Skocz do zawartości

Moje boje z silnikiem M30 i ... zwycięztwo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od kiedy mam moją bunię silnik nie miał mocy, automat nie bardzo chciał redukować, jak redukował to za późno. Był w nim gaz 2 gen. po rozwaleniu przepływomierza i jego wymianie, założyłem sekwencję, mocy niby troche przybyło ale to nie było to, wcześniej jeszcze wymieniłem kable WN kopułkę i palec. Później przyszedł czas na ustawienie zaworów, nie dało to jednak rezultatów, wymieniłem gumy przepływomierza, też nic. Ostatnio zdjąłem kolektor ssący i wymieniłem uszczeli pod kolektorem i oringi na wtryskiwaczach, troszkę jakby lepiej ale dalej nie to. I co??

I podkusiło mnie żeby zdjąć kopułke i co?? i okazało się że jak ja zakładałem wpadłem da durny pomysł posmarowania styków (pomyślałem że bezie lepiej) dziś patrzę, a tam popalony smar i oblepione styki smolistą mazią, do tego nie odskakujący węglik rozdzielacza, wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną i założyłem, no jest widoczna poprawa, ale dalej nie to. Więc przyjrzałem sie przepustnicy, wcisnąłem pedałgazu do oporu i widzę że przepustnicą jeszcze można z 1 cm poruszyć.

 

poluzowałęm czujnik położenia przepustnicy i widełki wyznaczające zakres pracy przepustnicy. Zamknąłem przepustnicę, ustawiłem widełki, żeby opierały siedokładnie przy zamkniętej przepustnicy, obracałem czujnikiem TPS aż do "kliknięcia" dokręciłem sprawdziłem czy klika przy zamknięciu przepustnicy, no i jazda próbna.

 

Byście musieli widzieć mój uśmiech na twarzy jak sie przejechałem, wreszczie wróciła radość z jazdy BMW, automat nagle przypomniałsobie jak sięredukuje biegi, nawet o dwa w dół, auto dostało kopa takiego jak trzeba, spalanie spadło przynajmniej na kompie do 12,5l w luźnym Poznaniu z pedałem w podłodze.

 

Normalnie nieposiadam siez radochy

Opublikowano

Brawo!

Znam to uczucie, kiedy to zalewałem forum pytaniami o wolne, szarpiące obroty, aż w końcu przez przypadek trafiłem na wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem dolotowym!!

Powodzenia!!

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
wytrwalosc to klucz do sukcesu w tych tematach :cool2:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Witam od kiedy mam moją bunię silnik nie miał mocy, automat nie bardzo chciał redukować, jak redukował to za późno. Był w nim gaz 2 gen. po rozwaleniu przepływomierza i jego wymianie, założyłem sekwencję, mocy niby troche przybyło ale to nie było to, wcześniej jeszcze wymieniłem kable WN kopułkę i palec. Później przyszedł czas na ustawienie zaworów, nie dało to jednak rezultatów, wymieniłem gumy przepływomierza, też nic. Ostatnio zdjąłem kolektor ssący i wymieniłem uszczeli pod kolektorem i oringi na wtryskiwaczach, troszkę jakby lepiej ale dalej nie to. I co??

I podkusiło mnie żeby zdjąć kopułke i co?? i okazało się że jak ja zakładałem wpadłem da durny pomysł posmarowania styków (pomyślałem że bezie lepiej) dziś patrzę, a tam popalony smar i oblepione styki smolistą mazią, do tego nie odskakujący węglik rozdzielacza, wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną i założyłem, no jest widoczna poprawa, ale dalej nie to. Więc przyjrzałem sie przepustnicy, wcisnąłem pedałgazu do oporu i widzę że przepustnicą jeszcze można z 1 cm poruszyć.

 

poluzowałęm czujnik położenia przepustnicy i widełki wyznaczające zakres pracy przepustnicy. Zamknąłem przepustnicę, ustawiłem widełki, żeby opierały siedokładnie przy zamkniętej przepustnicy, obracałem czujnikiem TPS aż do "kliknięcia" dokręciłem sprawdziłem czy klika przy zamknięciu przepustnicy, no i jazda próbna.

 

Byście musieli widzieć mój uśmiech na twarzy jak sie przejechałem, wreszczie wróciła radość z jazdy BMW, automat nagle przypomniałsobie jak sięredukuje biegi, nawet o dwa w dół, auto dostało kopa takiego jak trzeba, spalanie spadło przynajmniej na kompie do 12,5l w luźnym Poznaniu z pedałem w podłodze.

 

Normalnie nieposiadam siez radochy

 

 

 

Kolego a jak chodził na PB tez go tak muliło czy było raczej w porządku?

U mnie widzę podobny problem tylko ze to M60

Pozdrawiam

Opublikowano
"Regulacja czujnika TPS" po tym jak jakiś znachor zamontował tam II gen to podstawa każdy gazowiec to przestawia żeby nie było problemu z obrotami wg ich mnie mań :evil:
Opublikowano
"Regulacja czujnika TPS" po tym jak jakiś znachor zamontował tam II gen to podstawa każdy gazowiec to przestawia żeby nie było problemu z obrotami wg ich mnie mań :evil:

 

napisz cos wiecej w tym temacie bo mnie zaciekawilo... :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
chodzi o to że normalnie działający silnik ma na puszczonym gazie, zamkniętą przepustnicę, i jedyne powietrze jakie siędostaje do koletora idzie przez silnik krokowy. Jak założysz gaz II Gen to on działą na podciśnienie, a że na biegu jałowym to podciśnienie jest bardzo niskie to silnik nie chce ciągnąć gazu, więc ustawiają tak przepustnicę żeby była lekko uchylona.
Opublikowano
Jak założysz gaz II Gen to on działą na podciśnienie, a że na biegu jałowym to podciśnienie jest bardzo niskie to silnik nie chce ciągnąć gazu, więc ustawiają tak przepustnicę żeby była lekko uchylona.

 

jest luka w tej teorii albo nie tylko od tego to zalezy, uchylenie przepustnicy nawet o minimalna wartosc powoduje zauwazalny wzrost obrotow - a zapewniam cie ze obroty biegu jalowego sa takie jak maja byc

 

btw. co znaczy

silnik nie chce ciągnąć gazu
jak przeciez dostaje go pod cisnieniem a stosunek powietrza do lpg zalezy od budowy i rozmiaru miksera?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Czy jest luka w tym myśleniu Twoim czy gazowników nie ważne tak robią. Trzeba wyregulować czujnik i przepustnice. Przerabialiśmy z kumplem 3 M30tki z miksera na wtrysk gazu i zawsze trzeba było to poprawić. Nie wiem jak z tym jest u Banola ale sprawdzę to jak wróci z wakacji. Była by wtedy 4 do statystyki.
Opublikowano
dla wzbogacenia statystyki mam zaprzyjaźnione 735 einzig BENZIN :mrgreen: moze uda sie kiedys nad tym zdoktoryzować przy okazji :wink:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.