Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam tak jak w temacie i na zdjęciu co to jest za pęknięcie tzn. jaki element jest uszkodzony.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img504.imageshack.us/img504/8833/20080726334oa3.jpg

Edytowane przez tomi5
Opublikowano

Heja :wink:

 

Na moje jest to wnętrze kolektora dolotowego od strony przepustnicy. Pęknięcie jest na górze kolektora, gdzie w sumie go nie powinno być. Nawet nie ma możliwości aby przy eksploatacji można go w jakikolwiek sposób uszkodzić. Zdejmij go i obejrzyj z zewnątrz czy nie był uszkodzony, jeśli tak to ktoś musiał go podczas jakiejś naprawy uszkodzić.

 

Do misio_987: tomi5 bardzo skąpo opisał to co na zdjęciu ale to nie powód aby pisać, że robi sobie jaja :nienie: Na przyszłość jak nie potrafisz pomóc to lepiej nie zabierać głosu, dla znawcy V8 to zdjęcie w zupełności wystarczy bez opisu.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Vikingb- tak dokładnie jest to wnętrze kolektora dolotowego od strony przepustnicy, zdjęcie jest do góry nogami(już poprawione)

Mówisz żeby zdjąć cały kolektor?? będę potrzebował chyba jakąś nową uszczelkę żeby to później złożyć, zrobię jutro dokładniejsze fotki żeby się temu przyjrzeć.

W sumie to zobaczyłem to przez przypadek, chciałem sprawdzić czy nie mam czasami oleju w kolektorze i ot wyszło coś takiego.

 

misio_987 jak nie potrafiłeś pomóc to po jakiego grzyba w ogóle zabierasz głos, chciałeś sie popisać przed kolegami z forum jaki to z ciebie nie kozak i jak ty potrafisz komuś pojechać czy też poniżyć.

Opublikowano

Do tomi5: będziesz potrzebował 4 uszczelek które w BMW w Niemczech kosztują około 18 euro za sztukę (komplet 72 euro, w Polsce prawdopodobnie zapłacisz 2x drożej). Być może stare były niedawno wymieniane lub są w dobrym stanie to wystarczy, że przesmarujesz uszczelki cieniutką warstwą masy uszczelniającej Dirko firmy Elring (stronę, która przylega do głowicy) i to wystarczy (pamiętać jednak należy o kolejności przykręcanych śrub !!!).

 

Jednak uszkodzenie na tym zdjęciu wskazuje, że kolektor jest uszkodzony w górnej części i po zdjęciu pokrywy maskującej, kolektor będziesz miał odsłonięty i będziesz mógł ocenić bez zdejmowania kolektora czy uszkodzenie jest od wewnątrz czy z zewnątrz.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

właśnie o to chodzi że już nie raz go oglądałem czyściłem z zewnątrz z kurzu :) całkiem niedawno gaz mi montowali, i podejrzewam że by coś zauważyli i powiedzieli, z autem nie mam żadnych problemów na Pb jak i LPG chodzi ładnie równo, trzyma obroty nie faluje, przyjrzę się temu jutro dokładniej.

 

Bardzo dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam tomi5

Opublikowano
No to juz po sprawie, jak dałeś auto gazownikom to zalatwili ci kolektor dolotowy, wiem bo kiedys mialem u siebie gaz ale dzieki Bogu już go wydziabalem. I też mialem pęknięty kolektor w tym samym miejscu, od góry niewidać było bo zamaskowali-złodzieje, trupy. Wymień ten kolektor.
Opublikowano
Nie wiem czy to ma znaczenie ale sekwencja była montowana, może montowałeś tam gdzie ja :) na razie nie będę robił anty reklamy, ale to nie pierwsza rzecz która po nich poprawiam, bądź dziwnym zbiegiem okoliczności coś przestało działać albo działa ale nie tak jak powinno
Opublikowano

misio_987 jak nie potrafiłeś pomóc to po jakiego grzyba w ogóle zabierasz głos, chciałeś sie popisać przed kolegami z forum jaki to z ciebie nie kozak i jak ty potrafisz komuś pojechać czy też poniżyć.

 

 

 

kozaki to rosną w lesie są czerwone i białe

 

jeśli prosisz o pomoc to sie trochę wysil,dobrze ze chociaż zdjęcie wsadziłeś

 

nie mam zamiaru nikogo poniżać ani po nim jechać

 

są tacy co wiedza co to jest i tacy co sie nie kapną

a ten post ma pomagać także innym z podobnym problemem

Opublikowano

Sprawdziłem to dokładniej, z zewnątrz nic nie widać wszystko ok, do środka mogę tylko zajrzeć przez komórkę robiąc fotki, nie mam już pomysłu

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img501.imageshack.us/img501/9991/20080831374ds9.jpg

 

nawet nie wiem czy to coś się wymienia czy co...???

