mułowaty.

Aler jak odpali normalnie to zapier....... jak szalone tak jak powinno.

Zdarza mi się to tylko po odpaleniu nigdy nie zgasł na skrzyzowaniu czy gdzie indziej nigdy ,tylko podczas startu i nie ważne czy ciepły czy zimny i ,powtarza się co jakieś 3-4 dni.Jak prubuje go przytrzymać na obrotach to także nic ,normalnie gaśnie.

No nikt nie wie co z tym zrobić i ja także już mam koniec nerwów.

Proszę o pomoc za miesiąc czeka mnie wycieczka 1800km i nie chem się rozczarować na BMW.pozdrawiam i proszę o pomoc :pray:

Opublikowano

ja bym sprawdził przepływomierz.

 

Na ogół jeszcze wtedy gaśnie na dojeżdżaniu do skrzyżowań, ale nigdy nic nie wiadomo.

Ważne jest to, że komp nic nie pokazuje, bo tak właśnie jest jak przepływka pada.

Jak rano odpalisz i zgaśnie, to otwórz maske, i odepnij przepływomierz na wtyczce, i wtedy odpal. Jak zapali po odpięciu bez problemów, to masz odpowiedź.

Opublikowano

Po podpięciu do kompa czasem był błąd czujnika wałków.

Ale bezpośrednio po tych zdarzeniach go nie wywala

 

Piszesz, że czasem wywala błąd czujnika wałków i ja bym to sprawdził bo ten objaw wygląda mi właśnie na padający czujnik, a to że w danym momencie nie wywala błędu nie znaczy, że czujniki są ok(było pisane na forum ze mimo iż nie wywalało błędu czujników położenia były uszkodzone i po wymianie jak ręką odjął) wiec jeżeli diagnostyka wywala co jakiś czas błędy czujnika położenia wału/wałka przyjrzyj się im dokładnie

 

zrób też tak jak kolega Boogie pisze sprawdź przepływkę nie jest to wile roboty aczkolwiek zawsze zobrazuje ci co i jak

 

jeżeli masz dostęp do kompa i fejsu to zrób pomiary silnika tzw "LIVE DATA" I popatrz na wskazania przepływki i innych rzeczy

Opublikowano

Dziś sprawdzałem i wychodzi tak.

 

Błędy :

 

112 Signal camshaft position sensor

 

27 additive mixture adaptation (idle) bank 2 ,control limit reached

 

35 additive mixture adapration (idle) bank 2 ,control limit reached

 

18 oxygen sensor before catalicconverter , bank 2

 

A odnośnie Live data:

 

Engine speed : 710 obr/min

 

colant temp. : 117C ????????(zegar w aucie stoi pionowo)

 

intake air temp : 35C

 

air flow signal : 0.67 V

 

air flow : 13kg/h

 

ignition angle : 12 KW

 

colant temp sensor : 0.46 V

 

a więc błedy mówią że sensor wałków i jedna lambda.

Ale coś mnie nie pokoi temp silnika 117C coś tu nie tak.

Cyżby czujnik także???

proszę o porade waszym zdaniem.

Opublikowano

podstawowa sprawa to wymienić czujnik położenia wału i problem z odpalaniem powinien zniknąć

 

co do lambdy to czy nie masz przypadkiem gazu???? jeśli tak to błędy mogą być spowodowane właśnie przez instalację gazową (emulator lambda itp)

 

co do wartości przepławki to najlepiej jakby się wypowiedział posiadacz takie samego motoru (niestety ja nie znam wartości nominalnych w benzynie choć wczoraj robiłem test live w oplu omedze b z 3.0 V6 wskazanie na wolnych było podobne)

 

co do tej temperatury to zrobiłbym test live podczas jazdy i zobaczył jak się zachowuje temp(aczkolwiek myślę ze jeśli auto było rozgrzane a test robiłeś w miejscu mało przewiewnym to taka temperatura może być prawdopodobna pamiętać należy wiatrak chodzi na wisko i przy wolnych obrotach mógł dobrze nie wychładzać tylko teraz pytanie czy wentylator elektryczny nie powinien wspomagać wisco?)

Opublikowano

wymienie czujniki wobec tego.

 

mieszkam w londynie i to auto nawet koło gazu nie stało całe szczescie.

 

oki ,kupię jutro czujnik położenia wału i czujnik temperatury.

i mam nadzieję że mu przejdzie .

jak macie jeszcze jakieś propozycje proszę dajcie znać

Opublikowano

tak jak pisałem wartość temperatury w momencie testu zależy od wielu czynników i odczyt

colant temp. : 117C może być w normie choć to deko wysoko

 

gdyby czujnik temperatury był uszkodzony miałbyś błąd na kompie wiec co do wymiany należy się zastanowić

 

jeśli auto nie ma gazu :D to te błędy od sondy trzeba by posprawdzać bo nie wygląda to za ciekawie a na pewno nie jest w normie

 

zmień czujnik położenia wału pokasuj błędy przejedź się i sprawdź jeszcze raz kompem jakie błędy się pojawiają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.