Skocz do zawartości

520d przywitanie i pompowanie kół azotem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich właścicieli BWM, to mój pierwszy post tutaj odkąd od miesiąca stałem się szcześliwym posiadaczem 520d

Dziś po przestudiowaniu forum wiem, że wymarzona limuzyna ma trochę wad, doskwierają mi stuki w drzwiach (słupku) po stronie kierowcy, jestem już po pierwszym smarowaniu uszczelek w serwisie, co nie przyniosło skutku.... ale im nie podaruję bo mam jeszcze miesiąc gwarancji... Nie mogłem się również przyzwyczaić do runflatów 17-nastek ze względu na ich twardosć i mały komfort i kiedy już miałem prosić dilera w Niemczech by poszukał mi kół na wymianę, zasugerował mi bym napompomował koła azotem (ze względu na to że molekuły powierzą są inne niż gazu).... nie wiem czy na forum już taka rada była, ja przynajmniej nie znalazłem, ale wiecie co Wam powiem.... już nie chcę zmieniać RF na normalne oponki.... to działa ! komfort jazdy uległ na tyle znacznej poprawie, że to czuję i znów jestem szczęśliwy....

Pozdrawiam wszystkich użytkowników !

Opublikowano

polecam wszystkim, którym nie straszny wydatek 4 x 6 zł na pompowanie azotem :)

ps. no i warto wybrać taki warsztat, gdzie rzeczywiście jest gaz a nie powietrze :)

Opublikowano

skład powietrza

78,09% azot

20,91% tlen

1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne

Jak myslicie czy te prawie 21% tlenu w powietrzu tak bardzo tłucze nam w oponach.

Ogólnie też pompuje swoje koła azotem ale chyba tylko dla zasady.

hej

Opublikowano
skład powietrza

78,09% azot

20,91% tlen

1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne[...]

 

Z ust mi to wyjąłeś jak czytałem po kolei posty tego tematu... Pompowanie kół azotem to nic innego jak - za przeproszeniem tych, którzy to robią - snobizm, na którym zarabiają oponiarze. Dla nich to jest nic innego jak zarabianie kasy na ludzkiej ciemnocie: nie wiem ile kosztuje butla z azotem i ile kół da się napompować ale pewnie dużo... 6 zeta za sztukę :mrgreen:. Kasa za darmo :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ja miałem kiedys w E-36 pompoane tak zwanym azotem, i nie pamietam czy była jakas różnica w komforcie, co prawda nie były to run-flaty tylko zwykłę oponki, być może to efekt placebo, ale azot ma tu ponoć słuzyć nie poprawieniu komfortu tylko ponoć oponka sie tak nie nagrzewa, ale czy to prawda??? Nie wiem
Opublikowano
Bylo juz na ten temat. Tak samo sie jezdzi tylko nagrzewanie opony troche sie rozni. ;] dokladnie jak kolega wyzej napisal. :mrgreen:
NO BMW - NO FUN !!!
Opublikowano
W pompowaniu azotem chodzi o to, że opona ma stałe ciśnienie, a nie tak jak przy zwykłym powicetrzu, w miarę nagrzewania się opony powietrze się rozszerza i ciśnienie rośnie, dlatego w sporcie motorowym stosuje się azot, żeby mieć przez czas optymalne ciśnienie.
Opublikowano
Ciśnienie każdego gazu rośnie w miarę wzrostu temperatury... Poza tym jak wspomniał w swoim poście jeden z kolegów azot ma ok. 78%, a więc zdecydowany udział w powietrzu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Tylko czekać jak FeuVert i Norauto oprócz dzisiejszych formułek zachęcających do płacenia za pompowanie wpiszą, że "nic tak jak 100% azotu nie poprawia komfortu" ;) - bo póki co, to nawet im chyba nie przychodzi to jeszcze do głowy i poprzestają głównie na tym, co Oleg napisał.

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
To co opisałem w żaden sposób nie wpływa na przyśpieszone zużycie opony. W tabelce przecież jest wyraźnie napisane, że do danej opony można stosować dwa poziomy ciśnienia - zależne od obciążenia. Jeśli jeździ się w pojedynkę (a zakładam, że w 95% tak jest) to lepiej (dla komfortu) jest aby mieć właśnie to niższe ciśnienie.
  • 1 rok później...
Opublikowano

te 21% tlenu zawartego w powietrzu powoduje utlenianie mieszanki gumowej, z ktorej zrobione są opony, powstają mikronieszczelności przez które powietrze może uciekać na zewnątrz i ciśnienie powietrza w kołach zacznie spadać. Czysty azot niczego nie utleni, więc tego problemu nie bedzie. Po drugie cząsteczki azotu są większe niż cząsteczki tlenu, więc nawet jeśli juz jakies mikronieszczelności są, to azotowi trudniej przez nie uciec niż tlenowi.

 

Tyle mowi nauka. A w praktyce ja całe zycie jezdzilem na oponach pompowanych powietrzem, teraz od roku na pompowanych azotem - i różnic nie widzę :P

Opublikowano
ale czy jak juz mam azot to moge podniesc cisnienie z 2,3 do 2,7 czy ile tam jest przy obciazonym zwyklym powietrzem z kompresora?:D bo teorie azotu znam, ale nei wiem czy taka nieduza domieszka cos zmieni

 

nic wielkiego sie nie stanie

Opublikowano

Witam :)

Nie mogłem się również przyzwyczaić do runflatów 17-nastek

Podejrzewam że wszyscy którym przytrafiło się "nieszczęście" bardzo szybko się do nich przyzwyczaili. :cool2:

Po tych mrozach(po15stopni)w jednym z runflatów z przodu zeszło mi powietrze, po wizycie w warsztacie okazało się że w kole jest 0 cienienia. Trudno było w to uwierzyć, podczas jazdy nie było tego czuć.

A tak na marginesie, czy z powodu mrozów mogło się rozszczelnić połączenie felga-opona? Mechanik sprawdzał szczelność nawet przy czterech atm. i nic i tak trzyma do dziś. Czyżby życzliwy sąsiad?

Jak widać po wypowiedziach, niektórzy uważają że procenty są ważne tylko w butelce. :D

Pozdr.

Opublikowano
w jednym z runflatów z przodu zeszło mi powietrze, po wizycie w warsztacie okazało się że w kole jest 0 cisnienia

 

jak mozesz miec w przebitej oponie zerowe cisnienie?? chyba w najgorszym razie jest cisnienie atmosferyczne, czyli mniej więcej 1 bar :mrgreen:

Opublikowano

jak mozesz miec w przebitej oponie zerowe cisnienie?? chyba w najgorszym razie jest cisnienie atmosferyczne, czyli mniej więcej 1 bar

 

Bardzo śmieszne :lol: :lol:

A opona nie była przebita, poczytaj do końca.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.