Skocz do zawartości

Wymiana elementów eksploatacyjnych - doradzcie mi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuje zrobić przegląd i wymienić dużo części eksploatacyjnych tak, aby mieć spokój na cały rok albo dłużej :dance:

Tylko mam problem z doborem tych części, mianowicie jakiej firmy są lepsze, a jakiej nie i tu Was proszę o pomoc. Planuje kupić części i zawieść je do serwisu żeby być pewny że mam to co chce.

 

-> samochód 525D 177KM e61:

- filtr paliwa (mann-filter, knecht, czy coś innego?)

- filtr powietrza (?)

- filtr oleju (?)

- olej (Castrol Edge, Motul... tylko jakie oznaczenie będzie najlepsze 0W30 czy 5W30 auto ma przebieg 40tys.)

- tarcze hamulcowe- planuje te ZIMMERMANN SPORT nawiercane tylko mam zwykłe klocki ATE i przejechałem na nich ok 1000km - będzie je trzeba wymienić?

- płyn hamulcowy (włączyła mi się kontrolka na wymianę)

- płyn chłodniczy? czy też go wymieniać, bo od nowości nie był wymieniany

 

Noo to chyba na tyle:)

Opublikowano
ja wymieniam zgodnie z tym co mi komputer pokładowy pokaże i wtedy kiedy mi pokaże (np.,teraz muszę wymienić płyn hamulcowy, ale np. na klocki jeszcze czas). I nie przejmuję się producentami materiałów eksploatacyjnych, bo wymieniam w ASO (no, płyn to chyba jednak gdzie indziej, ale na zalecany dla BMW-nie muszę wiedzieć, jaki jest zalecany, ale sprawdzę sobie przy/po wymianie czy to ten co trzeba).
PawełH
Opublikowano
Witam

Planuje zrobić przegląd i wymienić dużo części eksploatacyjnych tak, aby mieć spokój na cały rok albo dłużej :dance:

 

 

-> samochód 525D 177KM e61:

- filtr paliwa (mann-filter, knecht, czy coś innego?)

 

Mysle, ze na pewno jest OK

 

- filtr powietrza (?)

 

Jak wyzej

 

- filtr oleju (?)

 

Tez

 

- olej (Castrol Edge, Motul... tylko jakie oznaczenie będzie najlepsze 0W30 czy 5W30 auto ma przebieg 40tys.)

 

Ja leje Edge 0W-30. Ale sprawdz sobie, co zalecaja na stronie Castrola.

 

 

- tarcze hamulcowe- planuje te ZIMMERMANN SPORT nawiercane tylko mam zwykłe klocki ATE i przejechałem na nich ok 1000km - będzie je trzeba wymienić?

 

Hmm, a co Ci przeszkadza w ATE? Ja nawet na N-Ringu i czestych hamowaniach z >200 kph na <130 nie czuje fadingu. A mam standardowe tarcze i klocki (ale moze w 525d sa inne hamulce)

 

- płyn hamulcowy (włączyła mi się kontrolka na wymianę)

 

Rowniez polecam wizyte na stronie Castrola :D

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

A ja polecam co innego niz Castrol, ta firma sama nie produkuje olejów,to wyłącznie oblicze marketingowe jakichś macherów.

Castrol był złapany na oszustwie nazywania oleju edge 10W60 syntetykiem, w USA były procesy.

Kiedyś Castrol miał RSa, teraz nie ma, dlatego to już inna bajka....

 

Polecam zerknąć na liste olejów LongLife98 np. które BMW aprobuje, zobaczycie jaki marny mamy rynek olejów.

Shell, Texaco, LiquiMolly, Valvoline - to producenci na prawdę warci uwagi.

 

Motul do 525 ? :)

Kolego to olej do silników ekstremalnych. Nie ma sensu lać go do silnika jaki Ty masz.

 

Tarcze Zimmerman Sport - uwaga pękają. Dobra tarcza nawiercana kosztuje 3 razy tyle co ten Zimmernam, bo jest z innego materiału.

