Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam BMW E39 520i z 1996r silnik M52b20 zakupiłem go w styczniu tego roku,super jeżdzi silniczek suchy bez wycieków nie traci płynu chłodzącego wkręca się na obroty było wszystko OK, przebieg 236tyś KM i wszystki znaki na to wskazują że tyle ma, auto kupiłem z niemiec do rejestracji, teraz tak było super do 4 miesięcy, jechałem i raptem wielkie zamulenie nasąpiło i wogóle nie ciągła nawet dzwięk silnika się zmienił, pojechałem do mechanika i okazało się że padł katalizator, wcześniej jeszcze wymienił świece zapłonowe (stare 0 nagaru oleju itp) na nowe NGK V line te stare były bosh super też 2 elektrodówki, więc mechanik wybebeszył mi katalizator i autko (poza dzwiękiem bez kata) znów ożyło tak jak przed padnięciem kata, ale po 2 dniach zaczął strasznie dymić na niebiesko po pełnym rozgrzaniu silnika,sonda mam tylko na koloktorze wydechowym (nie za katem),więc tak pojechałem do innych speców i wspomnieli mi o membramie która jest po kolektorem ssącym, umówiłem się do nich i wymienili mi tą membrame (w takiej obudowie) oraz miałem walnięty spływnik oleju do miski (taki gumowy przewód też koło tej membramy) ucieszony że to to było zapłaciłem wyjechałem i niestety jest to samo co było że kopci po rozgrzaniu na niebiesko, wróciłem do mechanika to powiedział że może troche nagaru być w kolektorze i trzeba troche pojeżdzić to przeczyści, ale zrobiłem po wymianie ok 90km takiej dynamicznej jazdy i dalej kopci oleju brała przed wymianą ok 300-400ml na 600km, bardzo proszę o pomoc w tej sprawie ewentualne wskazówki porady, już normalnie mi ręce opadają, silniczek chodzi równo,zbiera się dobrze ale dymi. Pozdrawiam serdecznie i prosze o pomoc
Opublikowano

Po pierwsze zdecydowanie za dużo dolewasz oleju do silnika.

Dlatego też proponuję zbadać ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach i jak będziesz miał wyniki to wrzuć do tematu to napiszę Ci czy są OK.

Po drugie, jak masz szczęście, to winowajcą może być niedrożna odma.

Wtedy olej odkłada się między innymi w kolektorze ssącym i razem z powietrzem dostaje się do komory spalania do silnika. Dlatego też musisz "zajrzeć" do niego i zobaczyć, powinien być suchy, a jeżeli tak nie jest to masz odpowiedź.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Po pierwsze zdecydowanie za dużo dolewasz oleju do silnika.

Dlatego też proponuję zbadać ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach i jak będziesz miał wyniki to wrzuć do tematu to napiszę Ci czy są OK.

Po drugie, jak masz szczęście, to winowajcą może być niedrożna odma.

Wtedy olej odkłada się między innymi w kolektorze ssącym i razem z powietrzem dostaje się do komory spalania do silnika. Dlatego też musisz "zajrzeć" do niego i zobaczyć, powinien być suchy, a jeżeli tak nie jest to masz odpowiedź.

 

No właśnie wymieniałem membrame pod kolektorem dolotowym i spływnik oleju, i nic to nie dało, odma i ta membrama to to samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.