Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam spory kłopot z moim autkiem 535 '88 gaz. Jadąc pewnego dnia do pracy, zupełnie nagle silnik zgasł i nie daje się uruchomić do dnia dzisiejszego. Poprosiłem kolegę elektryka aby znalazł przyczynę. Okazało się że wszędzie jest prąd, ale iskra nie wychodzi z cewki. Posprawdzał więc następujące rzeczy:

- cewka

- czujnik położenia wału

- zasilanie paliwem

- wtyczkę od komputera BOSCH MOTRONIC

- wszystkie bezpieczniki i przekaźniki

- wszelkie połączenia

Co się okazało. Cewka sprawna (sprawdziliśmy inną), czujnik położenia wału działa, wtyczka sprawna, zasilanie paliwem jest. I w tym momencie skończyły mu się pomysły. Może to komputer? Jeżeli możecie to podpowiedzcie co może być przyczyną tej awarii.

Opublikowano

Witam

Rozumiem,ze do cewki prad dochodzi!

jezeli do cewki dochodzi a z cewki nie to sprawa wydaje sie byc jasna.Nochyba ,ze ja zle zrozumialem.

pozdrawiam

Opublikowano
Ale cewka nie dostaje informacji że ma podać iskrę. Przy cewce nie ma modułu tak jak to się zdarza w innych markach, sterowana jest z komputera. Tak przynajmniej stwierdził elektryk. Pozatym tak jak pisałem podłączona była inna dla pewności.
Opublikowano

Nie chce sie wyglupic ,ale po jaka cholere komputer ma sterowac cewka?

Przeciez po to masz palec rozdzielacza/Chyba,ze uciebie nie ma/

Sprawdz czy na kablu zasilajacym cewke nie ma jakiejs przerwy.

Opublikowano
Nie chce sie wyglupic ,ale po jaka cholere komputer ma sterowac cewka?

Przeciez po to masz palec rozdzielacza/Chyba,ze uciebie nie ma/

Sprawdz czy na kablu zasilajacym cewke nie ma jakiejs przerwy.

 

przeciez tego palca rozdzielacza z kopulka nie ma w samochodach z wtryskiem od tego jest komputer ,palec byl w samochodach z gaznikiem :idea: ,a jestes pewny ze u Ciebie jest palec rozdzielacza :?:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano (edytowane)

przeciez tego palca rozdzielacza z kopulka nie ma w samochodach z wtryskiem od tego jest komputer ,palec byl w samochodach z gaznikiem :idea: ,a jestes pewny ze u Ciebie jest palec rozdzielacza :?:

 

Kopułka z palcem jest w silnikach m20, m30, m40, w 12 cylindrówce masz dwie kopułki :wink: w nowszych silnikach ( m43, m44, m50, m60 ) masz na każdy cylinder osobną cewkę i one są sterowane z komputera....wszyskie te silniki posiadaja wielopunktowy wtrysk :wink:

 

Cewka jest sterowana z komputera odpowiednimi impulsami, bardzo ważny jest czujnik położenia wału....jeżeli jest uszkodzony silnik nie zapali....podstawiałeś inny ??

Edytowane przez johnny
Opublikowano

Dexter

U mnie jednak jest

Jezeli u Pawla jest zaplon elektroniczny to przepraszam ale ja mam u siebie normALNA CEWKE.BIORAC POD UWAGE,ZE U NIEGO JEST Z 8 GAROW TO MOZE STEROWAC TYM KOMPUTER.

cZYLI KOMPUTER NIE WIDZI TEJ CEWKI

POZDRAWIAM

Opublikowano
Dexter

U mnie jednak jest

Jezeli u Pawla jest zaplon elektroniczny to przepraszam ale ja mam u siebie normALNA CEWKE.BIORAC POD UWAGE,ZE U NIEGO JEST Z 8 GAROW TO MOZE STEROWAC TYM KOMPUTER.

cZYLI KOMPUTER NIE WIDZI TEJ CEWKI

POZDRAWIAM

 

"e34 535 z 88 roku" w tym roku takiej v8 raczej nie montowano w tym modelu... :wink:

Opublikowano
Panowie bardzo dziękuję za pomoc. Już jest po kłopocie, podmieniłem komputer (sterownik) i auto odżyło. Ciekawi mnie bardzo co mogło być przyczyną uszkodzenia komputera. Pojawił się tylko problem z podwyższonymi i falującymi obrotami (na biegu jałowym 1000-1500 obr/min).
Opublikowano
Panowie bardzo dziękuję za pomoc. Już jest po kłopocie, podmieniłem komputer (sterownik) i auto odżyło. Ciekawi mnie bardzo co mogło być przyczyną uszkodzenia komputera. Pojawił się tylko problem z podwyższonymi i falującymi obrotami (na biegu jałowym 1000-1500 obr/min).

 

Z duzym prawdopodobienstwem komputer pochodzi z nie takiego

samego lecz podobnego modelu co juz jest wystarczajacym powodem

do wystapienia takich objawow.

 

Jesli w starym komputerze padl tylko stopien koncowy sterujacy

cewka, to jest on jak najbardziej do naprawienia!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Ale zamontowany komputer miał identyczne numery i pochodził z BMW 735, z tego samego rocznika co moje 535. Psychop nie orientujesz się jaki może być koszt naprawy?
Opublikowano
Ale zamontowany komputer miał identyczne numery i pochodził z BMW 735, z tego samego rocznika co moje 535. Psychop nie orientujesz się jaki może być koszt naprawy?

 

Mozliwosci sa takie. Jesli upalil sie procesor, to komputera nie da sie

naprawic. Jesli spalil sie ktorys z elementow w stopniu koncowym to

koszt czesci nie przekroczy kilkudziesieciu zlotych.

 

Jesli stary komputer lezy Ci gdzies na polce to nie masz wiele do stracenia - daj znac na pw sprobuje Ci jakos pomoc.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.