Skocz do zawartości

Problem z kolem zamachowym albo z rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Pisalem już wczesniej, ze mam problem albo ze sprzegłem albo z kolem dwumasowym, które jest uszkodzone i powoduje efekt ślisgającego sie sprzegła.

 

Wczoraj jednak po pracy kiedy chciałem uruchomić auto rozrusznik zaczał krecić i w trakcie tego padał jakby akumulator sie rozładował w jednej chwili. Auto nie odpaliło. Potem spróbowałem jeszcze raz ale pojawiła mi sie dyskoteka na kontrolkach i podczas próby odpalania usłuszałem tylko cyk-cyk, cyk-cyk, cyk-cyk i rozrusznik nawet nie zakrecił a co najdziwniejsze coś dziwnego stało sie z kontrolkami, podczas tego cykania zgasł wyświetlacz z przebiegiem, inspekcją, ABS i innymi. Paliły sie i gasły tylko kontrolki od aku i oleju.

 

Co to było???

 

Czy mogło to mieć problem z najprawdopodobniej uszkodzeniem koła dwumasowego, może źle sie jakoś ustawiło? Albo coś sie zkaszaniło wewnatrz tego koła? No a druga opcja to, że zawisił sie jakos rozrusznik.

 

Co o tym myślicie?

 

Uruchomiłem auto na pych, mój model to 520d z 10.2001, myslicie, ze może cos sie stać od takiego awaryjnego uruchomienia?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

prawdopodobnie padł ci akumulator, przy słabym akumulatorze rozrusznik nie przekręci tylko właśnie będzie takie cykanie, spróbuj go naładować

 

co do odpalania na pych to nie powinno się tego robić,

raczej nic się nie powinno stać z autem

Opublikowano

 

co do odpalania na pych to nie powinno się tego robić,

raczej nic się nie powinno stać z autem

tez mnie ten temat interesuje. Dlaczego mamy tak nie robić skoro nic sie nie powinno stać ?
Opublikowano

od wielu mechaników słyszalem, że lepiej nie odpalać auta na pych-dlaczego to sam nie wiem

nieraz różne auta widziałem odpalane na pych i nic się z nimi nie działo, więc napisalem, że nic nie powinno się stać

Opublikowano

chodzi o to, żeby nie zerwać paska rozrzadu...no chyba, że masz łańcuch - jeżeli chodzi o odpalanie "z popychu".

 

hmm..rzeczywiście rozrusznik pobiera dużo mocy podczas odpalania i moim zdaniem to wina albo akumulatora >>możesz miernikiem sprawdzić cz rzeczywiście ma 12V<<, albo rozrusznik >>czasami się zawiesza i trzeba lekko przetoczyć samochód z górki, bo musi być na biegu<<. Najpoierw sprawdź napięcie na akumulatorze ;)

Opublikowano

od wielu mechaników słyszalem, że lepiej nie odpalać auta na pych-dlaczego to sam nie wiem

nieraz różne auta widziałem odpalane na pych i nic się z nimi nie działo, więc napisalem, że nic nie powinno się stać

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ta dyskoteka kontrolek to nic innego jak padnięty akumulator.

Sprawdź go w sklepie pod obciążeniem, dowiesz czy sie jeszcze do czegoś nadaje.

Jak tak, to naładuj i śmigaj dalej.

Przy okazji posprawdzaj co mogo być powodem tego roazłdowania.

- napinacz paska

- pasek

- alternator (ładowanie na biegu jałowym bez i z obciążeniem)

 

A co do odpalania na pych to nie robiłbym tego.

Z tego co słyszałem to można przestawić rozrząd.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Najprawdopodobniej to wina akumulatora, rozladowal sie chyba, po tym jak nie byl w stanie zakrecić rozrusznikiem pokazywal 11,75 V, po uruchomieniu auta na pych i po tym jak popracowal troche pokazywal 12,7 V i odpalal w miare normalnie. Pojechalem do serwisu akumulatorow, gość sprawdzil i powiedzial, ze jest niedoladowany, sprawdza elektrolit i spróbują naladować prostownikiem, jesli elektrolit nie zrobi sie czarny czy brunatny to raczej jeszcze troche pojeżdzi ale jesli elektrolit zmieni kolor podczas ladowania to bedzie trzeba wymienić aku.

 

Rzeczywiscie nie powinno sie uruchamiac na pych bo istnieje ryzyko zerwania paska rozrządu ale skoro u mnie jest łańcuch to raczej nie ma takiej obawy. Problemem może być jeszcze paliwo, które może dostać sie do katalizatora i go uszkodzić. Generalnie od dwóch takich uruchomień nie przewiduje, zeby mi kat umarl

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.