Skocz do zawartości

525 TD nierówna praca silnika na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Z moim problemem walczę już praktycznie od kupna mojej E39, tj. od kwietnia tego roku. (rocznik 10.1998, silnik 2.5 TD 115 KM)

Problem polega na strasznie nierównej pracy silnika na biegu jałowym po jego długim nagrzaniu się (np. jeździe miejskiej około 30 minut). Silnik zaczyna wtedy pracować jak gdyby nie "palił na jeden gar". Po dodaniu gazu praca się wyrównuje i na wyższych obrotach pracuje idealnie, po zmniejszeniu obrotów chwilę pracuje równo, i znowu powili zaczyna wpadać w wibracje. Trzęsienie silnikiem jest wtedy bardzo silne, praktycznie zaczyna telepać całym przodem samochodu.

Dodam, że samochód bardzo dobrze przyspiesza, ma prędkość maks. sprawdzoną przeze mnie około 200, i spalanie ma stosunkowo niskie, bo w trasie około 7l.

Co było robione:

- na kompie jedynie błąd przepływki, która została wymieniona i żadnego efektu,

- zmienione trzy nastawniki - dwa regenerowane oraz jeden z samochodu bez takiego problemu,

- wyciągnięte i sprawdzone koło dwumasowe - żadnych oznak zużycia, samochód nie szarpie przy ruszaniu,

- sprawdzone wtryski, ciśnienia na poszczególnych cylindrach (ponad 30 atm)

- rozebrana na części i sprawdzona na stole pompa paliwa (sekcja tłocząca) - firma w Iławie twierdzi iż jest w bardzo dobrym stanie

Na kompie, podczas tego telepania silnikiem wskazuje na tzw rzucanie dawką paliwa, skacze ona wtedy praktycznie od 1 do 12!!!

W tej chwili zrobiło się chłodniej i problem występuje rzadziej, ale jedno co zauważyłem obecnie to po minimalnym dodaniu gazu jestem w stanie wywołać lekkie trzęsienie silnika (nie takie jak latem) w zakresie obrotów od około 780 do 850 a powyżej problem ustępuje. W trakcie twego testu osoba która go ze mną przeprowadzała, nie zauwazyła żadnych zmian parametrów bieżących oprócz skaczącej dawki, czyli pedał gazu pokazywał stałą wartość i również przepływomierz pokazywał stałą wartość masy powietrza.

Po tych kilku miesiącach walki normalnie opadają mi już ręce.

Czy to jednak jest sekcja tłocząca pompy paliwa???

Czy tez może coś innego??

Proszę o pomoc

Opublikowano

ten typchyba tak ma, kolega z forum na pw napisał mi nawet co jest napisane nt tego zjawiska w dokumentacji TiS do E39 silnik M51D25 jest taka notka w jezyku angielskim:IDLING VIBRATIONS WHEN VEHICLE IS STAIONARY

E36/E38/E39 with M51

Situation: After aggresisve drivin or after driving in "stop and Go"traffic with high coolant and fuel temperatures, low frequnecy vibrations may occur when the above vehicles are stationary and the engine is at idling speed

Afected Vehicles: E38/E39 with M51.MAnufacturing period:JAnuary 1996 to OCtober 1999 "

 

to chyba jakas wada fabryczna - pozostawiam to bez komentarza

ja osobiście walcze z tym denerwujacym zjawiskiem przeszło rok i się poddałem- pompa wtryskowa zregenerowana w serwisie bosha i nic się nie popraiwło- jest jak było. potwierdzam, że jak temperatura jest niska: np zima - zjawisko prawie nie wystepuje.

niby dwumasa moze też nasilac takie rzeczy, ale są ludzie, co wymieniali dwumasy i nadal maja wibracje.....

Opublikowano
ten typchyba tak ma, kolega z forum na pw napisał mi nawet co jest napisane nt tego zjawiska w dokumentacji TiS do E39 silnik M51D25 jest taka notka w jezyku angielskim:IDLING VIBRATIONS WHEN VEHICLE IS STAIONARY

E36/E38/E39 with M51

Situation: After aggresisve drivin or after driving in "stop and Go"traffic with high coolant and fuel temperatures, low frequnecy vibrations may occur when the above vehicles are stationary and the engine is at idling speed

Afected Vehicles: E38/E39 with M51.MAnufacturing period:JAnuary 1996 to OCtober 1999 "

 

to chyba jakas wada fabryczna - pozostawiam to bez komentarza

ja osobiście walcze z tym denerwujacym zjawiskiem przeszło rok i się poddałem- pompa wtryskowa zregenerowana w serwisie bosha i nic się nie popraiwło- jest jak było. potwierdzam, że jak temperatura jest niska: np zima - zjawisko prawie nie wystepuje.

niby dwumasa moze też nasilac takie rzeczy, ale są ludzie, co wymieniali dwumasy i nadal maja wibracje.....