Opublikowano

Heja :wink:

 

To co jest pęknięte to się nie wymienia bo kolektor jest fabrycznie odlewany, składany i sklejany na zawsze (wewnętrzne elementy). Jest to coś w rodzaju "pomniejszacza" wewnętrznej objętości kolektora. Chodzi o to, że kolektor w silniku 3000 ccm i 4000 ccm (M60B30 i M60B40) z zewnątrz wyglądają tak samo ale wnętrze kolektora 3000 ccm ma pomniejszoną wewnętrzną objętość gdyż 3000 ccm potrzebuje mniej powietrza niż 4000 ccm i inżynierowie z BMW tak go zaprojektowali do silnika 3000 ccm (mechanika przepływu powietrza).

 

Jeśli brak uszkodzeń z zewnątrz to prawdopodobie tworzywo z którego jest wykonany kolektor nie wytrzymało próby czasu i najlepiej sprawdź czy tworzywo w miejscu pęknięcia kruszy się czy jest twarde. Jeśli się kruszy to jak najszybciej poszukaj używanego kolektora bo za jakiś czas odłamki tworzywa będą lecieć do komory spalania a jeśli twarde to przez jakiś czas możesz tak jeździć i spokojnie szukać kolektora po okazyjnej cenie.

 

Pamiętaj, żeby kupić kolektor do M60B30 tj. do pojemności 3000 ccm bo ten od 4000 ccm nie pasuje.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano
Heja :wink:

 

To co jest pęknięte to się nie wymienia bo kolektor jest fabrycznie odlewany, składany i sklejany na zawsze (wewnętrzne elementy). Jest to coś w rodzaju "pomniejszacza" wewnętrznej objętości kolektora. Chodzi o to, że kolektor w silniku 3000 ccm i 4000 ccm (M60B30 i M60B40) z zewnątrz wyglądają tak samo ale wnętrze kolektora 3000 ccm ma pomniejszoną wewnętrzną objętość gdyż 3000 ccm potrzebuje mniej powietrza niż 4000 ccm i inżynierowie z BMW tak go zaprojektowali do silnika 3000 ccm (mechanika przepływu powietrza).

 

Jeśli brak uszkodzeń z zewnątrz to prawdopodobie tworzywo z którego jest wykonany kolektor nie wytrzymało próby czasu i najlepiej sprawdź czy tworzywo w miejscu pęknięcia kruszy się czy jest twarde. Jeśli się kruszy to jak najszybciej poszukaj używanego kolektora bo za jakiś czas odłamki tworzywa będą lecieć do komory spalania a jeśli twarde to przez jakiś czas możesz tak jeździć i spokojnie szukać kolektora po okazyjnej cenie.

 

Pamiętaj, żeby kupić kolektor do M60B30 tj. do pojemności 3000 ccm bo ten od 4000 ccm nie pasuje.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

 

 

glowna roznica kolektora w 3.0 i 4.0 to srednica kanałów dolotowch ...

 

 

moj kolega zmienial silnik z 3.0 na 4.0 i kolektor został z 3.0- więc chyba pasuje ...

Opublikowano

Do xsilver: to, że twój kolega zostawił w silniku 4000 ccm kolektor od 3000 ccm niczego nie dowodzi (jedynie niewiedzy twojego kolegi). Jak byś uważnie przeczytał to wyjaśniłem dlaczego kolektor od 3000 ccm i 4000 ccm się różnią i że są inne :!:

 

Ludzie różne rzeczy robią ale od tego mamy rozum aby myśleć :roll2:

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano
Do xsilver: to, że twój kolega zostawił w silniku 4000 ccm kolektor od 3000 ccm niczego nie dowodzi (jedynie niewiedzy twojego kolegi). Jak byś uważnie przeczytał to wyjaśniłem dlaczego kolektor od 3000 ccm i 4000 ccm się różnią i że są inne :!:

 

Ludzie różne rzeczy robią ale od tego mamy rozum aby myśleć :roll2:

 

Pozdrawiam, Vikingb.

 

nie takie patenty w samochodach widzialem ... mysle ze wieksza krzywdę zrobisz silnikowi zakładając mu filtr stożkowy z metalową rura ktora calokowicie zmienia pojemnosc doloty w stopniu znacznie wiekszym niz to wypełnienie kolektora ( ktore ogladalem dokladnie w swoim kolektorze przy zmianie membrany )...

Opublikowano

Do xsilver: widzę, że nie widzisz różnicy czy to będzie kolektor 3000 ccm czy 4000 ccm. Temat tego posut był zupełnie inny. Dla Ciebie chyba klocki hamulcowe do BMW "Made in Taiwan" to też klocki bo hamują :lol: Koledze tomi5 próbujesz doradzić ale to, że widziałeś "większe druciarstwo" nie oznacza, że "małe" jest OKEY.

 

Bez urazy kolego :wink: pozdrawiam Vikingb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.