Skocz do zawartości

Zakup, kilka wersji do wyboru+pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich na forum.

 

Przede wszystkim zanim odniose sie do sedna sprawychcialbym poruszyc inna kwestie. Co prawda sporo googlowalem za tym i tutaj znalazlem pare tematow, lecz nie do e46 akurat.

Sytuacja wyglada tak, prawko mam praktycznie nowe, zerowe doswiadczenie jesli chodzi o jazde. Co do historii pojazdow to jezdzilem Panda i obecnie smigam Brava 1.2. Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze do tego trzeba podejsc indywidualnie, odrazu mowie, ze nie mam zamiaru szalec bo po prostu szkoda mi samochodu, szczegolnie, ze bylby to moj pierwszy. Standartowe pytanie, czy BMW E46 Coupe to dobry pomysl na pierwszy samochod?

 

Przejdzmy do sedna sprawy, interesuje mnie jak juz wyzej napisalem E46 Coupe, mam budzet w wysokosci okolo 30k (raczej nie wiecej). Z tego co widze to jest pare wersji, 323, 328, 320, 318. Przede wszystkim, czym sie one roznia (wygladem to raczej nie za bardzo, ale to chyba dobrze :P) oraz ktory najlepiej i najlatwiej kupic w dobrym stanie biorac pod uwage 30k. Jezeli chodzi o pojemnosc silnika to nie mam sprecyzowanych wymagac, nie musi byc rakieta, ma dobrze jezdzic i byc w miare bezpieczny dla mlodego kierowcy :P

 

Wszelkie porady i sugestie mile widziane.

Opublikowano
jeżeli nie masz doświadczenia to jeszcze jakiś czas pozostań przy przednim napędzie,bo zima może okazać się dla ciebie bardzo dużym przeżyciem.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Tak w sumie dodam tylko jeszcze, ze raczej malo prawdopodobne, zebym kupil samochod teraz, w gre wchodzi raczej termin typu marzec, czyli na wiosne. Co nie zmienia faktu, ze juz po prostu chcialbym wiedziec na czym stoje i co ewentualnie przegladac.
Opublikowano
jeżeli planujesz zakup na wiosne, to czytaj. czytaj to forum, inne, magazyny motoryzacyjne, cenniki eurotax, autogieldy itp. Na wiosne doskonale bedziesz wiedzial co chcesz kupic.
Opublikowano
jeżeli planujesz zakup na wiosne, to..

 

... ucz sie jezdzic !

powaznie

postaraj sie zrobic do tego 50 tys km

sa pewne rzeczy, ktorych nigdzie nie wyczytasz

zh
Opublikowano
Opublikowano

Tyle odpowiedzi a zadna nie dotyczy zadanego pytania :) Wersje ktore podales roznia sie miedzy soba zasadniczo jednym, pojemnoscia silnika, a wiec jego parametrami, i co sie z tym wiaze cala aparatura podporzadkowana osiaganej mocy i momentowi... Za 30tysiecy napewno znajdziesz ladna sztuke E46. Przy obecnej jakosci paliwa, unikalbym diesli, to dobre samochody jak sie jezdzi w niemczech i kupuje w salonie, ale diesel w przeszloscia moze wprowadzic Cie w dlugi i bankructwo jesli bedziesz chcial go naprawic, a nie tylko tuszowac awarie. Wysokolitrazowe benzyny tez raczej bym nie szukal bo zwykle sa to juz wyswiechtane sztuki (mowa wciaz o tych do 30 tysiecy), wiekszosc jest krecona, bo prosze powiedzcie mi kto smialy, jaki niemiec kupuje 2,5 litrowe BMW lub diesla zeby nim jezdzic 15-20 tysiecy rocznie? Tyle to on moze robic drugim samochodem ktorym zona jezdzi na zakupy. Dlatego najpewniejsze wydaje sie szukanie wersji 318 ktora jest dobra propozycja z racji wystarczajacaj mocy do jazdy zarowno w trasie jak i po miescie, oraz nie zjedza Cie koszta jej utrzymania i ewentualnych napraw, jak rowniez w tej cenie jest duzo wieksze prawdopodobienstwo ze kupisz BMW a nie wirusa ktory bedzie Cie trawil do momentu az sie go nie pozbedziesz. I jesli dysponujesz budzetem 30 tysiecy to na Twoim miejscu szukalbym auta za okolo 28 tysiecy, bo te 2 lepiej zostawic na ewentualne naprawy, pamietaj ze kupujesz uzywke, i moze ona jezdzic ladnie kolejne 20 tysiecy, a moze rozkroczyc sie w drodze powrotnej od sprzedajacego. Rozpatrywalbym nawet kupno 316 w ktorej siedzi wdzieczny silniczek M43TU o faktycznej pojemnosci 1,9 litra, bo i ciezko skatowac ta jednostke, i osiagi do normalnej jazdy ma wystarczajace... Wydaje mi sie iz ladne 318 lub 316 z 2000-2001 roku smialo kupisz za ta kwote. Pozdrawiam!