 

W klimacie Polski, płyn chłodniczy zmienia się raz na dwa lata.

Opublikowano
A ja polecam co innego niz Castrol, ta firma sama nie produkuje olejów,

 

Produkuje i to jak najbardziej. I to od >100lat. Tyle, ze kiedys kupowala oleje bazowe od roznych rafinerii (m. in. od Rafinerii Gdanskiej), teraz ma od BP.

 

to wyłącznie oblicze marketingowe jakichś macherów.

 

Nie przesadzalbym tutaj, chociaz wiadomo, ze Mobil1 i Castrol duzo w marketing inwestuja.

 

Castrol był złapany na oszustwie nazywania oleju edge 10W60 syntetykiem, w USA były procesy.

 

Tzn. mial domieszke oleju HC, ktory jest pochodna mineralna. Teraz-przynajmniej na rynku niemieckim-jest rozroznienie czy olej ma skladniki hydrokrakowane (sorry, ale chemikiem nie jestem, wiec nie umiem tego dobrze wytlumaczyc), czy jest pelnym syntetykiem. I 0W-40, 0W-30 i 10W-60 sa aktualnie w pelni syntetyczne.

 

Kiedyś Castrol miał RSa, teraz nie ma, dlatego to już inna bajka....

 

Inna nazwa, bardziej marketingowa i moze bardziej sie podoba w gronie amerykanskich ricer'ow w stylu "fast and the furious".

 

Polecam zerknąć na liste olejów LongLife98 np. które BMW aprobuje, zobaczycie jaki marny mamy rynek olejów.

Shell, Texaco, LiquiMolly, Valvoline - to producenci na prawdę warci uwagi.

 

 

Nie wiem, czym sie roznia od Castrola i w czym mialyby byc lepsze. Zwlaszcza Liqui Moly, ktory lezy w kazdym Realu, Obi, Praktikerze itp. w cenie oleju rzepakowego ;) :mrgreen:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

do listy dopisz filtry kabinowe (od razu lepszy klimat się w aucie robi).

 

ale generalnie, to o ile nie miałeś przez "życzliwego" poprzedniego właścicela pokasowanych wskazań, to trzymaj się systemu serwisowego.

 

wymiana filtra powietrza wymaga nieco gimnastyki (odkręcenie pokrywy silnika, rozebranie osłony filtra)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Ja mam informacje że Castrol nie ma fabryki oleju, a jedynie je miesza i konfekcjonuje.

I jak napisałeś, na rynek polski kupowali ojeje od Rafinerii Gdańskiej, i niby olej ten miał być lepszy niż 4 razy tańszy Lotos heheheh

 

Ja osobiście nie zamierzam popierać firmy, która z kolei teraz kupuje olej od BP, a jej polityka marketingu jest zbieżna z tym, co akurat sprzedają ze swoją nalepką.

 

RS 10W60 według znawców ekstremalnych zastosowań był dobrym olejem, powtarzam tylko.

Obecny Edge 10W60 to hydrokrakowany minerał, nie syntetyk, i NIE MA ON aprobaty BMW, podkreślam ten fakt.

Tak samo jak nie ma jej Mobil1. Ponoć Mobil źle działana uszczelnienia silnika.

 

LiquiMolly ma serie olei wyczynowych.

Chciałem tylko zwrócić uwage, że ten obraz rynku który mamy w Polsce jest dość marny.

Najlepsi producenci olejów u nas praktycznie nie są znani...

Dlatego polecam szerzej sie rozejrzeć, i olać zdecydowanie takie zjawiska jak Castrol, albo czasami Mobil.

Wśród ludzi katujących auta po torach coraz lepsze opinie zaczyna mieć PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60 Orlenu - lepkość jak widać ma właśnie dla silników wysilonych które dostają ostro w kość.

