Skocz do zawartości

Nie mogę się zdecydować - 318 benzyna czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zmieniam model na młodszy ale koniecznie w kombi.

W całej PL jest dość dużo ogłoszeń a ja nie mogę się zdecydować bo nie miałem do czynienia z obydwoma modelami : 318i oraz 318tds.

Planuję rodzinne dalekie wyjazdy, np. do Grecji i chciałbym aby wyszło jak najmniej awaryjnie oraz wiadomo - najtaniej :)

Auto musi mieć szyberdach, bardzo chętnie także z klimatyzacją. Elektryka szyb przednich także mile widziana.

Który model Wy byście polecili? Czy TDS nie ma części w cenach do 320 (np. to że ma koło dwumasowe) ?

Proszę o radę bo dzisiaj lub jutro muszę już mieć wybrane auto....

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam.Ja bym wybrał benzynę. Naczytałem się o Dieslach w BMW i w moim przekonaniu wole kilka groszy za paliwo więcej zapłacić a w razie jak się coś popsuje nie mieć takich problemów jak przy dieslu. Benzynka na trasach nawet w dużych silnikach jest w miarę ekonomiczna a i cena samochodów w benzynie jest raczej zawsze trochę tańsza niż diesel.Pozostaje tylko kwestia jaka pojemność silnika :wink:
Opublikowano

Klekot 318 tds to straszna prehistoria.

318i jest prawie bezobsŁugowy i w trasie ekonomiczny. UdawaŁo mi się osiągnąć spalanie poniżej 7 l/100 z rodziną na pokŁadzie.

Opublikowano

A ja Ci polecam Diesla, jesli trafisz dobrze utrzymany egzemplarz, w ktorym wlasciciel zmienial olej wtedy co potrzeba i jezdzil nim zgodnie z przeznaczeniem (a nie caly czas obroty na maxa) to auto moze sie okazac niezawodne. W tds sa tak naprawde 3 newralgiczne punkty : turbina (jak sie nie umie jezdzic autem z turbo to szabko mozna ja zarznac), pompa wtryskowa (bolaczka tds'ow, ale tez tragedii nie ma), i glowica (o ile w 2,5 tds podobno lubi pekac, to w 1,7 tds nie spotkalem takiego problemu). Reszta to sa drobiazgi, ktore cenowo sa podobne jak w benzynie.

Autko po miescie mi pali ~8l/100km (w krakowie przy korkach i czasem moim ciezkim bucie to calkiem dobrze) w trasie jadac delikatnie 90-120(130) spokojnie schodzi ponizej 6l/100km.

Ja w tym roku zrobilem trase na chorwacje ~3000km bez zajakniecia silnika nawet, co prawda spalil ~7-7,5l/100km ale przy predkosci 150-170km/h poprostu juz musi :]

A i jeszcze jedna rzecz, jesli bys kupil tds'a nie przerazaj sie ze Ci olej pali (mi pali roznie zalezy jak sie depta ale srednio okolo 0,5-1,0L/1000km) bo tds poprostu tak ma (to nie znaczy ze ma pierscienie zjechane czy cos, pali olej przez turbine poprostu), a o ile dobrze pamietam to BMW przewiduje spalanie oleju nawet do 1,5L na 1000km dla tds'a.

Jest jednak jedno ale, mechanicy, niestety wieksza ilosc mechanikow nie zna sie na tych silnikach i czesto "pieprza robote", tak ze trzeba wiedziec do kogo sie auto oddaje.

 

Klekot 318 tds to straszna prehistoria.

318i jest prawie bezobsŁugowy i w trasie ekonomiczny. UdawaŁo mi się osiągnąć spalanie poniżej 7 l/100 z rodziną na pokŁadzie.

 

no wiesz 318i tez nowoscia nie jest :]

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano

no wiesz 318i tez nowoscia nie jest :]

 

Każdy chwali co ma :).

 

Ja poprę kolege Jakuba - także miałem 318i i złego słowa na niego nie moge powiedzieć. Mimo, że miałem nielubiane M40 to nie klekotał, nie spijał oleju w nadmiernych ilościach (ok 1L/15000km) i zadowałał się przeciętnym zużyciem paliwa na posiomie (7,5 trasa - 9,5 - miasto).

 

W autach używanych nie ma takiego czegoś jak "nie wymaga wkładu finansowego" - natomiast jak kupisz w miarę zadbany egzemplarz to te nakłady będę racjonalne.

1,8 TDS jest słabszy niż 1,8i :).