 

Tak, ale to co zaznaczyłem znaczy "wibracje niskiej częstotliwości", czyli typowe, wkurzające wibracje, a nie telepanie silnikiem, prawie że nie wyskoczy z poduszek!!! Przy takim zjawisku zdarzały mi się nawet sytuacje, że napinacz paska wieloklinowego zaczynał wskutek tego "walić o obudowę, a karoseria samochodu wyraźnie skakała, więc to nie będą te wibracje, a na pewno coś innego.

Po tych wszystkich swoich analizach i przemyśleniach jednak zaczynam stawiać na pompę lub też dwumasę, ale jest to chyba mało prawdopodobne aby dwumasa powodowała aż takie rozbieżności "chwilowej" dawki paliwa???

Opublikowano

z tego co mi powiedzieli w boschu jak regenerowali mi pompę wtryskowa wynika żeby zlikwidować te drgawki trzeba wymienić koło dwumasowe, ponieważ koło dwumasowe, mające lekki luz - które niby wygląda na dobre może zakłócać odczyty z czujnika położenia wału korbowego...

jednak są i tacy co wymienali dwumasy i jak było tak jest... temat trudny- przyczyn może być wiele....

Opublikowano

u mojego brata w MB C klasa 2.2 CDI jest podobnie, po rozgrzaniu silnika obroty jalowe skacza. dopiero jak go przydusi na biegu to sie uspokaja. tez nie moze znalezc rozwiazania. wtryski dobrze podaja, przeplywke zalozyl z innej c klasy i nic. nikt nie ma pomyslu co to moze byc.

 

a sterownik silnika podejrzewasz ? moze czujnik polozenia walu, choc nie wiem jakie dokladnie sa jego objawy.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

a sterownik silnika podejrzewasz ? moze czujnik polozenia walu, choc nie wiem jakie dokladnie sa jego objawy.

 

Naprawdę ciężko jest to stwierdzić, jak pisałem na kompie teraz nie wykazuje żadnych błędów, a samochód nie szarpie przy ruszaniu, ani też nic nie słychać przy gaszeniu silnika.

Moja E39 stała ponad dwa tygodnie u jednego "niby fachowca" w Kurzętniku (koło Nowego Miasta Lubawskiego) i niby zmieniał-podmieniał sterownik silnika, ale również miał podmienić pompę paliwa a z tego co stwierdziłem nic nie ruszył palcem. Także co do sterownika nie mam pewności, też jest brany pod uwagę.

Tak przy okazji - czy sterownik silnika na podmiankę musi być od TD czy też może być TDS? I czy wystarczy go przełożyć i podpiąć, czy też trzeba jeszcze dodatkowo coś adaptować?

I druga sprawa - czy sygnały generowane przez czujnik położenia wału da się w sposób wiarygodny zweryfikować oscyloskopem?

Opublikowano

Witam

Podlacz oscyloskop pod czujnik polozenia walu w ch1 a w ch2 sygnal z wtryskiwacza nr4 (tak zebys mial punkt odniesienia), sprawdz rezystancje cewki w/w wtryskiwacza (powinna wynosic okolo 100R).

W Twoim przypadku sterownik pracuje poprawnie, niepoprawnie pracuje albo ktorys z elementow wykonawczych albo element sprzezenia zwrotnego (czujnik). Najczesciej przyczyna mocnego falowania obrotow jest uszkodzony nastawnik badz zle wyregulowany nastawnik (czy mozesz zapytac sie mechanika jaka wartosc napiecia ustawil dla dawki biegu jalowego?). Chwilowe przygasanie silnika, wypadanie zaplonow moze czasami powodowac czujnik polozenia walu (pod rozrusznikiem) np po umyciu silnika woda (sprawdz polaczenia, piny, przewody idace od czujnika do sterownika).

Witam wszystkich.
Opublikowano
Witam

(czy mozesz zapytac sie mechanika jaka wartosc napiecia ustawil dla dawki biegu jalowego?). Chwilowe przygasanie silnika, wypadanie zaplonow moze czasami powodowac czujnik polozenia walu (pod rozrusznikiem) np po umyciu silnika woda (sprawdz polaczenia, piny, przewody idace od czujnika do sterownika).

