Skocz do zawartości

323i E-36 98r. -skraplajaca sie woda pod korkiem wlewu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Moze ktos z was zetknal sie z problemem skraplajacej sie wody na korku wlewu oleju. Silnik chodzi w porzadku, w oleju nie ma sladow wody na bagnecie, olej jest klarowny nawet zaraz pozgaszeniu rozgrzanego silnika a mimo to zawsze pod korkiem jest kilka kropel.Dodam ze auto ma udokumentowany przebieg 72000 i stalo nie jezdzone jakies 3 miesiace.

dzieki za pomoc i pozdro dla wszystkich

Opublikowano
witam

Moze ktos z was zetknal sie z problemem skraplajacej sie wody na korku wlewu oleju. Silnik chodzi w porzadku, w oleju nie ma sladow wody na bagnecie, olej jest klarowny nawet zaraz pozgaszeniu rozgrzanego silnika a mimo to zawsze pod korkiem jest kilka kropel.Dodam ze auto ma udokumentowany przebieg 72000 i stalo nie jezdzone jakies 3 miesiace.

dzieki za pomoc i pozdro dla wszystkich

 

Mialem tak samo w Oplu Vectrze C ktory stal przez 6 miesiecy zanim

go zaczalem uzywac. Na korku skraplala sie woda, widac tez bylo

bialy spieniony osad. W stojacym silniku dzieja sie takie rzeczy.

Ogolnie efekt po jakims czasie zaniknie ale szkoda motoru - po prostu

wymien olej.

 

Ogolna zasada ktora stosuje zawsze po kupnie uzywanego auta jest

wymiana WSZYSTKICH plynow niezaleznie od ich stanu i zapewnien

poprzedniego wlasciciela.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

No wreszcie ktos napisal cos co chcialem uslyszec heh bo myslalem juz o uszczelce pod glowica. Co do plynow to wlasnie mam w planie wszystko powymieniac tylko nie wiem czy jest sens przy przbiegu 72000 zmieniac olej w skrzyni i moscie. Mam nadzieje ze jak jutro zmienie olej to sie wszystko unormuje i bedzie wporzo. dzieki -bede lepiej spal chyba

pozdro

Opublikowano
No wreszcie ktos napisal cos co chcialem uslyszec heh bo myslalem juz o uszczelce pod glowica. Co do plynow to wlasnie mam w planie wszystko powymieniac tylko nie wiem czy jest sens przy przbiegu 72000 zmieniac olej w skrzyni i moscie. Mam nadzieje ze jak jutro zmienie olej to sie wszystko unormuje i bedzie wporzo. dzieki -bede lepiej spal chyba

pozdro

 

Jesli to nie automat, to mozesz sobie darowac. Jesli automatyczna, to

bylby pierwszy plyn ktory bym wymienil. Jesli nie widac oleju

w zb. wyrownawczym auto nie dymi i nie ma innych ewidentnych

objawow, to nie uszczelka. U mnie to sie zrobilo w aucie ktore mialo

66km (!) przebiegu i dlugo stalo.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Skroplona woda, ewentualnie emulgat (opary i olej) pod korkiem wlewu oleju to często skutek nie prawidłowej pracy termostatu (zużycie). Objaw tego to nie trzymanie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego w pozycji pionowej( 90*C). Silnik jest niedogrzany i później stąd te krople pod korkiem. Efekt ten widoczny szczególnie zimą. Pozdrawiam. 8)
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Termostat jest ok bo strzalka stoi pionowo na 90 i ani drgnie jak sie rzogrzeje. Jak juz pisalem wczesniej auto nie jezdzilo w zimie od polowy grudnia do kwietnia wiec z tego co piszecie to moze byc przyczyna. Zadnych niepokojacych odglosow silnika nie slychac-chodzi bardzo rowno i kulturalnie-tylko ten osad i kropelki wody ktore mnie niepokoily. Nadal mam nadzieje ze wymiana oleju na syntetyk castrola pomoze i bede mogl o problemie zapomniec. Nikt nie wspomnial o wymianie oleju w skrzyni i moscie-powinienem to zrobic czy raczej sobie przy tym przebiegu darowac??

jeszcze raz dzieki za pomoc

pozdrawiam bmkowiczow i fanow

Opublikowano
Skroplona woda, ewentualnie emulgat (opary i olej) pod korkiem wlewu oleju to często skutek nie prawidłowej pracy termostatu (zużycie). Objaw tego to nie trzymanie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego w pozycji pionowej( 90*C). Silnik jest niedogrzany i później stąd te krople pod korkiem. Efekt ten widoczny szczególnie zimą. Pozdrawiam. 8)

 

W samochodzie ktory dlugo stoi podobny efekt ma miejsce poniewaz

niewielkie ilosci wody ktore sa obecne w oleju podczas dluzsego postoji

"wykraplaja" sie, rowniez potrafi sie skroplic woda ktora zawarta jest

w powietrzu wypelniajacym miejsce w skrzyni korbowej pod pokrywa

glowicy,etc..

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
dobra dzieki za podpowiedzi. w moscie uzupelnilem wlasnie olej a w skrzyni jest ok. pozdrawiam wszystkich i zycze bezawaryjej eksploatacji :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.