Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Jestem w posiadaniu od 1,5 roku e36 2,5 benzyna. Obecnie mam problem, ktory mnie denerwuje. W dzien jest czesto zmulona. Bywa, ze jedzie jakbym jechal z 4 osobami na pokladzie i z ciezkim bagazem. Im cieplej na dworze tym gorzej. Natomiast w nocy jedzie jak powinna, dynamicznie, gdzie wiadomo, ze powietrze jest chlodniejsze. Wszystko sie dzieje bez wzgledu czy silnik jest nagrzany czy chlodny.

Podpinalem pod kompa 2 razy i niestety nie wykazal zadnych bledow.

Przeplywomierz jest napewno dobry, gdyz sprawdzalem.

 

Czy ktos mial podobny problem? Jesli tak to w jaki sposob sobie z tym poradzil?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To się chyba nazywa czunik temperatury powietrza. Może jest uszkodzony i to jego wpływ na jazdę autka?

 

Ew. pompa paliwa.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
pytanie posiadacza 316i do posiadacza 325i - jak możesz uważać, że twoje auto o mocy 192 KM jest zamulone- to co ja mam powiedzieć? :D - a co do tego powietrza - to fakt w dzień powietrze jest rzadsze - ponieważ wyższa temperatura powoduje mniejsza zawartość bla bla bla... itd - nie przejmuj się tym - jak brakuje ci koników uderz do kolegi Bagora - on ma dojście do chipów z lepszymi mapami paliwa i załóż sportową wkładkę powietrza K&N
masqo
Opublikowano (edytowane)
To się chyba nazywa czunik temperatury powietrza. Może jest uszkodzony i to jego wpływ na jazdę autka?

 

Ew. pompa paliwa.

 

Zgadza się. Ten czujnik, który Cię interesuje to znajduje się tu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=11_1124&hg=11&fg=40

 

Jeśli on jest zepsuty to będzie prawdopodobne rozwarty, to cały czas komputer czyta stałą temperaturę. Gdzieś czytałem, że przy temperaturze ok. -10, to ma 10kOhm oporności..... ale nie dam głowy, (i tak bym jej nie dawał :mrgreen: ). To by wyjaśniło dlaczego jeździ lepiej kiedy jest chłodno bo wtedy temaperatura jest bardziej zbliżona do tej, którą czujnik pokazuje (czyli minimummożliwie).

 

W zależności od rocznika, czujnik temperatury znajduje się albo w obudowie przepływomierza albo pomiędzy przepływomierzem a silnikiem na kolektorze dolotowym.

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

matcin84

 

Mam standard.

 

masqo

 

Wiem, ze jest zmulone, bardzo duzo jezdze. Jezdze rowniez inna 328i i mialem okazje pojezdzic 318its (e36). Czasami jezdze tez innymi bmw.

 

Bywalo, ze bylem skazany jechac mazda 3 1,6 i powiem, ze to koszmar z takimi malymi silnikami. Pedal w podloge, a on wyje i "nie jedzie", balem sie wyprzedzac :(

 

Od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana filtru na K&N

 

belgus

 

Na szczescie nie:)

 

 

Jak dam rade z czasem to zajme sie czujnikiem powietrza. po przegladaniu postow duze prawdopodobienstwo, ze jest walniety i podaje informacje , ze wplywa zimne powietrze.

Opublikowano
Potwierdzam mam zasrany stożek i jest TO SAMO, jestem przekonany, że to to. Poza tym nie wiem jak to jest ale w m40 (moja np.) przepływomierz nie jest zbyt inteligentny (nie ma czujnika temeratury ?) ale nie jestem pewien. Pod koniec miesiąca wywalam stożek i powiem jakie efekty ;)
Opublikowano
Potwierdzam mam zasrany stożek i jest TO SAMO, jestem przekonany, że to to. Poza tym nie wiem jak to jest ale w m40 (moja np.) przepływomierz nie jest zbyt inteligentny (nie ma czujnika temeratury ?) ale nie jestem pewien. Pod koniec miesiąca wywalam stożek i powiem jakie efekty ;)
Czesc

Mylisz sie.W przeplywce do m 40 jest czujnik temperatury powietrza.

pozdrawiam

Opublikowano

Czym zimniejsze powietrze doprowadzone do mieszanki tym lepiej.

Może przed przepływką łapie ciepłe z komory?

 

Często gazownicy "fachowcy" jak auto gaśnie na LPG podczas wrzucania na "luz" demontują dolot zimnego powietrza z przedniej ścianki i dorabiają rurę zakrzywioną w stronę silnika :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

ja mam podobnie w E46 320D. Wieczorami i w nocy ciągnie jak należy w dzień, szczególnie upały, to masakra. Najgorsze, że na kompie nic nie pokazuje. Testowali w ASO i wszystko ok. Sam już nie wiem co to może być?? Czy w E46 320D też jest taki czujnik i gdzie mogę znaleźć??

Opublikowano
ja nie mialem nic co moze oddzielc cieple powietrze od silnika i nie mialem zadnej roznicy w mocy czy jecalem w dzien czy w nocy w tej chwili wyprowadzilem zasysanie powietrza pod rejestracje na dole i tez jest ok a czujnik tem powietrza w silniku m 43 z 93r. znajduje sie przed klapka przeplywomoerza
jedynakk
Opublikowano

Na poczatku tygodnia jade na warsztat na wymontowanie czujnika i pomiar. O efektach pracy dam znac, bo dostep jest fatalny. Na szczescie czujnik nie jest drogi 91 zl w BMW, a juz rabat sobie zalatwilem wiec jakies 82 zl. W sklepach chca ponad 100 za orginal.

 

Czemu ludzie sie boja kupowac czesci w ASO, czesto tam jest najtaniej.

 

Ktos juz poczynil kroki w celu usuniecia wady?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.