Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po raz pierwszy tutaj.

 

Mam w planach kupić e36. Narazie upatrzyłem sobie, że chciałbym compacta 318ti z lat 96-98 z silnikiem M44 1.8 140KM.

Jest jednak ewentualność, że kupię od kolegi Touringa 320i.

 

Wiem już, że 4-cylindrówki mają pojemność układu chłodzenia na poziomie 6,5-7L zaś do 6-cylindrówek wchodzi płynu mniej więcej 10L.

 

Interesuje mnie jednak, jaką pojemność ma sam mały obieg płynu w tych silnikach. Wie to ktokolwiek?

Pytam, bo jestem ciekaw, jak szybko silniki te osiągają temperaturę płynu rzędu 30-40 stopni. Związane to jest z faktem, iż na 90% będę chciał zamontować sekwencyjny LPG, który przy takich właśnie temperaturach będzie się przełączał na gaz, a niestety jeżdżę w mieście na raczej krótkich dystansach (5-7km). I głupio by było zakładać gaz, jeśli miałbym i tak połowę drogi jeździć na benzynie - wtedy instalacja zwracać mi się będzie koszmarnie długo i jej montaż praktycznie traci sens ekonomiczny.

Napiszcie jak to wygląda u Was, po jakim czasie/przebiegu sekwencja przełącza się z NoPb na LPG po uruchomieniu zimnego silnika (i podajcie orientacyjną temp. otoczenia i ustawioną temp. przełączania w sekwencji).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
mam touringa 2,0 benz do pracy mam 3km a przechodzi na gaz po ok 1-1,5 dodam ze mam ustawioną temp dla zmiany na gaz na poziomie 45 stopni wskazówka do pionu dochodzi po ok 4=5 km czyli bardzo szybko osobiście polecam wybrac wariant z 2.0 w końcu R6=piękne brzmienie więc ja polecam kombika ja ze swojego jestem bardzo zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.