Skocz do zawartości

Jak się kasuje wskaźnik ilości oleju na desce rozdzielczej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taka oto ciekawostke mam w ksiazce:

Jetzt helfe ich mir selbst Dietera Korpa, poswieconej serii E34 od stycznia 1988.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/2008-10-08.gif

 

Wydaje mi sie, ze jest to fantazja autora, nie ma na tym schemacie nic zwiazanego z zuzyciem paliwa. Czyzby E39 cofnelo sie w rozwoju?

 

Dopisane po przeczytaniu:

 

Swoją drogą, uważam że zliczanie przepalonego paliwa to prosty ale i genialny algorytm, bo tak naprawde bierze juz pod uwage mase roznych okolicznosci

 

Masz racje, proste rozwiazania sa genialne i moze E39 zmienilo algorytm SI w porownaniu z E34.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Nie jestem tu od tego żeby kogokolwiek czegokolwiek uczyć. To, z czym się do tej pory spotkałem różni się od tego co napisaliście w temacie znikania "cegiełek". Każda dyskusja jest ok, pod warunkiem że prowadzi do wyciągnięcia konstruktywnych wniosków i nie wkrada się w nią bezsensowna ironia. Mogę mieć inne zdanie i właśnie po to ta cała dyskusja. Jeżeli kogoś uraziłem, przepraszam. Poprostu nie podobał mi się w pewnym momencie ton wypowiedzi. Być może jestem w błędzie i napewno będę śledził ten wątek bo być może dowiem się czegoś nowego. Napiszcie w takim razie na jakiej podstawie znikają "cegiełki" w samochodach zasilanych LPG np II generacji, czyli niesekwencyjnych.

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano

OK, czyli e34 bierze pod uwage temperature silnika, liczbe startow, i predkosc silnika (zakladam ze obrotowa). Jak wroce do domu, to sprobuje odpalic WDS by zobaczyc, czy tam tez cos podobnego jest.

 

Jesli chodzi o e39, to nie jestem pewien czy tutaj w ogole wystepuje czujnik temperatury silnika (oleju). W ukrytych testach OBC, jak wchodzisz na test ktory mialby wyswietlac ta temperature, to nie pokazuje sie nic. Jest tylko temperatura cieczy chlodzacej. Z tego co slyszalem tylko e39 M5 potrafi pokazac temperature oleju, wiec byc moze ten algorytm uproszczono, bo brakowalo jakichs czujnikow, albo na odwrot - wymyslono sprytniejszy algorytm, ktory nie wymagal juz tylu czujnikow.

Opublikowano
Pete, przeczytałem Twoje posty, szacunek za to, że chciało Ci się to wszystko posprawdzać. Sam poruszyłeś temat instalacji LPG i jeżeli masz już jakąś wiedzę w tym temacie, to chętnie poczytam. Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano

Nord, wybacz, ale Ty pierwszy wyskoczyles z tym, ze urazam twoja "drajwerska" dusze i umiejetnosci. Chcialem tylko dojsc, jakie moga byc przyczyny roznicy predkosci wygasania cegielek. Przeczytaj jeszcze raz powyzsze posty i postaraj sie chlodno przenanlizowac tok naszej dyskusji.

 

Co do LPG, to SI bedzie nadal kalkulowane na podstawie zuzytego paliwa. A jak? Komputer SI dostaje informacje o zuzytym paliwie z ukladu DME, czyli kontrolera silnika. Pracuje on takze w czasie uzywania LPG, tylko sterowanie wtryskiwaczami nie jest wykorzystywane. Dlatego wtedy dziala rowniez wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Kalkulacja zuzycia paliwa nie jest oparta na informacji o ilosci paliwa w zbiorniku, tylko na sygnale chwilowego zuzycia paliwa z DME i przebytym dystansie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
OK, wyliczenia Pete wskazują na to, że możecie mieć rację, ale jak wytłumaczyć w takim razie fakt, że przy użyciu castrol magnatec 10w40 cegiełki gasły co 2 tyś km a od kiedy wlewam castrol edge sport 0w40 gasną po 4 tyś km? (ten sam samochód). Przyjmując, że mój styl jazdy się nie zmienił, nie jest to moje pierwsze BMW więc nie uczyłem się specyfiki samochodu itp. Z tego co widzę nie jest to tylko moja obserwacja. Dlaczego w jednym komp sugeruje wymianę oleju po 10 tyś km a w drugim po 20 tyś km? Przecież niemożliwe jest żeby zależało to tylko od zużycia benzyny bo spalanie w tym pierwszym przypadku musiałoby być dwa razy większe. Macie jakieś pomysły?

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
OK, czyli e34 bierze pod uwage temperature silnika, liczbe startow, i predkosc silnika (zakladam ze obrotowa). Jak wroce do domu, to sprobuje odpalic WDS by zobaczyc, czy tam tez cos podobnego jest.

