Skocz do zawartości

Przegrzanie po czasie.... POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Istnieje u mnie problem tego typu iż moja 318 tds zaczyna się przegrzewać ale dopiero wtedy gdy jadę przez dłuższy odcinek trzymając ponad 3tys. obrotów czyli prędkości około 150 km/h. Silnik jest po remoncie. Tuleje są OK sprawdzane 2 wymienione. Uszczelka pod głowicą oczywiście nowa dobrej marki. Przejechane ma 190tys. W korku nigdy się wskazówka nie ruszy. Cały czas na połowie. A przy wyższej prędkości wydawałoby się lepsze chłodzenie zaczyna się przegrzewać.... Nie wiem co już robić. Boję się znowu remontu jak przegrzeje.... POMOCY. POZDRAWIAM!
Opublikowano
Witam! Znajomy miał coś takiego w E34 w 524 TD i okazało sie że była to pąpa wody miała uszkodzone skrzydełka które przy wyższych prędkościach nie miały odpowiedniej wydajności. Może i u Ciebie jest ten sam problem.
BMW E60 530xd :)
Opublikowano
Witam! Mój znajomy miał cos takiego i okazało sie że pąpa wody miała uszkodzone skrzydełka i przy wyższych prędkściach traciła swoją wydajność. Może i u Ciebie jest to samo.
BMW E60 530xd :)
Opublikowano
skoro jesteś pewny że zarówno termostat jak i pompa jest ok a samochód nie grzeje sie na postoju to wynikałoby że chłodnica przy większej temperaturze cieczy nie daje rady jej wychłodzić - może używałeś kiedyś jakiś magicznych preparatów uszczelniających układ chłodzenia albo ktoś przed Tobą to robił i teraz masz pozapychaną chłodnice? Możesz sprawdzić czy w momencie gdy silnik jest rozgrzany chłodnica cała robi sie ciepła.
Opublikowano
Ogólnie jeśli chodzi o chłodnicę cieczy to jest założona od wersji benzynowej.... Nie wiem jaka jest w dieslu... czy wydajność benzynowej jest mniejsza?? Pozdrawiam!
Opublikowano

I podejrzewam że chłodnica to będzie strzał w dziesiątkę....

Ogólnie ja jej nie próbowałem leczyć ani nikt przedemną raczej tego nie robił bo nie widać... Ale to może być to.... WIELKIE DZIĘKI:)

Opublikowano

Witam! Potwierdzam, w mojej 525tds walczę z układem chłodzenia, a wszystko zaczeło sie od pompy, plastikowy wirnik pęka i ślizga się po ośce co powoduje że nie ma obiegu taki jak powinien, w tym momencie potężnie rośnie ciśnienie w małym obiegu, zbiornik, chłodnica, co następnie powoduje że:

1. rozsczelniło mi chłodnicę główną, bo to automat :( 400zł AKG

2. wywaliło pompkę wspomagającą obieg na kabinę :( ASO 650zł

3. wypluła kilka razy płyn 30 zł za 5 L na raz wchodzi prawie 10 l :(

4. 3 scholowania, i jeden transport na lawecie :( plus mandat za przeładowanie lawety :p !

UWAGA NA TANIE POMPY ,, ,nie polecam HART zaczoł przeciekać po 3 miesiącach, płyn szedł przes uszczelniacz, oring, potem przez łożyska o zgrozo, co spowodowało uszkodzenie paska wielorowkowego chodził na płynie,,, Teraz wsadziłem droższą, ruevile,,,,,Tu masakra, bo cała oś z łożyskami wylazła z obudowy i urwało wirnik !!!!! teraz modlę się że przegrzanie nie spowodowało strzału uszczelki pod głowicą lub samej głowicy!!!!

Zamówiłem FEBI lub Doltz, zobaczymy !!!

Takie przegrzewanie jak najbardziej pierwsze co trzeba sprawdzać to pompa wody !!!! i termostat, jeśli masz chłodnicę z benzyny, zmierz ją, ogólnie chodzi o wymiar rdzenia, a benzynowe są na ogół mniejsze lub węższe, jeśli nie chcesz zmieniać chłodnicy a nie zależy Ci na tym żeby mieć ogrzewanie w kabinie (nie żartuję) to wyjmij całkiem termostat, takie rozwiązanie na krótko, ale jest dobre jak nie ma kasy a trzeba czymś śmigać do pracy, rękawiczki i czapka i do przodu,,Pozdrawiam i napisz kolego czy znalazłeś przyczynę przegrzewania się !!!

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
na razie przegrzewanie występuje przy większych prędkościach.... a u nas nie ma dróg na których można tak szybko jeździć:) dlatego na razie nie biorę się za naprawę.... pompa na pewno jest nowa... i raczej nie hart. Nie pamiętam dobrze ale może być Dolz. Termostat również nowy... Poza tym miałem podobny problem w Toyocie.... Przy większych prędkościach chłodnica nie dawała rady... ze starości. Po wymianie na nową trzymała temp super. Także w Bmw będzie podobnie. to będzie problem chłodnicy. Pozdrawiam!
Opublikowano
wydaje mi się że to bardziej wygląda na wysoką temperaturę oleju.Przy dużej prędkości turbosprężarka pracuje cały czas i wydziela dużo ciepła,a ponieważ jest smarowana i również chłodzona przez olej silnikowy to rośnie temp silnika i co za tym idzie chłodziwa.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Oleju w silniku nie zagrzeje się ! Jeśli układ chłodzenia cieczą działa bez zarzutu to nie ma takiej opcji :) Nowa pompa też może zawodzić,, :) Ja do tej pory też to wykluczałem ale dwie pompy pod rząd 2 tys km ledwo na dwóch zrobiłem jedna zaczeła przeciekać a z drugiej wylazły bebechy !!! może visco nawala ?? A pompę warto wyjąć i sprawdzić czy wszystko z nią gra,,,nie dużo pracy a sen spokojny ,,,

chłodnica musiała by być zasypywana jakimiś wynalazkami, ,, ,, żeby całkowicie obiegu nie było,,,a tylko wtedy się przegrzeje,,,,warto obserwować szybkość nagrzewania się silnika,,,na zimnym z rana,,,za szybko źle,,i za wolno też nie doprze,,,

Teraz to ja mam radość z jazdy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.