Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam właśnie wymieniłem łożysko oporowe bo skrzypiało mi sprzęgło i szumiało to ustało ale nadal utrzymuje się takie jakby turkotanie i delikatne wibracje , które dochodzą od strony skrzyni biegów na łączeniu z silnikiem lub wałem , czy to może być kończące się łożysko na wałek do skrzyni ? proszę o poradę. Chcę dodac , że jak wcisnę spręgło turkotki ustają
Opublikowano
Przegub łączacy skrzynię z wałem napedowym.

 

Czy aby na pewno? U mnie objawy są takie same, a przegub wydaje się być w dobrej kondycji fizycznej :)

:)
Opublikowano
Z "turkotaniem" sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje. W moim przypadku (M40, 1.8, 1993) przerobiłem wszystko: łożysko na wale, sprzęgło kompletne, łożysko na wałku sprzęgłowym (w kole zamachowym). Przy wymianie sprzęgła zauważyłem zapocenie o-ringu przy wyjściu wałka sprzęgłowego ze skrzyni. Postanowiłem rozebrać skrzynię. Nie mogłem znaleźć nikogo kto się tego podejmie. Specjalista od skrzyń przejechał się autem i powiedział, że jak biegi wchodzą to tak jest. Te skrzynie wg niego tak mają. Nie da się tego nijak wyeliminować. Powołał się na liczne próby zakończone niepowodzeniami. Nie dałem za wygraną. Wraz z moim kolegą mechanikiem rozebraliśmy skrzynię po tym jak 5tygodni czekała na remont u innego pseudo-mechanika. W środku nie było nic mocno zużyte. mimo to wymieniłem wszystkie uszczelniacze (3sztuki: wałek sprzęgłowy, wałek wybieraka i wałek wyjściowy). Dodatkowo wszystkie łożyska (toczne oraz wałeczkowe wraz z bieżniami) obu wałków skrzyni (główny i wsteczny) wymieniłem na oryginalne (o kosztach nie wspomnę ) :roll2: Wszystko złożyłem i zalałem oryginalnym olejem (BMW zaleca ATF2). I co? Dalej turkocze (szczególnie jak się rozgrzeje). :jawdrop: Patrząc na spis części składowych skrzyni widać, że wszystkie podkładki pomiędzy kołami zębatymi posiadają podkładki i segery o wielu dostępnych grubościach (z dokładnością do 1/100 mm). Przypuszczam, że w fabryce indywidualnie składali każdą skrzynię stosując odpowiednie podkładki kasujące luzy. Obecnie podkładki straciły wymiar i luz powoduje hałas. Przykro mi, ale trzeba z tym żyć.
Opublikowano
Ale jak sprawdzić czy kupowana skrzynka nie turkocze? :? Chyba trzeba szukać takiej, której nie wyciągnięto jeszcze z samochodu? Ale to też nie jest miarodajne :) Moja np. wydaje się ok, a dopiero jak się rozgrzeje to turkocze (a i nie zawsze) :worried:
:)
Opublikowano

Właśnie! Oto jest pytanie :doh: Niestety montowanie szeroko skrzynie GETRAG 240 nie należą do cichych. Jedyne co tak na prawdę jest ważne to by biegi przełączały się pewnie i bez zgrzytów (ale to już sprawa synchronizatorów). Dobre jest to, że skrzynie te są na tyle proste, że w dwie osoby można je spokojnie rozebrać. Osobiście odradzam rozbieranie wałka głównego. Ale jeśli chodzi o uszczelnienie i wymianę łożysk głównych to sprawa jest do przełknięcia dla zdolnego majsterklepki :8) . Jest kilka "kluczowych" momentów (trzeba znać tzw. patent) ale można na to wpaść. Obecnie mija rok od rozbiórki i trochę żałuję, że nie uwieczniłem etapów na fotografiach.

Jednym pomysłem jaki mi jeszcze pozostał to wymiana oleju na gęstszy. Obecny ATF jest bardzo płynny. Ale na razie podaruję sobie dodatkowe koszty. :-)

GETRAG - niech szum będzie z Tobą... ;-)

Opublikowano

Jednym pomysłem jaki mi jeszcze pozostał to wymiana oleju na gęstszy. Obecny ATF jest bardzo płynny. Ale na razie podaruję sobie dodatkowe koszty. :-)

GETRAG - niech szum będzie z Tobą... ;-)

 

Nie przesadzaj z gęstością... w calibrze wlałem gęstrzy to jak był zimny silnik to ciężko było skrzyni i zgrzyty zdarzały się często...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Na pewno przesada niemile widziana. Będzie trzeba poszperać tu i ówdzie i zasięgnąć języka. Auto jest na tyle wygłuszone, że szum nie jest specjalnie słyszalny w aucie.

 

Ważne, że biegi wchodzą gładko. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.