Skocz do zawartości

323i 325i 328i - pytania przed zakupem - wazne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc koledzy! w końcu uzbieralem na moja kolejna beeme (E36 po 1996/7r.) i tym razem mam 3 silniki z których chce wybrać coś optymalnego. pomyslalem sobie ze nie moge juz jezdzić zadnym 1.6 czy tam 1.8 jak kupowac to juz konkret na wypasie wiec myśle o sedanie ew. kombi z takimi silnikami jak podalem w opisie - tylko mam dylemat ktory wybrac aby auto mialo moc do zbierania sie i nie paliło jak smok (przyznam ze pewnie go przerobie na gaz sekwencyjny bo dużo jezdze a na paliwo mnie nie bedzie stac). chciałbym sie dowiedzieć co byście poradzili i ile takie silniki mogą palić mniej więcej jeżdżąc po mieście czy na trasie paliwa/gazu.

 

pozdro i czekam na odp

bmw 4 life
Opublikowano
323i oraz 328i spalą Ci gazu od 10 wzwyż. Ja zamykam się w 15 litrach w mieście (warszawie). Z tego co się orientuje 325i paliło więcej a jeździło tak jak 323i z grubsza (mimo większej mocy).
Opublikowano

Można powiedziec że jeśli chcesz kupic rocznik 96/97 to pozostają Ci tylko wersje 323 i 328 bo 325 już nie produkowali :mrgreen:

 

Według mnie szukaj 328. Nie wiem ile masz kasy na auto bo na pewno 328 bedzie troszkę droższe w zakupie.

 

A jeśli już kupujesz taki duży silnik to nawet jak ta 328 spali litr czy półtora więcej gazu to chyba nie będzie tragedii. A ile więcej radochy :D

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
no aj chce na auto wydac tak do 16tys to mam nadzieje ze dostane juz dosc dobra fure. no wlasnie tez wydaje mi sie ze 328 jest chyba najlpeszym rozwiazaniem bo ja w korkach nie jezdze zbytnio to mama ndzieje ze 14l mi spali (na to jestem przygotowany)
bmw 4 life
Opublikowano
ciezko bedzie ci znalesc cos za ta kase.Ja nie dawno dalem prawie 10000 i to nie bylo idealne z 92 roku 320.Szczeze odnosnie silnikow to tez bym szukal 328....Zycze powodzenia w szukaniu,pozdrawiam
Opublikowano

No koledzy maja racje za 16 tysia to nie kupisz w dobrym stanie 323i, a tym bardziej 328i. Ale 325i mozesz juz poszukac chociaz z doswiadczenia wiem, ze ciezko znalezc cos w dobrym stanie, bo wiekszosc jest zaniedbana lub skatowana. Ja szukalem swojej 3 miesiace i bylo warto :D

 

Gaz do 6 cylidrow to osobiscie uwazam za zly pomysl ale to jest moje zdanie.

 

U mnie spalanie przy normalnej jezdzie w okresie letnim (325i):

miasto 12,5l

trasa 8l

 

 

Zycze powodzenia w poszukiwaniach dobrego beciwka :D

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Opublikowano
orientacyjnie Ci powiem ze pól roku temu kupiłem 323i z 98roku po dłuższych negocjacjach za 17tys ;] no ale do roboty skrzynia.. wymienilem amortyzatory na nowe, sworznie, wszystkie oleje, niedawno pompa padła, zrobilem zaprawki...tak wiec myśle ze już grubo ponad dwojke włozylem no ale przyjemnie sie teraz jeździ :) niestety dużo jest trupiarni na rynku trzeba dokładnie przebrać
Opublikowano
Z tego co się orientuje 325i paliło więcej a jeździło tak jak 323i z grubsza (mimo większej mocy).

:nienie: i tu się kolego mylisz

pomiędzy 323i a 325i widać różnicę w mocy

Opublikowano
Z tego co się orientuje 325i paliło więcej a jeździło tak jak 323i z grubsza (mimo większej mocy).