Dawka jest ustawiona nastawnikiem na około 4 (tak pokazywało na KTS).

Z tym, że osoba ustawiająca dawkę twierdziła, że zbyt mocno skacze nawet jak silnik nie faluje gdyz zmieniała sie nawet o 0,2.

Opublikowano
Ja właśnie dzisiaj jadę na uszczelnienie pompy wtryskowej i ustawianie dawki. Objawy mam mniej więcej podobne tylko może mniej drastyczne. Mechanik powiedział, że jeśli nie da się ustawić dawki to niestety trzeba będzię wymienić sterowanie czyli jak rozumiem nastawnik. Według niego w pompach przedewszystkim psuje się nastawnik tzn. zużywa poprostu bo nie jest to wada fabryczna, a sama pompa jest ponoć bardzo wytrzymała. Napiszę jakie efekty to przyniosło. Choć jeśli chodzi o te holerne drgania to pewnie dowiem się później bo przy tej pogodzie faktycznie rzadko to występuje, a nasila się jak jest ciepło.
Opublikowano
Według niego w pompach przedewszystkim psuje się nastawnik tzn. zużywa poprostu bo nie jest to wada fabryczna, a sama pompa jest ponoć bardzo wytrzymała.

 

Ja nastawniki już wymieniałem trzy, więc u mnie nie jest to na pewno ten element.

Zastanawia mnie tylko cały czas opisany w pierwszym poście, a zaobserwowany ostatnio fakt tej mojej nierównej pracy po delikatnym dodaniu gazu, zaledwie o kilkadziesiąt obrotów powyżej obrotów biegu jałowego (750), ustępujący w okolicach 850 obrotów/min.

Czym takie zachowanie silnika może być spowodowane?

Opublikowano

Dawka na biegu jalowym powinna wachac sie w okolicach 5mg (4,5mg).

Popros mechanika o ustawienie nastawnika w taki sposob aby na biegu jalowym sterownik ustawial wartosc okolo 5mg.

Wiem ze miales juz trzy nastawniki ale to i tak wyglada na to ze sterownik nie moze doregulowac wartosci dawki na biegu jalowym - nastawnik wadliwy badz regulacja.

Witam wszystkich.
Opublikowano
Okazało się, że miałem za dużą dawkę paliwa i dlatego silnik się telepał. Wyszło jeszcze, że sterownik jest w nie najlepszej kondycji bo zakres regulacji nie był zbyt duży więc pewnie czeka mnie niedługo wymiana. Co do telepania to napiszę później czy jest bo zdarzało się to dość rzadko i raczej w ciepłe dni.
Opublikowano

wert

Dobrze ze wreszcie uporales sie z autem - szkoda tylko ze nie za pierwszym razem. Mechanikowi mozesz powiedziec ze ma ustawic 2450mv na biegu jalowym na nastawniku.

Sterownik po prostu widzial za mala dawke i probowal ja skorygowac, ale nie mogl bo nastawnik byl zle wyregulowany.

Napisz jakie napiecie ci ustawil i ile dokladnie wynosi dawka na biegu jalowym!!

 

"Wyszło jeszcze, że sterownik jest w nie najlepszej kondycji bo zakres regulacji nie był zbyt duży więc pewnie czeka mnie niedługo wymiana."

 

Chyba ci chlop nawija makaron na uszy. Zakres jakiej regulacji ???

Jaka wymiana sterownika. Normalnie masakra. Poszukaj na forum print screana ktorego wklejalem z poprawnie wyregulowanym tdsem, wydrukuj i daj chlopu, niech poustawia tak jak ma byc. Na dodatek niech sprawdzi dynamiczny kat wtrysku - czy sterownik jest w stanie ustawic wartosc zadana w pelnym zakresie obrotow!