 

Pzdr,

Opublikowano
Klekot 318 tds to straszna prehistoria.

318i jest prawie bezobsŁugowy i w trasie ekonomiczny. UdawaŁo mi się osiągnąć spalanie poniżej 7 l/100 z rodziną na pokŁadzie.

 

POtwierdzam, trasa mieszana droga ponad 400km srednia spalania wyszla 6,4l/100km Pb

Opublikowano (edytowane)

1,8 TDS jest słabszy niż 1,8i :).

 

Wiesz konie sa wazne w polu a nie na drodze ;)

A powaznie ja moim 1.7 tds (90PS/190Nm) te 1.8i (115PS/168Nm) robie z palcem, a wynika to z tego ze moment maja mniejszy, a z momentu sa przyspieszenia :]

 

Ale kolega chce auto do wozenia rodziny to raczej takie parametry nie beda decydujace.

 

Napewno latwiej znalesc mechanika ktory poradzi sobie z silnikiem 1.8i niz takiego ktory poradzi sobie z 1.7 tds :] I raczej tym bym sie kierowal przy wyborze silnika, ja mam tds, bo wiem ze sam sobie go zrobie jakby co (jak do tej pory to od zakupu tylko zmiany oleju i wymiana sprzegla - normalne naprawy wynikajace z eksploatacji), do warsztatow to jezdze tylko na przeglady, wywazanie kol i zbieznosc :]

Edytowane przez MortiPL
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Klekot 318 tds to straszna prehistoria.

318i jest prawie bezobsŁugowy i w trasie ekonomiczny. UdawaŁo mi się osiągnąć spalanie poniżej 7 l/100 z rodziną na pokŁadzie.

 

POtwierdzam, trasa mieszana droga ponad 400km srednia spalania wyszla 6,4l/100km Pb

 

Kolego Pawle, masz w/g mnie najbardziej interesujący kolor w swojej buni - takiego szukam zawsze, jednak może 1 bunia złota występuje na allegro w ciągu miesiąca albo i rzadziej,.

Podaj mi proszę pełną nazwę oraz kod tego koloru, bo kolega SPECJALISTA Bmw twierdził kiedyś że nie występuje w palecie BMW i musial ktos to przemalowac :):)

Opublikowano
Klekot 318 tds to straszna prehistoria.

318i jest prawie bezobsŁugowy i w trasie ekonomiczny. UdawaŁo mi się osiągnąć spalanie poniżej 7 l/100 z rodziną na pokŁadzie.

 

POtwierdzam, trasa mieszana droga ponad 400km srednia spalania wyszla 6,4l/100km Pb

 

Kolego Pawle, masz w/g mnie najbardziej interesujący kolor w swojej buni - takiego szukam zawsze, jednak może 1 bunia złota występuje na allegro w ciągu miesiąca albo i rzadziej,.

Podaj mi proszę pełną nazwę oraz kod tego koloru, bo kolega SPECJALISTA Bmw twierdził kiedyś że nie występuje w palecie BMW i musial ktos to przemalowac :):)

 

O ile dobrze sie orientuje to jest "Kalahari Beige" kod 481 z palety BMW,popraw mnie kolego Pawle jesli jest inaczej.

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano

Oto moje typy na dzisiaj:

 

jest szyber, niby wszystko ok

http://moto.allegro.pl/item445480674_bwm_318_kombi_1995r_polecam_zobacz.html

 

jest szyber i klima, niby wszystko ok

http://moto.allegro.pl/item438498881_bmw_318i_e36_turing_skora_klimatronic.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6029117

brak szyberdachu, padnięta klima

 

Co byście z tego wybrali? Pewnie tą zieloną :)

Ja narazie typuje: 1. zielona, 2. czerwona, 3. czarna.....

 

Nigdy nie miałem diesla i zawsze się go bałem, szczególnie jeśli chodzi o koszta a dodatkowo lubię ciszę robiąc np. 2 tys km. W 320 była cisza, wydech oryginalny a nie żaden buczący zaganiacz :) po zrobieniu trasy POMORZE-SŁOWACJA-CZECHY-POMORZE prawie wogóle nie byłem zmęczony.

Kiedyś miałem Mercedesa firmowego, tzw. "kaczka" 307. To był zwykły wolnossący diesel, palił nawet na -30C, wychodziłem z auta głuchy :) ... niestety długo nie pojeździłem bo w Tczewie mi go ukradziono :(

Opublikowano

1,8 TDS jest słabszy niż 1,8i :).

