Skocz do zawartości

520i M20B20 - Nie chodzą wszystkie gary


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Niestety moja Beatka zaczęła ostatnio coś słabo chodzić (przegrzała się na postoju ale co dziwnie wszystko było si a po tygodniu-dwóch zaczęło padać), okazało się że nie chodzi na 2 ostatnie gary. Ciśnienie jest tam praktycznie zerowe.

 

Na co stawiacie - głowica czy uszczelka?

Bo słyszałem że głowica w M20B20 jest dość wrażliwa ale wtedy chyba jakaś tam kompresja by była i sprzęt mógłby się grzać a tak nie jest.

 

Zrzuciłem dziś pokrywę zaworów żeby wykluczyć podparte zawory albo uszkodzenie wałka i wszystko jest git.

 

Interesują mnie następujące informacje:

- jaką kupić uszczelkę i ile mniej więcej kosztuje?

- moment i siła dokręcania głowicy?

- jakie ustawienie luzów zaworowych?

- czy można gdzieś (najlepiej w Trójmieście) dostać klucz (odwrotna gwiazda) do głowicy?

- na co uważać i jakie mogą być niespodzianki przy zrzucaniu głowicy? (nie robiliśmy bawarki)

- ewentualnie wszystkie inne przydatne informacje?

 

pozdro

Opublikowano

Zapomniałem jeszcze dopisać - jak ma się sprawa z rozrządem tzn. czy są znaki na kołach? I czy ma ktoś może zrzut książki z serii "Sam Naprawiam" do E34?

 

Z góry dzięki za każdą odpowiedź...

Opublikowano
Prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą. Przerabiałem coś podobnego. Miałem słabszą kompresje na 6tym cylindrze. Książke mam w pdfie ale chyba po angielsku.... jeżeli chcesz wiecej rad moje GG: 4060762. Zapraszam chętnie pomoge
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Dzięki, pewnie się odezwę.

 

Nie ma innych zawodników od roboty silników?

Pytam bo jutro o 12 z tym startuje, klucz od głowicy już załatwiłem, chcecie fotorelacje z tej reanimacji? :twisted:

Opublikowano

Pasjonatem marki nie jestem choć muszę przyznać że miło mnie zaskoczyło E34 jak na auto 18 letnie z delikatnie ponad 200k przebiegu, było kupione przypadkiem i jedynie do przejeżdżenia a docelowo Mercedes W220 S320 CDI albo ewentualnie BMW E65 730d ale ze wskazaniem na MB bo są to auta w których się zakochałem tak jak Wy w Betkach. :wink:

 

Też jestem nadziei że to uszczelka bo nie widzi mi się wymieniać głowicy, podobno warto kupić firmy Victor Reinz tak? (bo nie chce składać auta na syfie)

Na rozrządzie podobno są znaki, a luzy zaworowe mają być w Autodacie którego właśnie ściągam.

 

W sumie to dla mnie nie problem zrobić kilka fotek więc pewnie fotorelacja będzie. :8)

 

EDIT: Okazało się że mam znajomego w dawnym ASO BMW - jak go drapnę to dowiem się jeszcze co nieco.

Dodam że operacja Bmki będzie przeprowadzana na podwórku przed domem. :mad2:

Opublikowano

Witam,

 

Prawdopodobnie uszczelka, ale słyszałem też o pęknięciu głowicy pomiędzy komorami.

 

PrZnaki masz po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego i obudowy aluminiowej rozrządu, na kole rozrządu nacięcie widoczne z boku. Drugie na głowicy jest w okolicach otworu śruby do przykręcenia osłony (chyba obok wystającej tuleji naprowadzającej). Ustaw na znaki "górę" rozrządu, a gdy spojrzysz na sam dół po zdjęciu dolnej obudowy powinien ukazać się znak na trójkątnym wcięciu.

 

Rozrząd luzujesz po ustawieniu znaków, a i poluzuj trochę zawory, później i tak czeka Ciebie regulacja.

 

Po zdjęciu głowicy, sprawdź wałek rozrządu. Jeśli obraca się w miarę lekko - nie zacina się- to raczej wszystko w porządku, inaczej jest ona zdeformowana i nie trzyma lini, osi wałka, co oznacza przegrzanie, a być może mikropęknięcia.

 

W razie pytań - napisz, niestety na dwukrotne pęknięcie wypracowanych krzywek zaworowych i dodatkowo zerwanie paska zdejmowałem głowice już trzy razy. Poszczególne operacje znam na pamięć. Parametry szpilek posiadają tolerancje, ja już ich nie pamietam znalazłem na internecie.

Pamiętaj, jak będziesz zakładał nową uszczelkę to posmaruj ją smarem. Po pierwsze przy zakładaniu ułatwia to montaż, po drugie przy dokrecaniu ładnie się układa, rozchodzi pomiędzy silnikiem, a głowicą. nie pamiętam już momentu z jakim dokrecałem ostatnim razem, ale wiem że należy odczekać najpierw ok 10-15 minut, potem 15-20 minut (robiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie. Kumpel stwierdził, że jestem "wariat" :lol: bo poprzednio dwukrotnie przykrecałem głowicę bez klucza dynamometrycznego, jednak "szpilek" nie poprzeciągałem i nie wymieniłem do tej pory (kpl. nowych szpilek to po zniżkach warsztatu ok. 110 PLN).

 

W razie czego pytaj

 

Pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Kolego, a sprawdz sobie sprężanie na tych cylindrach, może na skutek jakiejś usterki nie domykaja ci się zawory?, albo masz wypalone gniazda,jakbyś zdejmował głowicę, to pisz smiało 4568807, ja niedawno robiłem remoncik M20B20, chętnie podziele się uwagami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.