 

P.S. ja wlałem kiedyś do siebie 8L edge 10W60, ale jak sie dowiedziałem co to za cholerstwo, to zmieniłem znowu olej po kilku dniach na inny :mrgreen:

Opublikowano
Ja mam informacje że Castrol nie ma fabryki oleju, a jedynie je miesza i konfekcjonuje.

 

Aha, czyli od 100 lat Castrol mieszal tylko oleje kupione od innych firm i sprzedawal pod swoja marka? :mrgreen:

 

I jak napisałeś, na rynek polski kupowali ojeje od Rafinerii Gdańskiej, i niby olej ten miał być lepszy niż 4 razy tańszy Lotos heheheh

 

Kupowali oleje bazowe, a nie oleje Lotos, ktore przelewali do swoich opakowan.

 

 

Ja osobiście nie zamierzam popierać firmy, która z kolei teraz kupuje olej od BP, a jej polityka marketingu jest zbieżna z tym, co akurat sprzedają ze swoją nalepką.

 

Przetlumacz mi prosze na polski, co miales na mysli. Ja tylko powiem, ze od BP nic nie musza kupowac, bo to obecnie jedna firma. Rafinerie nalezace do BP im tylko produkuja baze olejowa, ktora wczesniej kupowali gdzie indziej.

 

RS 10W60 według znawców ekstremalnych zastosowań był dobrym olejem, powtarzam tylko.

Obecny Edge 10W60 to hydrokrakowany minerał, nie syntetyk,´

 

A wlasnie ze nie. To w tym starszym oleju wyszlo na jaw, ze sa w nim skladniki mineralne (dokladnie to 2 czy 3%, wiec nie mozna powiedziec, ze to byl mineral, bo to bzdura). Gdyby ta sprawa nie wyszla na swiatlo dzienne, to znawcy ekstremalnych zastosowan do dzis piali by z zachwytu nad cudownymi wlasciwosciami tego oleju :D

To w tym nowym podobno nie ma juz zadnych skladnikow HC.

 

 

i NIE MA ON aprobaty BMW, podkreślam ten fakt

 

Z tego co wiem, to poprzedni "ten dobry" tez nie mial. Ale to tylko dlatego, ze nie sa oleje typu Longlife.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Polecam forum streetracing.pl, tam pare razy kwestia Catrola był opisywana dość dokładnie.

Łącznie z faktem, że nie produkuje on sam olejów - ale powiedzmy że jest to kwestia którą można rozmaicie interpretować.

 

Starszy RS10W60 miał aprobate BMW, sprawdozne, nowy nie ma.

Mam gdzieś nawet OFICJALNE stanowisko BMW w sprawie tego oleju, gdzie jasno sie wypowiada że Egde to inny olej i nie ma aprobaty.

Sprawa była głośna swego czasu, dlatego że tylko kilka olejów miało aprobate BMW do stosowania w M5, w tym taki VEEDOL 10W60.

 

Użytkownicy aut z ww. forum mają złe doświadczenia z Castrolem, można poczytać o zaszlamowanych silnikach po remoncie. Niedrożnych kanałach etc.

Toyota w USA wytoczyła Castrolowi proces, bo nowe auta z fabrycznym Castrolem zacierały silniki.

Z wielu tematów i doświadczeń wynika że Castrol to syf, manipulujący nazwami dla polityki marketingu - dla mnie to sygnał że sami mają problemy z produkcja, skoro wypuszczają gorsze oleje niż wcześniej.....

Opublikowano
la mnie to sygnał że sami mają problemy z produkcja,

 

Przeciez nie produkuja :lol:

 

Mam gdzieś nawet OFICJALNE stanowisko BMW w sprawie tego oleju,

 

To pokaz, jak masz.

Cos za malo konkretow w tym, co piszesz a za duzo odniesien do jakichs innych forow (a czy forum SRT to jakas wyrocznia?) i jakichs metnych tlumaczen "Z wielu tematów i doświadczeń wynika że Castrol to syf" .....