 

Wiesz konie sa wazne w polu a nie na drodze ;)

A powaznie ja moim 1.7 tds (90PS/190Nm) te 1.8i (115PS/168Nm) robie z palcem, a wynika to z tego ze moment maja mniejszy, a z momentu sa przyspieszenia :]

 

Błądzisz kolego bładzisz

 

Trochę czysto teoretycznych danych technicznych:

BMW 318i - 113KM ( czyli to słabsze żeby nie było iż porównuję to mocniejsze )

V max = 198 km/h

0-100 km/h - 11,3 s

BMW 318 tds ( touring - żeby nie było iż dane nie tyczą twego auta )

V max = 179 km/h

0-100 km/h - 14,5 s

 

To może powiesz nam wszystkim gdzie robisz z palcem to 318i swoim TDS bo jakoś nie mogę się dopatrzeć.

 

P.S. Moment obrotowy ma raczej mniejszy wpływ na przyspieszenie kolego.

 

Pzdr

Opublikowano

BMW 1.7 TDS 0-120 23sek

BMW 1.8i 0-120 16sek

 

Elastycznośc 80-120 na 4 biegu

BMW 1.7TDS 14.5sek

BMW 1.8i 11sek

 

Tym BMW tds 1.7 będziesz miał problem z POLONEZEM

BMW 325 TDS z swoim momentem 260Nm jest wolniejszy w karzdych wrunkach od BMW 320i z mometem 190Nm z tego wynika że moment niesłurzy do przyspieszania

Opublikowano
kolego zdecydowanie kupiłbym 1.8i :cool2: :cool2:
Bmw pewność na każdym kilometrze.....
Opublikowano
z tego wynika że moment niesłurzy do przyspieszania

 

motofakty:

Maksymalny moment obrotowy to niedoceniany przez kierowców parametr jednostki napędowej. Tymczasem jego wartość ma bezpośredni wpływ na możliwości przyspieszania i elastyczność samochodu.

 

Według definicji moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu Rys. Skoda: Przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego w silniku benzynowym. obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok.

Wraz ze wzrostem prędkości silnika moment rośnie, ale tylko do pewnej granicy. Następnie, pomimo wzrostu obrotów, wartość momentu zmniejsza się. Ta ogólna zależność obowiązuje w silnikach z zapłonem iskrowym (benzynowych) i w silnikach wysokoprężnych. Jednak przebieg krzywej momentu obrotowego w obu rodzajach silników jest nieco inny co obrazują załączone wykresy. W silnikach z zapłonem iskrowym wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału korbowego wzrasta moment obrotowy i dość szybko osiąga swe maksimum. Wartość maksymalna utrzymywana jest w niewielkim przedziale obrotów. Następnie gdy obroty nadal wzrastają moment maleje a jego wartość minimalna osiągana jest przy obrotach maksymalnych silnika. W silnikach z zapłonem samoczynnym krzywa momentu obrotowego ma korzystniejszy kształt a uzyskiwane wartości momentu są dużo wyższe. Ponieważ silniki takie bardzo dobrze współpracują z turbosprężarkami można osiągnąć płaski przebieg krzywej momentu w znacznym zakresie obrotów. W Przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego w silniku wysokoprężnym. turbodoładowanych silnikach Diesla maksymalny moment jest dostępny w zakresie od 1750 do 3500 obr/min, co znakomicie ułatwia prowadzenie samochodu.

 

%5B374%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20080925/449f75752fe70_d.jpeg

%5B398%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20080925/449f756ba02ac_d.jpeg

 

Idealną dla trakcji byłaby sytuacja, w której wartość momentu w zależności od prędkości obrotowej silnika byłaby wartością stałą. W praktyce ważna jest wartość momentu maksymalnego oraz zakres prędkości obrotowych, w którym on występuje. Konstruktorzy silników spalinowych znają i wykorzystują narzędzia do kształtowania krzywej momentu obrotowego (kolektory dolotowe o zmiennej charakterystyce, doładowanie). Jednak pomimo prawie 100 lat doświadczeń nie udało się uzyskać takiego przebiegu krzywej momentu obrotowego, aby przy stałej mocy silnika nie była potrzebna skrzynia biegów.

