Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Dziś odpaliłem auto i swiatła.

Z automatu odpaliły się długie i nie mogę ich wyłączyć. co to może być?

Da się jakoś to szybko naprawić?

Pomożecie?

Opublikowano
Najprawdopodobniej padł LCM lub przekażnik skleił. Tak czy tak należało by zajrzeć do LCM i wymienić układy które tam padają. Na szybkiego tego nie zrobisz, no chyba że ratuje Cię tylko wyjęcie żarówek od świateł drogowych (długich).
Opublikowano

Na 100% padł LCM, czyli moduł świateł znajdujący się za tapicerką przy prawych przednich drzwiach pasażera... Koszt naprawy w ASO ok 400-500zł. Wiem, bo sam miałem ten problem i ok 2 miesiące temu naprawiałem...

Na razie pozostała Ci jazda z odłączonymi długimi światłami ;/

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano
[...]Koszt naprawy w ASO ok 400-500zł. Wiem, bo sam miałem ten problem i ok 2 miesiące temu naprawiałem[...]

 

No to przepłaciłeś... Koledzy z forum podawali dokładnie oznaczenia tranzystorów, które się "palą", dane sklepów gdzie można je kupić i dokładny przepis jak naprawić... A nawet jak nie samemu to można skorzystać z relatywnie nisko-płatnej pomocy jakiegoś lokalnego elektronika... Jak nie znajdziesz linku to daj znać, a ja Ci znajdę...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Wolałem zrobic to w porządnym serwisie. Zależało mi na 100% oryginalności, a przy okazji i gwarancji na LCM. Oczywiście zgadzam się, że są tańsze sposoby na takie mankamenty, ale z doświadczenia wiem, że na aucie nie powinno się oszczędzac...
///Mpower
Opublikowano
Wolałem zrobic to w porządnym serwisie. Zależało mi na 100% oryginalności, a przy okazji i gwarancji na LCM. Oczywiście zgadzam się, że są tańsze sposoby na takie mankamenty, ale z doświadczenia wiem, że na aucie nie powinno się oszczędzac...

 

Oczywiście rozumiem względy, którymi się kierowałeś... Jeśli robiłeś to przez ASO to i tak możesz być pewien, że oni tego sami nie robili, a dali komuś do zrobienia. Wiedza na temat naprawy LCM rozeszła się dawno temu w świat i również ASO wie, że na tym też można zarobić, oczywiście dzieląc się z tym kimś, kto rzeczywiście dokonuje naprawy... zapewne zwykły elektronik... taki od telewizorów czy video, który za taką robotę, wymieniając te same tranzystory i używając takich samych narzędzi bierze 5-10x mniej niż gość z etykietką "Elektronika Samochodowa BMW" lub ASO. Ciekawe tylko co będzie jak przepalą Ci się (odpukać!!!) w przyszłości obwody innych odbiorników LCM (czy gwarancja obejmuje jedynie wymienione podczas naprawy elementy, czy cały LCM).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Oczywiście rozumiem względy, którymi się kierowałeś... Jeśli robiłeś to przez ASO to i tak możesz być pewien, że oni tego sami nie robili, a dali komuś do zrobienia. Wiedza na temat naprawy LCM rozeszła się dawno temu w świat i również ASO wie, że na tym też można zarobić, oczywiście dzieląc się z tym kimś, kto rzeczywiście dokonuje naprawy... zapewne zwykły elektronik... taki od telewizorów czy video, który za taką robotę, wymieniając te same tranzystory i używając takich samych narzędzi bierze 5-10x mniej niż gość z etykietką "Elektronika Samochodowa BMW" lub ASO. Ciekawe tylko co będzie jak przepalą Ci się (odpukać!!!) w przyszłości obwody innych odbiorników LCM (czy gwarancja obejmuje jedynie wymienione podczas naprawy elementy, czy cały LCM).

 

 

 

:clap: Dokładnie tak. Dobrze powiedziane. Ja tam wiem jedno że jak zrobię sam to nawet jakieś tam ASO sie nie umywa. Wychodzi na to że przeciętny kumaty właściciel jest dużo lepszy od ASO. W serwisie jak sie im nie uda to naprawią a liczyć zawsze umieją bez omyłkowo i słono.

Opublikowano
Kurcze, nie mogę znaleźć tego postu.. pomożecie mi w kwestii dotyczącej tej naprawy? Ma może ktoś linka do tego tematu?
Opublikowano

Oczywiście rozumiem względy, którymi się kierowałeś... Jeśli robiłeś to przez ASO to i tak możesz być pewien, że oni tego sami nie robili, a dali komuś do zrobienia. Wiedza na temat naprawy LCM rozeszła się dawno temu w świat i również ASO wie, że na tym też można zarobić, oczywiście dzieląc się z tym kimś, kto rzeczywiście dokonuje naprawy... zapewne zwykły elektronik... taki od telewizorów czy video, który za taką robotę, wymieniając te same tranzystory i używając takich samych narzędzi bierze 5-10x mniej niż gość z etykietką "Elektronika Samochodowa BMW" lub ASO. Ciekawe tylko co będzie jak przepalą Ci się (odpukać!!!) w przyszłości obwody innych odbiorników LCM (czy gwarancja obejmuje jedynie wymienione podczas naprawy elementy, czy cały LCM).

 

Cokolwiek stanie się z LCM naprawią go, dlatego się na nich zdecydowałem. Są w autach usterki, z którymi jak najbardziej można poradzic sobie samemu, ale do tego typu urządzenia, jak już wcześniej wspomniałem chciałem miec pewnośc, ponieważ wyjeżdżałem za granicę i musiałem byc pewny, że wszystko gra w aucie...

///Mpower
Opublikowano
Kurcze, nie mogę znaleźć tego postu.. pomożecie mi w kwestii dotyczącej tej naprawy? Ma może ktoś linka do tego tematu?

 

Tu masz linki do przydatnych tematów, w postach mogą też być linki do innych ciekawych stron/tematów, które mogą Ci pomóc (jak gdzieś się zaplątałem i podałem link do tego tematu to sorki... Ale coś na pewno znajdziesz...):

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=63616&highlight=

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39830&highlight=tranzystor

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=70674&highlight=scalak

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=70717&highlight=scalak

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=76942&highlight=scalak

 

powodzenia

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.