Witam wszystkich.
Opublikowano
No to i ja się przyłączam do tematu bo mam idento objawy z którymi walcze od roku i nic nie wywalczyłem. dwumas odpada bo mam automata. Pompa po kilku diagnostykach łącznie z Boshem i wszyscy jednoznacznie mówią pompa ok. Innach złych objawów nigdy nie było z tym że u mnie objawy występują też na zimnym silniku i to dość wyrażnie w rytmiczne drgania wpada silnik i buda przy obrotach około 750-850obr/min jak silnik tylko popracuje i obroty opadną do standardowych czyli około 650 objawy znikają do momentu celowego wprowadzenia w wibrowanie poprzez dodanie gazu do około 750 850 obr. Zauważyłem że w całym cyklu od zimnego silnika do temperatury normalnej (środek zegara) objawy praktycznie nie występują w połowie wskazania wskażnika (pomiędzy min a max temperatury) Wtrysk sterujący wymieniałem ze względu na przeciek na nowy i objawy nic się nie zmieniły. Czekam obecnie na interfejs i będę podejmował dalsza walkę poprzez regulacje dawki i kąta wtrysku. Auto odpala na dotyk nie faluje obrotami spalanie w normie, nigdy nie zgasło. poprostu tylko te okropne wibracje. O efektach mojej walki poinformuję.
Opublikowano
Czekam obecnie na interfejs i będę podejmował dalsza walkę poprzez regulacje dawki i kąta wtrysku. Auto odpala na dotyk nie faluje obrotami spalanie w normie, nigdy nie zgasło. poprostu tylko te okropne wibracje. O efektach mojej walki poinformuję.

Napisz jaki interfejs zamówiłeś i jakie masz auto - czyli rocznik oraz miesiąc.

Ponieważ ja również zastanawiam się nad zakupem "kabelka" z softem ale kompletnie nie wiem w co wejść.

Opublikowano
Moje auto to E39 2,5 TDS rok 98 z pażdziernika. Zamówiłem interfejs od jednego z członków tego forum Nerwusa. Narazie czekam na paczkę wiec jeszcze nie poweim co i jak. Ogólnie opinie na temat jego interfejscu są BDB więc myśle ze będzie ok. Wszystko załatwia nawet kabelek na USB bo mój laptop nie ma portu COM. Jak coś to pisz do niego a napewno pomoże i coś doradzi. Odnośnie opini na temat interfejsu to dam znać jak zrobię z jego urzyciem pierwsze kroki.
Opublikowano

Do podlaczenia twojego samochodu wystarczy komp z usb i interfejs kkl od VW.

To znaczy jaki, jeżeli możesz to podaj przykład i napisz czy do mojego również się to nadaje, ponieważ jestem zainteresowany zakupem jakiegoś interfejsu. Zaznaczam, że ja mam w swojej E39 okrągłe złącze diagnostyczne.

Opublikowano

piotrruk

Jezeli nie chcesz inwestowac w pc z comem to mozesz kupic interfejs vag kkl na ft323bl, do tego mozesz dokupic badz dorobic 3 przewody lub kupic przejsciowke obd - okragla wtyczka (np z viakena). Nastepnie zlacz linie k z pinu 6 do pinu 7, zainstaluj inpe, jak ja zainstalujesz to wyslie ci pliki i powiem gdzie je podmienic.

Jak mi padl lapek z comem tak wlasnie sobie radzilem. Z tdsikiem smiga az milo. Niestety nie smiga z e36 i starszymi samochodami. E46 tez robi bardzo ladnie.

Pozdr

Witam wszystkich.
Opublikowano
piotrruk

Jezeli nie chcesz inwestowac w pc z comem to mozesz kupic interfejs vag kkl na ft323bl, do tego mozesz dokupic badz dorobic 3 przewody lub kupic przejsciowke obd - okragla wtyczka (np z viakena). Nastepnie zlacz linie k z pinu 6 do pinu 7, zainstaluj inpe, jak ja zainstalujesz to wyslie ci pliki i powiem gdzie je podmienic.

Jak mi padl lapek z comem tak wlasnie sobie radzilem. Z tdsikiem smiga az milo. Niestety nie smiga z e36 i starszymi samochodami. E46 tez robi bardzo ladnie.

Pozdr

Dzieki, tylko napisz o co chodzi z tym ft323bl ponieważ parze na allegro i nigdzie tego typu symboliki nie widzę. I jeszcze jedno - czy po przełączeniu linii k z pinu 6 do 7 interfejs będzie działał z VW??

Opublikowano

FT323 to emulator portu com firmy ftdi (google). Wiekszosc dostepnych tanich fejsow do vw jest wlasnie na tym scalaku. Fejs bedzie dzialal ze wszystkim po lini k. Dla pewnosci mozesz sobie sprawdzic pinout gniazd obd z vw oraz bmw.

Pozdr

Witam wszystkich.
  • 1 rok później...
Opublikowano
też mam ten problem( drgawki) mój tds e34 95r z czerwca. próbowałem wszystkiego..... sądzę że to coś ze sterownikiem silnika. teraż mam zamiar postawić obok omegę tds i z niej poprowadzić sterowanie na silnik i wtedy zobaczymy. co wy na to? a jakby zamontować jakiś stabilizator napięcia na wejściu do pompy? taka sugestia............
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.