:nienie: i tu się kolego mylisz

pomiędzy 323i a 325i widać różnicę w mocy

 

W czym dokladnie 325i jest szybsza :?:

 

Do setki tyle samo, no predkosc max jest troche wieksza.

 

Mnie tez sie wydaje, ze te 22 konie wiecej musza byc odczuwalne. Nie jezdzilem 323i, wiec nie mam porownania.

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Opublikowano
Z tego co się orientuje 325i paliło więcej a jeździło tak jak 323i z grubsza (mimo większej mocy).

:nienie: i tu się kolego mylisz

pomiędzy 323i a 325i widać różnicę w mocy

 

W czym dokladnie 325i jest szybsza :?:

 

Do setki tyle samo, no predkosc max jest troche wieksza.

 

Mnie tez sie wydaje, ze te 22 konie wiecej musza byc odczuwalne. Nie jezdzilem 323i, wiec nie mam porownania.

 

Zanim zaczniecie spekulować polecam zobaczyć na dane silników. silnik "323" (2.5l) powstał aby być ekonomiczniejszy , dzięki obniżeniu mocy a poprawieniu momentu osiąga on taki sam prawie wynik przyspieszenia a na dodatek jest o wiele bardziej elastyczny, starsze 325 na vanosie miały moment mniejszy i wysoko a 323 ma większy moment i to dostępny o wiele niżej, na pamięć dokładnych danych nie pamiętam i szukać mi sie nie chce jak kogoś to interesuje to na forum śmiało znajdzie, silnik z 323 moim zdaniem o wiele lepszy od tych z 325.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
wracając do głównego wątku....Ja jeżdżę 323i kombi z 98r. z niemal kompletnym wyposażeniem udało mi się go nabyć za niecałe 19tys., ale mimo wszystko cena była bardzo okazyjna- zazwyczaj za taki stan sprzedawcy chcieli mocno powyżej 20tys. także jestem więcej niż zadowolony. Co do spalania to najczęściej ok 11.5l/100km w mieście ,w życiu bym go nie zagazowywał, jeśli dużo jeździsz to może lepiej spraw sobie 325tdsa np. w kombi i mpakiecie :) też R6 i wcale nie klekocze jak reszta diesli a osiągi ma niezłe i wysoki moment, bo gaz to wg mnie troche szkoda dla tak fajnych silników jak m52. Powodzenia w zakupie
Opublikowano

Racja szkoda zagazowywac te silniki. Spalanie nie jest takie wysokie. U mnie w miescie kolo 12-12,5, a w trasie 8-8,5.

 

Jezeli ekonomia i nienajgorsze osiagi to 325TDS i juz.

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no tak tylko ze 12l paliwa to 54zł a 14 gazu 32zł. jakby paliwo nie było takie drogie to jasne zebym go nie gazował a tak to te auto mnie zeżre jak robie ok 2tys km na miesiąc moja e30... dizla nie chce bo tds to kapa bo pompy podobno pada jak muchy. mylse ciagle mysle nad tym 2.3l albo 2.8 bo 2.5 raczej odpada bo jak dla mnie silnik bez sensu jak są te dwa inne ktore maja lepszy sotsunek mocy do spalania. jak narazie na allegro obczailem fajna za 17 koła no ale poszła szybciej niz sie pojawiła - wiec szukam dalej. myslalem zeby sprowadzic ale ch*** z rzadu wprowadzili jakas mega oplate za silnik pow. 2l poj. wiec tez za kupienie dobrego auta wyszlo by mnei chyba drozej niz zarejestrowanego juz w polsce. hyh najgrosze jest to ze nie ma alternatwy dla bmw z takim silnikiem z tylnym napedem.
bmw 4 life
Opublikowano
Dla BMW to wogole nie ma alternatywy :D .A tak na powaznie to mysle ze jesli uda Ci sie znalesc zadbane 323 to bierz smialo.Brat takie mial i naprawde super jezdzilo.Niedawno sprzedal za 16 tys.Do zrobienia byly niuanse.
Opublikowano
323 to nie jest 2,3litra!!!!! ojojoj poczytaj dane techniczne bo potem sam nie bedziesz wiedzial co masz;) pozdr

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

PROFANACJA!

jak można jeździć na GAZIE!

przecież to jest karalne!

no można mieć max 0,2 promila!

a te silniki tak cudowne jak one zniosłyby kuchenkę pod maską?

niewyobrażalne!

lepiej kupić 316i i rozkoszować się tankowaniem PB95 pod Carrefour bo NAJTANIEJ!!!!