 

W eksploatacji, ważne jest, aby stosunkowo wysoki moment obrotowy utrzymywał się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co czyni silnik elastycznym, bowiem umożliwia płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów. Moment obrotowy silników spalinowych mierzy się w warunkach laboratoryjnych za pomocą specjalnych przyrządów zwanych hamulcami. Jego wartość podaje się w niutonometrach (Nm). Wartości momentu uzyskiwanego przez silniki samochodów osobowych zawierają się w szerokich granicach 47- 590 Nm i zależą od mocy, pojemności i wielu cech konstrukcyjnych silnika. Na przykład silnik Peugeota o pojemności 1,1 litra osiąga maksymalny moment obrotowy równy 94 Nm przy prędkości 3500 obr/min, silnik Forda Zetec SE o pojemności 1,6 litra osiąga moment 145 Nm przy 4000 obr/min. Zalety wysokoprężnych silników doładowanych obrazuje jednostka zbudowana przez Opla 1,3 CDTI, która ma znacznie większy moment 170 Nm przy znacznie niższej prędkości wału korbowego wynoszącej 1700 obr/min. Dlatego w czterozaworowych silnikach benzynowych, aby jeździć dynamicznie, trzeba mocno wciskać pedał gazu, gdyż auto przyśpiesza najefektywniej, kiedy moment osiąga wartość maksymalną. Wtedy również jednostkowe zużycie paliwa powinno osiągać minimum. Jak widać z przykładu nowoczesne turbodiesle startują wcześniej i zachowują swe dynamiczne właściwości w szerszym zakresie obrotów niż benzyniaki. Między innymi z tego powodu zdobywają one coraz silniejszą pozycję w napędzie samochodów osobowych.

 

W praktyce zdarza się tak, że samochody o porównywalnych masach własnych, napędzane silnikami o mniejszej mocy maksymalnej, uzyskują krótsze czasy wyprzedzania na IV i V biegu niż ich „mocniejsi” koledzy. Samochody takie mają bardzo dobrze dobrane przełożenia w układzie napędowym uwzględniające elastyczność momentu obrotowego. Najlepsze charakterystyki momentu obrotowego uzyskują doładowane silniki z zapłonem samoczynnym

 

aby uniknąć żenujących tesktów o polonezach itd , przeczytajcie poprostu artykuł. juz na wstępie macie wyjaśnione na co w najwiekszym stopniu ma wpływ moment obrotowy

Opublikowano
jak Tobie bez różnicy czy diesel czy benzyna to kup egzemplarz w lepszym stanie technicznym od innych, ale ja osobiście to bym kupił diesla jakbym dużo jeździł i był pewien dobrego stanu technicznego, a że o taką pewność trudno i mało jeżdżę to tylko benzyna :D
Opublikowano

Miałem zamiar kupić BMW TDS 1.7 ale jak sę przejechałem to byłem w szoku to mój polonez zjadał tego 1.7 TDS z tym momentem na śniadanie Kupiłem BMW 325I E36 ośiągi super a MOMENT OBROTOWY 240Nm taki sobie żeby mu dać rady to musi być DIESEL BMW w najnowszej TRUJCE 245KM a moment ok 500Nm

BMW 325iE36 0-100 7.4sek

BMW 330d 0-100 6.4sek

Opublikowano
Miałem zamiar kupić BMW TDS 1.7 ale jak sę przejechałem to byłem w szoku to mój polonez zjadał tego 1.7 TDS z tym momentem na śniadanie Kupiłem BMW 325I E36 ośiągi super a MOMENT OBROTOWY 240Nm taki sobie żeby mu dać rady to musi być DIESEL BMW w najnowszej TRUJCE 245KM a moment ok 500Nm

BMW 325iE36 0-100 7.4sek

BMW 330d 0-100 6.4sek

 

Jak tak to czytam to przypomina mi sie, co ostatnio opowiadal mi kolega - chcial kupic 525tds....silnik ten sam co w 3jce. Ona tez byla brana przez auta typu polonez .... a okazalo sie ze turbina denatka.

Opublikowano
Uwierz mi ze w BMW jest bardzo dobre tlumienie, i jesli sa wszystkie oslony pod silnikiem (maja rowniez zadanie tlumienia) to w srodku jest milutko prawie jak w benzyniaku, ja zrobilem w tym roku moim tds'em trase na Chorwacje w 13,5 godziny z jednym postojem tylko w Austrii, i bynajmniej mnie dzwiek silnika nie zmeczyl, zmeczyl mnie huk powietrza dopiero jak przekroczylem granice Chorwacji, bo sie nie dalo z zamknietymi szybami bez klimy jechac, a z otwartymi szybami przy 150km/h chce glowe urwac :/ Nastepne auto bedzie mialo obowiazkowo klime :]
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Jak na trase to polecam ropniaka. Sam posiadam e36 325tds sprawuje sie bardzo dobrze mam juz na liczniki 321tys i niemam z n im problemu. Dbam o wymiane oleju filtry plyny i jest GIT pozdro
Opublikowano
Miałem zamiar kupić BMW TDS 1.7 ale jak sę przejechałem to byłem w szoku to mój polonez zjadał tego 1.7 TDS z tym momentem na śniadanie Kupiłem BMW 325I E36 ośiągi super a MOMENT OBROTOWY 240Nm taki sobie żeby mu dać rady to musi być DIESEL BMW w najnowszej TRUJCE 245KM a moment ok 500Nm

