Skocz do zawartości

Silnik krokowy i dziwny dzwiek wydobywajacy sie z niego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem i wydaje mi sie ze z silnikiem krokowym.

Silnik faluje bardzo delikatnie na wolnych obrotach a w momencie dodawania gazu (bardzo powoli) silnik zaczyna delikatnie sie trzasc (wpada w wibracje ) minie 1000 obrotow i dalej juz elegancko chodzi. Druga sprawa ze jak odalcze silniczek krokowy to silnik pracuje bez zmian tak samo jak z podpietym. Kolejny objaw to powylaczeniu silnika ale przy przekreconym kluczyku z silniczka krokowego wydobywa sie dziwne bzyczenie.

Opublikowano
Witam

Mam problem i wydaje mi sie ze z silnikiem krokowym.

Mogę Ci powiedzieć jak wyczyściłem swój silniczek krokowy:

 

Samego silniczka nie można rozbierać. Można go zdejmować razem z zaworem. U mnie właśnie zawór był brudny i ten charakterystyczny dźwięk, o którym piszesz, to silniczek elektryczny, który próbuje domykać zawór, ale nie może ze względu na brud. Należy wypłukać zawór dużą ilością WD40, który czyści i smaruje. Zawór powinien otwierać się i zamykać się jak przekręcisz silniczek szybkim ruchem obrotowy w jedną w drugą stronę. Czyścić WD40 aż zawór będzie swobodnie otwierać się i zamykać się przy takim ruchu obrotowym. Przy montażu, należy sprawdzić gumowy wąż na powietrze do którego silniczek krokowy jest podłączony. Jeśli są dziury w tej rurze gumowej, to właśnie możesz mieć nierówną pracę silnika ponieważ silnik zasysa powietrze za przepływomierzem i wtedy komputer nie wie co się dzieje ….. to może być o tyle mała dziura, że nie wpływa na pracę silnika przy większych obrotach. Często ta rura gumowa po prostu pęka i się kruszy. Wymiana jest prosta a wąż gumowy nie drogi…. Ok. 70zł na allegro.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Samego silniczka nie można rozbierać. Można go zdejmować razem z zaworem. U mnie właśnie zawór był brudny i ten charakterystyczny dźwięk, o którym piszesz, to silniczek elektryczny, który próbuje domykać zawór, ale nie może ze względu na brud. Należy wypłukać zawór dużą ilością WD40, który czyści i smaruje. Zawór powinien otwierać się i zamykać się jak przekręcisz silniczek szybkim ruchem obrotowy w jedną w drugą stronę. Czyścić WD40 aż zawór będzie swobodnie otwierać się i zamykać się przy takim ruchu obrotowym. Przy montażu, należy sprawdzić gumowy wąż na powietrze do którego silniczek krokowy jest podłączony. Jeśli są dziury w tej rurze gumowej, to właśnie możesz mieć nierówną pracę silnika ponieważ silnik zasysa powietrze za przepływomierzem i wtedy komputer nie wie co się dzieje ….. to może być o tyle mała dziura, że nie wpływa na pracę silnika przy większych obrotach. Często ta rura gumowa po prostu pęka i się kruszy. Wymiana jest prosta a wąż gumowy nie drogi…. Ok. 70zł na allegro.

Dokładnie, tylko jeszcze dodam, że ja w między czasie podczas płukania dawałem jeszcze benzynę ekstrakcyjną. A zamiast WD40 jakiś tani zamiennik i także krokówka mi działa już dobrze. :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.