Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostanio zauważyłem niepokojącą rzecz w funkcjonowaniu wskaźnika paliwa.

 

Mianowicie wskaźnik wychyla się raz w lewo raz w prawo, w obie strony po 1-2 mm.

 

Tzn jeżeli mam wskaźnik na połowie baku to jak zgaszę silnik i odpalę po kilku minutach to wskaźnik cofa się w prawo o 2 mm, poczym podczas jazdy wraca do normalnej pozycji czyli na połowe baku.

 

Jeżeli znowu wyłącze silnik to wskaźnik jest 1 mm przed połową baku i podczas jazdy przesuwa się w prawo znowu na pół baku.

 

Sytuacja występuje przy różnych poziomach paliwa.

 

Ostatnio jak miałem połowę baku zatankowałem na full to wskazówka zatrzymała się na 3/4 wysokości i dopiero podczas jazdy przesuneła się w prawo na 4/4.

 

Czym to może być spowodowane ? pływka ? zegary ?

 

Proszę kolegów o poradę, pozdrawiam

Opublikowano

Mi też sie raz zawiesił wskaźnik:) strzeliłem lekko w deskę i zaczął sie podnosić bo miałem pełny bak:)

 

Ale dlaczego to też jestem ciekawy...

Opublikowano

wlasnie w tym rzecz ze on sie nie zawiesza,

 

za każdym razem wskazuje co innego, raz 2 mm w lewo raz 2 mm w prawo od normalnego polozenia, po kilku kilometrach wskaznik wraca do normalnej pozycji :/

 

:modlitwa: help

Opublikowano
Ja też mam podobny problem. Tyle że czasami przy 20l w zbiorniku potrafi mi pokazać nawet 3/4. Dopiero jak doleje troche do zbiornika wskazówka pokazuje mi faktyczny stan...
Opublikowano
wlasnie w tym rzecz ze on sie nie zawiesza,

 

za każdym razem wskazuje co innego, raz 2 mm w lewo raz 2 mm w prawo od normalnego polozenia, po kilku kilometrach wskaznik wraca do normalnej pozycji :/

 

:modlitwa: help

 

Skoro wraca do normalnej pozycji w czym rzecz ? Zeby zrozumiec istote zjawiska trzeba poznac zasade dzialania pomiaru - sa dwa plywaki, sygnal jest impulsowy, a calosc jest przeliczana przez procesor w liczniku i nastepnie skalowana na wskazówke z elektro silniczkiem krokowym. Ma to w zasadzie zapobiegac wlasnie takim błędą odczytu przy postoju na wzniesieniu, podczas jazdy w zakrecie itd. Innymi slowy - TTTM

Xdrive

Koder

Opublikowano
wlasnie w tym rzecz ze on sie nie zawiesza,

 

za każdym razem wskazuje co innego, raz 2 mm w lewo raz 2 mm w prawo od normalnego polozenia, po kilku kilometrach wskaznik wraca do normalnej pozycji :/

 

:modlitwa: help

 

Skoro wraca do normalnej pozycji w czym rzecz ? Zeby zrozumiec istote zjawiska trzeba poznac zasade dzialania pomiaru - sa dwa plywaki, sygnal jest impulsowy, a calosc jest przeliczana przez procesor w liczniku i nastepnie skalowana na wskazówke z elektro silniczkiem krokowym. Ma to w zasadzie zapobiegac wlasnie takim błędą odczytu przy postoju na wzniesieniu, podczas jazdy w zakrecie itd. Innymi slowy - TTTM

 

 

wiem na jakiej zasadzie dziala wskaznik.

 

Jakbym miał tak od samego początku to uznałbym to za normalne,

a ze dzieje sie tak od tygodnia to uznałem to za nie normalne i tego o tym pisze

Opublikowano
Jakbym miał tak od samego początku to uznałbym to za normalne,

a ze dzieje sie tak od tygodnia to uznałem to za nie normalne i tego o tym pisze

 

hmm w takim razie nie pozostaje nic innego jak zakodowac od nowa licznik (Recode/Retrofit) oraz sprawdzic ciągłość tarczy pływaka

Xdrive

Koder

Opublikowano
Jakbym miał tak od samego początku to uznałbym to za normalne,

a ze dzieje sie tak od tygodnia to uznałem to za nie normalne i tego o tym pisze

 

hmm w takim razie nie pozostaje nic innego jak zakodowac od nowa licznik (Recode/Retrofit) oraz sprawdzic ciągłość tarczy pływaka

 

czyli musze podpiac komputer serwisowy bmw zeby to wszystko zrobic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.