Skocz do zawartości

ile jest czujników ABS w e36 318i sedan 1994 r ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czujniki są cztery. Co do sprawdzenia, najlepszą metodą będzie podłączenie pod kompa. Jednakże nie wszystkie moduły ABS-u łączą się poprawnie z kompem. Drugą metoda sprawdzenia czujnika jest pomiar multimetrem (opis jest na forum :mrgreen: ).
Opublikowano
no własnie szukałem i za cholere nie mogę znaleźć...bądź dobrym człowiekiem ;) i napisz mi jak to sprawdzić...pozdrawiam ;)))
Opublikowano

tanx a lot..;))) a kontynuując wontek mam ptanie odnośnie kontrolek hamulców, ABSu i poduchy. Jakiś czas temu musiałem oddać bme do serwisu na wymiane wkładki stacyjki, po odberaniu okazało się ze wyskoczył błąd poduchy myslalem ze błąd po rozpięciu kierownicy (myslałem ze kwestia skasowania błedu) po podpięciu i próbie usunięcia błedu przez jego skasowanie okazało się ze jest to problem z podpięciem poduchy...pytanie jest takie czy samemu rozkręcic kierownice i sprawdzic podpuięcie ??? Czy po prawidłowym podpięciu błąd sam zniknie ? Druga sprawa to kontrolka hamulców, wymieniłem kolcki i tarcze u znajomego mechanika...od tamtej pory swieci się właśnie kontrolka ABSu ale też kontrolka hamulców...czy moze byc to spowodowane padniętym ABSem ? Czy kontrolka hamulców świeci się z innego powodu ?

 

pzdr !!!

Opublikowano

Poduchę możesz spróbować sam podłączyć od nowa, jeśli czujesz się na siłach to tym bardziej. Nic nie tracisz. ;) A skasowanie błędu będzie tylko możliwe na kompie. Jednak ja bym wrócił do tego gościa i się go dopytał co i jak zrobił. Przynajmniej niech wie, że coś nie tak złożył.

 

Sprawdź podpięcie czujników, może gość coś źle podłączył. I czego nie życzę, coś zepsuł.

Jeśli ten mechanik nie jest jakimś tam twoim dobrym znajomym, to jedź i go opierdziel. Przy prawidłowym podpięciu czujników kontrolka od hamulców gaśnie od razu a od ABS-u w ciągu paru minut (ale powinno także od razu zgasnąć).

 

Napisz jak Ci poszło poprawianie po gościu lub jak zareagował na :bokser: :mlotek: :twisted2:

Opublikowano
hehehe no niestety żeby nie polecą bo to znajomy mojej rodziny i cięzko bedzie cos z tym zrobic, tym bardziej ze to jest taki mechanik ktory robi to w domowym garazu (myuslałem ze dobry z niego fachowiec zajmuje sie tym ponad 20 lat ale jak widac wiedza nie przychodzi z wiekiem samoiustnie)...co do poduchy to sam bede chciał sprawdzić a na skaswanie błedu bede pewnie jechał do innego mechanika ten który to zrobił jak widac jest partaczem chwalił się że podłączył; oświetlenie pokręteł nawiewów a spierdolił poduche - bo nie jest to tylko bład kompa po wyjęciu kierownicy tylko przez zle podpięcie. Co do czujników hamulców i absu chodzi mi o to czy przy niesprawnym czujniku ABS mogą swiecic tez hamulce ? Według rady pozycze miernik i posprawdzam opory...jak wyjdzie ze którys jest padniety to wymienie i podjade na kompa z tymi błedami.
Opublikowano
hehehe powiem tak podszedłem do samochodu, otworzyłem skrzynke z bezpiecznikami i doszedłem do wniosku ze przeceniłem swoje umiejetności percepcji...jak zmierzyc opory...? :D gdzioe podłączyc miernik ? Czy sprawdzac tez kostke pompy ABSu ?
Opublikowano

Kontrolka hamulców i ABS-u nie ma ze sobą nic wspólnego. Są to dwa oddzielne obwody, chyba, że po "naprawie przez tego gościa" są już jednym obwodem. :wink: :mrgreen: :twisted2:

Jedną metodę masz już w linkach podanych wyżej. Zacytuję jeszcze raz pierwsza opcję.

Najprostsza sprawa, to zdemontować schowek i zmierzyć rezystancję czujników na kostce komputera ABS'u - masz załatwione przewody + czujniki. [...] uszkodzony czujnik [...] mial cos okolo 50 kOhm , a później już grube MOhm'y.
Tak własnie chyba zrobie, że zdemontuje schowek i pomierze rezystancje czujników. O ile sie nie myle to poiwnny miec ok 1-1,2 KOmha? Prysne też złączki "kontaktem" i rozbroje przekazniki ABS-u, sprawdze czy sie nie "zawieszaja". Przekaznikow jest 2 czy wiecej?

 

Ja to robiłem inaczej. Zdejmowałem koło i w nadkolu była taka czarna skrzyneczka. W dwóch kołach (na krzyż) były dwie kostki i w pozostałych po jednej kostce. Czarne przewody to czujniki zużytych hamulców, szare to czujniki ABS-u. Otwierasz puszkę i rozpinasz przewody. We wtyczkach do ABS-u będziesz miał bodajże 3 piny (jeśli więcej to nic, bo będzie to opcja ASC) i próbujesz, w których są wartości 1-1,2 KOmha.

 

Pozostaje jeszcze podłączyć się pod kompa.

Opublikowano

miernik mam, czujniki namierzyłem teraz pytanie jak zmierzyc opory...we wtyczkach, przynajmniej ABSu na tylnych kolach mam 2 piny (2 druciki jedna dziurka;)) o ile dobrze patrze...jak sprawdzic opory, gdzie przyłozyc miernik ? Wiem ze laickie pytanie ale chciałbym to sobie posprawdzac przy okazji odpowietrzania hamulców zanim oddam samochód na podpięcie do kompa.

O ile dobrze zrozumiałem czujników hamulców jest sztuk dwie...? Tutaj tez mozna spraedzic je przez spradzenie oporów.? Pytam dlatego ze tez swieci mi kontrolka hamulców od momentu załozenia nowych tacz i klocków.

Opublikowano
jak zmierzyc opory...we wtyczkach, przynajmniej ABSu na tylnych kolach mam 2 piny (2 druciki jedna dziurka;)) o ile dobrze patrze...jak sprawdzic opory, gdzie przyłozyc miernik ?

Jeden kabelek z multimetra do jednego pinu, drugi kabelek do drugiego pinu. Gdyby coś było nie tak zamień bieguny, tzn. przyłóż czujki z miernika odwrotnie. ;) Ale nie kumam - 2 druciki jedna dziurka... :shock:

 

Co do czujników hamulców, tak są dwa. Czy można sprawdzić, pewnie tak, tylko trzeba znać ich opór (poszukaj). A gość dał Ci nowe czujniki, czy założył stare (najprawdopodobniej wytarte)?

Opublikowano
"dziurka" to pewnie miejsce na 3 pin a ze u mnie są dwa to juz tak zostało. Czujniki wsadził stare wiec pewnie wytarte jak mówisz wiec na weekendzie zrobie sobie mały przeglad ABSu, i hamulców razem z odpowietrzaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.