Niestety moj WDS nie obejmuje e34, natomiast w e60 jest cos takiego...

 

%5B640%3A302%5Dhttp%3A//i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/e60_oil_condition.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Temat trochę się wyciszył, ale w końcu udało mi się dowiedzieć na jakiej zasadzie "znikają cegiełki". Rozmawiałem z mechanikiem, który od kilkunastu lat pracuje w serwisach BMW i wyjaśnił mi to w ten sposób: Jeżeli chodzi o starsze modele, to były brane pod uwagę te 3 rzeczy przedstawione na przykładzie e34 kilka postów wcześniej, czyli temperatura silnika, liczba startów silnika i prędkość obrotowa silnika. Później uproszczono wyliczanie okresów między wymianami (np w e39) i rzeczywiście brana jest pod uwagę jedynie ilość zużytego paliwa. Natomiast w najnowszych modelach istnieje coś takiego jak "oil condition sensor". Działa to mniej więcej w ten sposób, że: silnik ma jakąś normę zużycia oleju, kiedy poziom oleju spada poniżej dopuszczalnego, zapala nam się kontrolka sygnalizująca za niski poziom - wtedy dolewamy brakującą ilość oleju. Czujnik "wykrywa", że poziom oleju wrócił do normy i wg prostego algorytmu wydłuża okres między wymianą oleju (czyli np dolewamy 1 litr oleju i okres miedzy wymianami wydłuża nam się o "x" km). Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Natomiast w najnowszych modelach istnieje coś takiego jak "oil condition sensor". Działa to mniej więcej w ten sposób, że: silnik ma jakąś normę zużycia oleju, kiedy poziom oleju spada poniżej dopuszczalnego, zapala nam się kontrolka sygnalizująca za niski poziom - wtedy dolewamy brakującą ilość oleju. Czujnik "wykrywa", że poziom oleju wrócił do normy i wg prostego algorytmu wydłuża okres między wymianą oleju (czyli np dolewamy 1 litr oleju i okres miedzy wymianami wydłuża nam się o "x" km). Pzdr

OK, ale pomijajac dolewki, jak ten sensor decyduje ze juz czas zmienic olej? Z tego co wkleilem powyzej wynikaloby, ze czujnik przeprowadza jakas elektrolize...

Opublikowano
Masz rację, spróbuję dopytać o to. Zapytałem tylko o to, czy (w nowych modelach) istnieje jakiś czujnik, który "bada" np ilość sadzy, czy siarki, lub coś podobnego i powiedział, że nie ma takiego czujnika. Napiszę jak tylko czegoś się dowiem.

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Panowie czytając wasze posty dotyczące sposobu wyliczania czasu inspekcji olejowej przypomniało mi się jak kiedyś jeden koleś który ponoć zna się na silnikach BMW stwierdził że w misce olejowej znajduje się czujnik który mierzy(bada) jakość(lepkość) oleju i na tej podstawie informuje nas o zbliżjącej się wymianie ale ile w tym prawdy to nie wiem
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
jeden koleś który ponoć zna się na silnikach BMW stwierdził że w misce olejowej znajduje się czujnik który mierzy(bada) jakość(lepkość) oleju i na tej podstawie informuje nas o zbliżjącej się wymianie

By to zweryfikowac, proponuję pracę domową: Wejdz na http://www.realoem.com/bmw/ i znajdź ten czujnik. :)

 

Według mnie coś takiego nie istnieje, przynajmniej nie w e39. Jedyny czujnik jaki sie znajduje w misce olejowej to czujnik poziomu oleju, nr. 14 na tym rysunku:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT53&mospid=47587&btnr=11_2187&hg=11&fg=10

 

A jesli chodzi o e60, to jesli dobrze rozumiem ten tekst ze screen-shot'a powyzej, to ten czujnik poziomu oleju w e60 jest rowniez odpowiedzialny za elektrolize, na podstawie ktorej komputer decyduje czy juz czas go wymienic. Badanie jedynie samej lepkosci raczej nie moze sluzyc do decyzji o wymianie oleju.

Opublikowano
Właśnie podobno oil condition sensor nie przeprowadza żadnej elektrolizy, nie potrafi określić poziomu sadzy, siarki czy innych składników oleju, które mogą określać poziom jego zużycia - to też info od mechanika, z którym rozmawiałem. Może uda mi się podjechać w weekend do serwisu i podpytam o e60 - na jakiej zasadzie określa termin wymiany oleju.

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Moja e39 była zalana mineralnym syfem, na dodatek nieźle przepracowanym, ale świeciły jeszcze żółte kontrolki, wymieniłem na półsyntetyk(nie kasowałem inspekcji) przejechałem 12 tys i... świeci jedna żółta :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.