Skocz do zawartości

Po raz kolejny, temperatura silnika za duża i brak ciepłego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po raz kolejny.

 

Jakiś czas temu wymieniłem wisko, przez około miesiąc było ok a teraz zaś mam problem. Wczoraj wieczorem zauważyłem, że auto bardzo szybko się nagrzało (tzn. wskazówka temp. silnika była w pionie już po 2-3 minutach jazdy). Natomiast z kratek nawiewu leci ledwo-ledwo ciepłe powietrze, mimo, że jest ustawione pokrętło na maxa (a wcześniej było duuuuużo cieplejsze). Poza tym, po około 5 minutach stania w korku, wskaźnik nie jest już w pionie a w 3/4 pola i prawie wchodzi na czerwone pole :( Wcześniej wymieniłem już wspomniane wisko, także węże od chłodnicy bo były dziurawe i ciecz uciekała i trzeba było co chwile dolewać. Teraz poziom płynu (już ziomowy) jest ciągle ok, nic nie ubywa. Co może być przyczyną "prawie" przegrzewania silnika? PS. Od wczoraj auto wydaje zupełnie inny dźwięk niż kiedyś, jest lekko głośniejszy, a obroty na zimnym falują od 300 do 1300 ;/ Proszę o jakies sugestie :(

Life is simple. Make choices and don't look back... zwłaszcza z BMW ;)
Opublikowano
mam dokładnie to samo, wstępnie ustaliłem, ze to pompa wodna- raz działa, raz nie. u mnie jest tak, ze podczas jazdy szybko sie nagrzewa, chwile popchodzi normalnie i zaczyna rosnąc temperatura. gasze silnik, chwile czekam, odpalam ponownie, czasem raz, czasem kilka wtedy pompa zaczyna działąć, bo monentalnie spada temperatura do pionu. ale za 2 kilomerty to samo. na dniach bede wymieniał pompe, przy okazji termostat i wiskoze. mam nadzieje ze pomoże :) ale podobnie jak kolega czekam na inne sugestie. pozdrawiam
Opublikowano
Z tego co wiem, bo robiłem test, również uszczelka pod głowicą jest chyba do wymiany bo dostają się niewielkie, ale jednak, ilości spalin do płynu w chłodnicy :( Dostać szału można z tą bawarką... już tyle jej dałem nowych części, a ona się ciągle psuje :duh:
Life is simple. Make choices and don't look back... zwłaszcza z BMW ;)
Opublikowano

A jak to jest możliwe, że pompa raz działa, a raz nie. Nie rozumiem jak to jest możliwe.

 

A z tym słabym ogrzewaniem to spróbuj dobrze układ odpowietrzyć. Czasami trzeba kilka razy to zrobić, żeby było dobrze.

Opublikowano
A jak to jest możliwe, że pompa raz działa, a raz nie. Nie rozumiem jak to jest możliwe.

 

a jak to inaczej wyjaśnić, ze za którymś odpaleniem temperatura szybko spada do normalnego poziomu ?

Opublikowano

Można to wyjaśnić na przykład źle działającym wskaźnikiem temperatury. Piszę na przykład, bo są pewnie jeszcze inne możliwe przyczyny.

 

Z mojego doświedczenia wynika, że pompa albo działa albo nie działa.

Opublikowano
wskaźnik działą jak najbardziej prawidłowo. dodatkowo, kiedy wg mnie "załącza sie " pompa, zaczyna leciec ciepłe powietrze z nadmuchów, podczas gdy jak jest przegrzany silnik to nie grzeje.
Opublikowano
Można to wyjaśnić w bardzo prosty sposób. Teoria potwierdzona własnym doświadczeniem. Pewnego dnia tato jechał i mówi że mu wskazówka poszła na czerwone pole, zjechał, odczekał, sprawdził płyn( okazało się że jest) odpalił i wszystko ok. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła tylko tyle że zrobiła się dziura w jednym wężu od ciśnienia. Wymieniłem waż, płyn ale tak jakby non stop układ był zapowietrzony, zimne powietrze z nawiewu i po przejechaniu kawałka wskazówka szła na max. Czego ja nie próbowałem. Może z 10 razy płyn spuszczałem. Dzwoniłem po warsztatach, bo podobno bemkę ciężko odpowietrzyć itp. Wymieniłem termostat, dalej lipa. Okazało się że pompa poszła. Po wyjęciu na pierwszy rzut oka jak nówka, ale jedno ale wirnik kręcił się swobodnie na wałku na którym są malutkie freziki. Wystarczyło szarpnąć za wirnik żeby go bardziej wyciągnąć i już się nie kręcił. I raz pompa dawała raz nie. Na niskich obrotach w miarę nadążała ale na wyższych nie. Wydaję mi się że tu jest to samo. Sorki że się rozpisałem ale chciałem dobrze wytłumaczyć.
Opublikowano
podsumowanie po naprawie- faktycznie zepsuta pompa, wymieniona, dodatkowo termostat - i wszystko działa, leci ciepłe powietrze, trzyma temperature, tyle że wolniej sie nagrzewa silnik, ale to pewnie w związku ze sprawnym termostatem :) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.