 

ps. do ewentualnych smialkow ktorzy jak zwykle zaczna prawic madrosci ze jak BMW to R6, kupic dobrze utrzymane E46 z R6 za 30 tysiecy, no coz, cuda sie zdarzaja ale nie ma co na nie liczyc...

Opublikowano
Ja bym brał 2litrową coupejkę.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Dzieki Sendra. Tak wlasnie patrze, 318 ma silnik 1.8 wiec teoretycznie wydaje mi sie, ze sa to samochody mniej zajezdzone niz np. 323 z silnikiem 2.5. Co do samego wyposazenia wszystkie wersje sa chyba wyposazone bardzo podobnie?

 

Jak juz pisalem interesuje mnie tylko wersja Coupe, compacty odpadaja i coraz bardziej przekonuje sie do 318, silnik 1.8 zdecydowanie wystarczy a na dodatek zapewne zamkne sie w budzecie liczac do tego dojazd i sprawdzenie samochodu w ASO, bez tego ani rusz.

 

Co do samych kosztow utrzymania, z OC+AC nie bedzie problemu, wszystkie mozliwe znizki. Jesli uda mi sie wyhaczyc Bmke w stanie bardzo dobrym i w ASO nie beda mieli co do tego watpliwosci, to mysle, ze pojezdze nia dlugie lata. Nie mam zamiaru katowac samochodu ani robic kosmicznego przebiegu w kilka miesiecy, samochod glownie do jezdzenia w miescie, czasem jakas dluzsza trasa poza miasto.

 

Taku urok BMW, juz nie odpuszcze :P

Opublikowano (edytowane)
Wersje wcale nie są wyposażone bardzo podobnie. Wszystko zależy od tego co sobie zamówił 1 właściciel w salonie, jedne będą naprawdę bogato wyposażone inne zaś będą miały niewiele więcej niż np. Twój fiat ;) A co do silnika 1.8 to nie łudź się, że da Ci on jakąś sporą radość z jazdy i pamiętaj, że do zabawy nie nadaje się w ogóle. Ale jeśli nie lubisz czasem sobie depnąć a najważniejsza jest dla Ciebie ekonomia to pewnie będziesz zadowolony. Pozdrawiam ;) Edytowane przez ShakeIt
Opublikowano
Mysle, ze jak na pierwszego w zyciu tylnonapedowca 1.8 wystarczy. Nie chce sie odrazu pakowac w rakiete i tanie szpany spod swiatel :p Pewnie kiedys dojde do wniosku, ze 1.8 to jednak za malo i wymienie na cos mocniejszego, ale te pewnie za pare lat dopiero.
Opublikowano
Ja pisalem o sedanach (nie doczytalem ze chcesz coupe). Coupe sa zwykle drozsze, ale i tak cos powinienies znalezc, warto poszerzyc zakres poszukiwan o benzyne 2 litry, noz widelec sie trafi jakas ladna sztuka, niezaleznie jaki silnik warto zachowac rozsadek i podejsc do tematu na chlodno. Po przejsciu z fiata na BMW i to odrazu E46 napewno odczujesz duza roznice, nawet jak nie bedzie kosmicznego wyposazenia, a nie ma co sie oszukiwac, kazdy silnik z czasem bedzie za maly i za wolny i tak to sie kreci :) Udanych lowow, pozdrawiam!
Opublikowano
Tak w sumie jeszcze zapytam, jaki przebieg powinien miec 318 aby byc inwestycja na przyszlosc? Oczywiscie wiadomo, ze im mniejszy tym lepiej. Lecz jednak francuzy rozpadaja sie po 150k km, a BMW jezdza dalej, wiec jaki maksymalny przebieg brac pod uwage? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.