Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zauażyłem coś niezykłego... :worried:

Jade sobie, słonko świeci, więc chciałem włączyć nawiew. Rolki obie na szesnaście stoni i jazda (klima off). Wiatr we włosach :) a tu na nóżki ciepłe powietrze... :shock:

Wyłączyłem nawiew, a na nogi dalej ciepłe... :shock: :shock:

W dodatku plastik pod kolumną kierownicy oraz ten przy prawej nodze dziwnie się nagrzał - być może właśnie od cieplego powietrza.

Włączyłem klimę i troche lepiej...wyłączyłem i znowy to samo.

:?

A teraz najlepsze. Klima off, nawiew na full, zamknąłem obieg powietrza i przyjemny chłodek poszedł ze WSZYSTKICH nawiewów.... :dance:

 

A tak na serio, ktoś wie co dolega mojemu maleństwu...?? :modlitwa: :modlitwa:

Black - Mighty - Wonderful
  • Członkowie klubu
Opublikowano

To może trochę podpowiem. Zanim wyciągniesz owe zawory należy je sprawdzić. Zawory te przy wyłączonym silniku [ braku zasilania] są otwarte, załączenie zapłonu oraz jednoczesne ustawienie temp. takiej,że konieczne jest zchlodzeni powietrza powoduje zamknięcie zaworów.

Wykonujesz następujący test: ustawiasz temp. na min. wentylator min. przekęcasz stacyjkę. Następnie wkładając i wyciągając wtyczkę która zasila elektrozawory [ ta która idzie bezpośrednio do nich] słychać oraz po dotknięciu metalowej obudowy czuć załączanie i wyłączanie zaworów [oczywiście przy prawidłowo działających - trudn jednak określić czy działa jeden zawór czy też dwa] Zawory są dwa po jednym na każdą stronę kierowcy i pasażera.

Następnie robisz drugi test. Po rozłączeniu wtyczki robisz pomiar pomiędzy pinami wyprowadzeń elektrozaworów [ u mnie są trzy piny] Pomiar polega na zmierzeniu oporności cewek, wyniki akceptowalne to kilkanaście Ohm 16 -19. Tu sprawdzasz która cewka zmarła. Dalsze postępowanie jak w moim poście [link podałem wyżej]. pamietaj o wymianie oringów [ koszt paru złotych - ja kupiłem w najbliższym sklepie z częśćmi zamiennymi do aut i maszyn roln.]

może ta proza coś pomoże :sad2:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

marcosz dzięki...

 

Postaram się coś wykombinować. Co do stron to padła tylko strona kierowcy, bo pasażerka nie narzekała na nawiew na nogi.. :mrgreen:

 

pompke do spryskiwaczy wymienilem w 10 min (moja pierwsza samodzielna naprawa :mrgreen: :mrgreen: :dance: :dance: ) to może i z tym sobie poradze...tylko te czesci musze znalesc i jakis zakladzik co tego typu rzeczy naprawia

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

Korzystając z okazji podłączę się pod temat. U mnie zaobserwowałem takie anomalia:

 

Jadę sobie w trasie i słonko przygrzewa więc załączam automatyczną klimę (bo mam :cool2:). Po stronie pasażera jeśli ustawię nawet na 28 stopni leci chłodne i po paru kilomterach pacjent mi krzyczy, że mu zimno,

 

Po stronie kierownika jeśli nastawiam tak do 21 stopni też leci chłodne ale jak już dam 22/23 ta wali mi ogrzewaniem w twarz zamiast chłodzić.

 

Czy to też może być wina tych zaworów złośliwych.

kiedyś


E32 730

E36 318

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.