Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej spuszczasz korkiem spustowym w misce skrzyni. Ważne jest aby przed spuszczeniem oleju i zalaniem nowego skrzynia była wystudzona (może być lekko ciepła) ponieważ spuszczenie i zalanie zimnego (nawet temp pokojowa) oleju na gorącą skrzynię grozi np. wykrzywieniem płyty sterującej (ta sama zasada co np. zimna woda - gorąca szyba) Zatem jeśli przed wymianą oleju jeżdziłeś samochodem na tyle, że skrzynia osiągnęła temp. roboczą to musisz unieruchomić samochód na lekką ręką dwie godziny. Po spuszczeniu całości oleju korkiem spustowym zdejmujesz miskę (dobrze jest zaopatrzyć się w nową uszczelkę) i odkręcasz filtr który powinieneś zobaczyć (klucz bodajże torx 25 - tak jak do miski) Przy zdejmowaniu filtra uważaj, bo wyleci jeszcze dość spora ilość oleju. Miskę wraz z magnesami myjesz w benzynie ekstrakcyjnej i wycierasz do sucha. Filtr możesz wymienić, lub umyć w benzynie ten, który masz (jest metalowy, zatem jak go porządnie wypłuczesz będzie ok)

Kiedy już wszystko sobie skapie, składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Olej wlewasz przez rurkę bagnetu, kontrolując jego stan wsuwając bagnet na swoje miejsce. Kiedy zbliżysz się do prawidłowego poziomu, odpalasz silnik i po kolei włączasz poszczególne biegi (najdłużej przytrzymaj na wstecznym - jego obieg 'zaciąga' najwięcej oleju) Ponownie sprawdzasz stan, uzupełniasz do właściwego poziomu i finał.

Opublikowano
temat juz jest czesto poruszany, i byl na forum, ATE2 Dextron. ok 8L, chyba ze wchodzi nieco mniej
fajne autko, tylko maly silnik")
Opublikowano
.....

Kiedy już wszystko sobie skapie, składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Olej wlewasz przez rurkę bagnetu, kontrolując jego stan wsuwając bagnet na swoje miejsce. Kiedy zbliżysz się do prawidłowego poziomu, odpalasz silnik i po kolei włączasz poszczególne biegi (najdłużej przytrzymaj na wstecznym - jego obieg 'zaciąga' najwięcej oleju) Ponownie sprawdzasz stan, uzupełniasz do właściwego poziomu i finał.

 

Bardzo ładny opis. :modlitwa:

 

Ale pozostaje jeszcze olej w konwerterze i chłodnicy. A możliwość wymiany całego oleju daje tylko dynamiczna wymiana oleju (włączenie się w układ obiegu oleju przy działającej pompie (czyli też silniku). Ale to raczej wyższa szkoła jazdy.

 

pozdr

Mariusz

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mam ten sam problem w moim e38 730i niemam bagnetu tak wiec gdzie jest wlew oleju?

 

Sa 2 korki gorny wlewowy, dolny spustowy (zazwyczaj)

www.realoem.com - vin i tam Gearbox i sobie popatrzcie na schematy (wlacznie z rozmiarami srubek, korkow, uszczelek....)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.