Opublikowano
wydanie prawie 20 tys. za e36 to już trzeba naprawdę być pasjonatem tego modelu. Można już poszukać e46 wstrzymując się odrzekając jak taka potrzeba i dorzucić parę złotych.
(OO)=== OO===(OO)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Polecam 323 z lat 1996-1998. Silnik bardzo fajnie sie zbiera, dużo lepiej niż ,,stary" z 325, poza tym M52 to nowsza kosntrukcja. Osiągi podobne,większy moment ,a spalanie mniejsze. Obecnie za ok.14-15 tys. można znaleźć fajny egzemplarz, a w budzie e36 jazda z tym silnikiem w trasie jest naprawdę OK!.POLECAM!
Opublikowano
Polecam 323 z lat 1996-1998. Silnik bardzo fajnie sie zbiera, dużo lepiej niż ,,stary" z 325, poza tym M52 to nowsza kosntrukcja. Osiągi podobne,większy moment ,a spalanie mniejsze. Obecnie za ok.14-15 tys. można znaleźć fajny egzemplarz, a w budzie e36 jazda z tym silnikiem w trasie jest naprawdę OK!.POLECAM!

 

 

Co do momentu i osiagow:

 

325i 192KM, 8s do 100 km/h, vmax 233 km/h, 245NM

323i 170KM, 8s do 100 km/h, vmax 227 km/h, 245NM

 

323i ma tyle samo NM ale maks moment ma przy nizszych obrotach, bo przy 3950, a 325i ma przy 4200. Dalej 323i troche mniej pali ale przy elastyczność jest juz gorsza:

 

323i - 60-100 IVb 9,2 s

80-120 Vb 12,4 s

 

325i - 60-100 IVb 9 s

80-120 Vb 11,5 s

 

Wychodzi na to, ze te silniki sa bardzo podobne tylko bezpieczniej jest kupic 323i, bo jest mlodszy no chyba, ze trafi sie zadbane M50B25 to brac i cieszyc sie jazda :D i potwierdzam, ze jazda z tymi silnikami w budzie e36 jest naprawde przyjemna :D

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Opublikowano

Witam nie wiem czy post zamknięty ale też coś napiszę.

Mam 323i w coupe 96r powiem tak żadne inne może 2,8 lub 3,0

ale 323 wpadło mi w serce zakochałem sie w niej, co do jej jazdy ekonomiczny jest no a jej bulgot bezcenny. Co do spalania ekonomika jest między 12 a14 litrów po mieście no ale mieszkam w małej mieścinie.

A co do przyśpieszenia ładnie kreci i ma kopniaka a przy vanosie tym bardziej.

Co do tego trudno za 16tysi kupić dobrą przeważnie jest klekoczący vanos.

Życzę udanych poszukiwań.

Opublikowano
Witam nie wiem czy post zamknięty ale też coś napiszę.

Mam 323i w coupe 96r powiem tak żadne inne może 2,8 lub 3,0

ale 323 wpadło mi w serce zakochałem sie w niej, co do jej jazdy ekonomiczny jest no a jej bulgot bezcenny. Co do spalania ekonomika jest między 12 a14 litrów po mieście no ale mieszkam w małej mieścinie.

A co do przyśpieszenia ładnie kreci i ma kopniaka a przy vanosie tym bardziej.

Co do tego trudno za 16tysi kupić dobrą przeważnie jest klekoczący vanos.

Życzę udanych poszukiwań.

 

A jak się kształtuje ewentualny remont vanosa?? Kompleksowa naprawa wszystkich elementów najczęścij uszkadzających się??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.