BMW 325iE36 0-100 7.4sek

BMW 330d 0-100 6.4sek

 

a ja jestem w szoku że ludzie takie rzeczy na forum piszą , rozmawamy o sprawnych samochodach czy zepsutych ? ,

wiecie ja też kiedyś sąsiada porshe 911 łyknełem na śniadanie polonezem , co wiecej później na holu go dociągnełem do warsztatu :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Kupiłem BMW 325I E36 ośiągi super a MOMENT OBROTOWY 240Nm taki sobie żeby mu dać rady to musi być DIESEL BMW w najnowszej TRUJCE 245KM a moment ok 500Nm

BMW 325iE36 0-100 7.4sek

BMW 330d 0-100 6.4sek

 

kolego już nie przesadzaj z najnowszą trójką bo 330d e46 już Cie obskoczy

e36 325

Osiągi

prędkość maksymalna

skrzynia manualna 233 km/h

skrzynia automatyczna -

przyspieszenie do 100 km/h

skrzynia manualna 8 s

skrzynia automatyczna -

maks. moment obrotowy 245 Nm / 5900 obr/min

 

masa 1330 kg

dopuszczalna masa 1790 kg

 

e46

Silnik 330 d (204 KM)

pojemność silnika 2926 cm3

typ silnika turbo diesel

moc silnika 204 KM

montaż silnika z przodu, podłużnie

rodzaj wałka rorządu -

cylindry rzędowy

liczba cylindrów 6

stopień sprężania 17 atm

liczba zaworów 4

Osiągi

prędkość maksymalna

skrzynia manualna 242 km/h

skrzynia automatyczna 235 km/h

przyspieszenie do 100 km/h

skrzynia manualna 7.2 s

skrzynia automatyczna 7.4 s

maks. moment obrotowy 410 Nm / 4000 obr/min

masa 1655 kg

dopuszczalna masa 2150 kg

Opublikowano

i koledzy kolejna sprawa o której widze ze zapominacie lub nie wiecie.

osiągi podawane przez producentów są uzyskiwane pod pełnym obciązeniem auta - dopuszczalna masa całkowita!

 

przykład:

 

e36 325i

masa 1330 kg

dopuszczalna masa 1790 kg

 

e46 330d

masa 1655 kg

dopuszczalna masa 2150 kg

 

i pomyślcie teraz ile 330d jest cieższe, róznica hp 12 (to nie jest wiele) a róznica momentu ogromna.

 

moment obrotowy ma ogromne znaczenie co do elastycznosci i przyśpieszania auta, wiec nie piszcie bzdur o polonezach itp, itd bo jest to żenujące

Opublikowano

Moment Obrotowy można sobie między bajki włożyć bo moment obrotowy

nie służy do przyspieszania tylko moc śilnika najnowsza M3 ma 400Nm i 420KM żaden diesel nie da rady wyprzedzić z tymi momentami obrotowymi

Opublikowano
i koledzy kolejna sprawa o której widze ze zapominacie lub nie wiecie.

osiągi podawane przez producentów są uzyskiwane pod pełnym obciązeniem auta - dopuszczalna masa całkowita!

 

Kolego a skąd wziąłeś takie informacje ? Jakoś nie szczególnie w to wierzę ;) Jeśli np. 325 ma kastalogowo do setki 7.2 i jest to mierzone przy załadowanym aucie to w normalnej eksploatacji bez żadnego obciążenia i tylko kierowcą na pokładzie powinien mieć chyba około 6 jeśli nie mniej sekund. Chyba oczywiste, że tak nie jest ;)

Opublikowano
Moment Obrotowy można sobie między bajki włożyć bo moment obrotowy

nie służy do przyspieszania tylko moc śilnika najnowsza M3 ma 400Nm i 420KM żaden diesel nie da rady wyprzedzić z tymi momentami obrotowymi

 

kolego przeczytaj ze zrozumieniem artykuł który podałem na poprzedniej stronie i nie popadaj w skrajnosci jaką jest M3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.