Skocz do zawartości

2.0 d 150km 2002r po lifcie - nie wkręca się na obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam bmw e46 z 2002 r z silnikiem diesla o mocy 150km. Kilka dni temu w moim aucie padła turbina. Kupiłem używane turbo, został przeczyszczony intercooler, wymienione filtry, itd. oraz wycięty katalizator bo był w nim olej (moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie bo olej by się z niego wypalił..). Po wymianie turbiny auto nie chce wkręcać się powyżej 1500-1700 obrotów. Kiedy wypne przewód od zawora turbiny to auto zaczyna wkręcać się do 4000. Przekładałem zawór z innego auta z takim samym silnikiem i problem się powtarzał. Auto było podpinane do komputera i jedyny błąd jaki się wyświetla to "błąd recyrkulacji spalin". Sprawdzałem wszystkie przewody czy są właściwie popodpinane, sprawdzałem przepływomierz i wygląda że wszytsko jest ok, czujniki też są dobre, do komputera został wgrany nowy soft i nic nie pomogło.. Zaczynam podejrzewać że problem może tkwić w turbinie którą kupiłem, numery są takie same jak na mojej uszkodzonej ale może ktoś próbował przy niej mieszać i coś poprzestawiał, w sumie przecież to bardzo czuła rzecz i nawet milimetr niezgodności może zaszkodzić.. Proszę o pomoc, porady, może ktoś miał podobny problem albo słyszał o takiej sytuacji.. Z góry dziękuje, pozdrawiam.
Opublikowano
Katalizator wycieli ci bo chcieli go sprzedać to praktycznie 600zl (no chyba za go zabrałeś) Niewiem jak w dislach ale w benzynach sprawdzany jest skład spalin przed i za katalizatorem i jesli katalizator nie działa może być dobierana źle mieszanka paliwa.
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
Opublikowano
jak masz blad recyrkulacji spalin to sprawdz zawor EGR moze sie zacina - w dziale zrob to sam masz opis czyszczenia tego zaworu, operacja jest dosc latwa i mozna to zrobic samemu
Opublikowano
Sprawdziłem zawór EGR i działa poprawnie, przeczyściłem wszystkie czujniki, na pewno są dobre i działają. Na początku sądziłem że to wina wyciętego katalizatora ale zadzwoniłem do serwisu BMW w Warszawie i wykluczyli ten problem, powiedzieli, że mimo braku kata auto powinno wkręcać się na obroty. Wydaje mi się, że problem tkwi w turbinie, którą kupiłem. Najprawdopodobniej ktoś przy niej mieszał i coś się przestawiło. Może dmucha za dużo albo za mało powietrza i silnik wariuje i dlatego nie chce wkręcić się na obroty żeby coś się nie uszkodziło.. Jutro rano wyjmę turbo i porównam ze swoim uszkodzonym czy wszystko jest na miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.