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Prosze o podanie specyfikacji olejowej dla e-60,530i,M54. Dziekuje.

 

np:

Valvoline

 

BMW

5-Series

530i (2003 ->)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Engine M54 B30 Capacity 6,5 liter

 

Use: Normal

Service intervals:

Change 25000 km / 24 months

 

SynPower MXL 0W-30

SynPower 5W-30

SynPower MST 5W-30

 

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano

Witam

Pisze tu, bo moje tematy zostaja zamykane.

Moge dolac odbrobine plynu chlodniczego zeby dojechac do warsztatu ? Ze zbiorniczka sie dymi i syczy, moga byc objawy braku plynu (kontroliki nic nie wskazuja) ?

 

PS Zalozylem sobie oslone na silnik i kilka dni potem temperatura chlodnicy zaczela wzrasac. Moze miec to cos z tym wspolnego ?

Opublikowano

KrzysztofP, proponuje troche pokory.

Forum streetracing.pl ma bardzo długą tradycję, i pisze tam wielu ludzi którzy sporo robią i działają w motoryzacji i tuningu szeroko pojętym.

Nie jest to żadne rozmyte forum, i nie kpiną z ludzi jest nazywanie opisywanych tam doświadczeń ogólnymi.

 

Z większą ciekawością poczytam co tam niektórzy piszą o olejach na przykład, niż "mądrale" cytujący fircyków z ASO i reklamy z AutoŚwiata.

 

Lata mi na jakich olejach jeździcie, ale ignorancji i płycizny nie znosze.

Wali mnie za ile i jaki olej lejesz, możesz nawet płacić 1000pln za najlepsiejszy łolej bez wymiany w ASO.

Z kogoś w końcu towarzycho musi żyć.

 

Sugeruje jakoś sobie podstymulować ciekawość świata co niektórym, to nie boli, a daje wyłącznie korzyści.

 

Jak znajde czas to wrzuce tu wspomnianą odpowiedź BMW odnośnie Catsrtrola edge 10W60.

Opublikowano

Hej,

 

Mam nastepujące pytanie, obecnie auto mam zalane olejem 5w30 a wczesniej było 0w30 zbliżam sie do wymiany oleju i czaś podjąć ta decyje. Prosze o fachową poradę ktrórym olejem zalać, tzn, który będzie lepszy? To że castrol śmierdzi to wiadomo już nie od dziś, mechanicy z roznych ASO sami doradzają nie uzywania Castrola.

Opublikowano
KrzysztofP, proponuje troche pokory.

Forum streetracing.pl ma bardzo długą tradycję, i pisze tam wielu ludzi którzy sporo robią i działają w motoryzacji i tuningu szeroko pojętym.

Nie jest to żadne rozmyte forum, i nie kpiną z ludzi jest nazywanie opisywanych tam doświadczeń ogólnymi.

 

Z większą ciekawością poczytam co tam niektórzy piszą o olejach na przykład, niż "mądrale" cytujący fircyków z ASO i reklamy z AutoŚwiata.

 

Lata mi na jakich olejach jeździcie, ale ignorancji i płycizny nie znosze.

Wali mnie za ile i jaki olej lejesz, możesz nawet płacić 1000pln za najlepsiejszy łolej bez wymiany w ASO.

Z kogoś w końcu towarzycho musi żyć.

 

Sugeruje jakoś sobie podstymulować ciekawość świata co niektórym, to nie boli, a daje wyłącznie korzyści.

 

Jak znajde czas to wrzuce tu wspomnianą odpowiedź BMW odnośnie Catsrtrola edge 10W60.

 

a co z CASTROL TWS 10W60

z tego co pamietam to własnie ten jest z dedykowany do serii M

 

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9011774&contentId=7021858

 

z tego co ja poszukałem

ludzie chwalą

Valvoline 5W30

albo VR 1 5W50

zaletą jest bo ponoć nie rozlewane w PL,

 

natomiast sporo opinii słabych jest o Castrolu 0W40 Edge

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.