Skocz do zawartości

320d ubywa płynu z chłodnicy, nie kopci, nie cieknie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, problem jak w temacie, auto trzyma temperaturę, nie dymi, jest szczelne, a płynu z chłodnicy ubywa. Jak doleję do max-a (na wskaźniku) przejadę 1000km jest minimum. Czy w tym aucie poziom płynu powinien być minimalny? Co może dziać się z płynem? Czytałem już na forum o podobnych problemach, ale była tam mowa o kopceniu,a to auto nie dymi. Miał ktoś podobny problem?
Opublikowano

Witam

 

U mnie ta sama sytuacja dolewam do maxa a po jakims czasie minimum!!!

 

Szukałem patrzyłem kartony podkładałem ale nie ma wycieku i co tu zrobić.

Opublikowano
Miałem podobny problem,płynu ubywało, ale gdzie i jak nie wiadomo,miałem delikatnie pęknięty króciec( tył silnika) i tam był wyciek.Ustaliłem to gdy był silnik uruchomiony, trzeba dokładnie się przypatrzeć.Dobrze jest jak druga osoba potrzyma nogę na "gazie",delikatnie.Może to akurat jest to co u Was.
Opublikowano
Witam.Ja miałem podobne objawy.Wycieku widać nie było,w ogóle go nie było,a płynu musiałem co miesiąc-półtora dolać tak ze 150-200 ml...ponadto na brzegu zbiornika wyrównawczego-po odkreceniu korka-jak się poziom płynu obniżył widać było taki osad o konsystencji budyniu,koloru mlecznobiałego.No i po wizycie w warsztacie okazało się że musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą.Od wymiany jeżdżę już pół roku i płynu nie ubywa wcale.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano
miałem podobnie... ale u mnie było tak... Auto chodziło... rozgrzane, kładę się ani kropli :duh: Ale kiedy zostawiałem je na noc to pompa wody stygła i powoli sobie kap... kap... kap... i pomogła wymiana pompy... a jak ciebie z olejem?? sprawdz... może tam pcha znikający płyn... nie masz mokrej wykładziny w nogach wewnątrz auta?? może cieknie nagrzewnica... Nie ma magii gdzieś ta woda musi się podziać :roll2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Widzisz u mnie co 2 , 3 dni kontroluje stan oleju ponieważ jestem po wymianie i jest wszystko ok a płyn z chłodnicy ubywa już nie wiem co robić może ubywa podczas jazdy a jak silnik zimny to nie w sumie nie wiem

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW

Opublikowano
I ile to cię wyniosło???

 

koszt króćca 27,00 pln,wymiana samemu,dobrze jest jak jest kanał lub podnośnik ( łatwiejszy dostęp),potem zalać płynem odpowietrzyć i sprawdzać czy wszystko zrobione ok.

Opublikowano
moze pomóc wymiana uszczelki pod zbiorniczkiem wyrównawczym. wymieniłem bo lekko sie tam pociło. łynu jednak nadal troszke ubywało. wymieniłem korek od wlewu i jest teraz OK (odpukac w niemalowane)
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Maverick13, uszczelkę (2 oringi ) w korku wymieniłem, a problem nadal pozostaje, o wymianie korka nie pomyślałem. Jak sprawdzić czy korek jest dobry? Jeśli chodzi o płyn to jest krystalicznie czysty - budyniu nie widać :)
Opublikowano

miki1406, pompa wody odpada, sprawdzałem jest czysta i sucha. Co do oleju to z tego co widać i czuć sie nie miesza z płynem od chłodnicy. Co do wykładziny to wydaje mi się że jest sucha,ale jeszcze sprawdzę.

 

Pytanie: Jaki w waszych autach utrzymujecie poziom płynu w chłodnicy-max./min./średnio?

Opublikowano
hmm... nie wiem jak to sprawdzic:/ korek powinien powyzej 2 barów wypuszczac nadmiar cisnienia. Moze jest z nim cos nie tak i cisnienie w ukaładzie jest wieksze i przez to gdzies sie saczy i od razu odparowuje na ciepłym silniku...
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

witam..

 

Mam ten sam problem.. płyn ucieka i "gołym" okiem nie widac gdzie. Wody musze dolewac tak co drugi dzien.. pojechalem z tym do mechanika zeby wszystko dokladnie sprawdził i wyszlo ze to uszczelka pod głowicą (dośc kosztowna sprawa) :/

 

dziś odstwilem auto na warsztat na wymiane uszczelki.. mam nadzieje ze ten zabieg pomoze..

 

Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja wymieniłem najpierw korek, potem zbiorniczek wyrównawczy - bo nikt nie mógł znaleźć nic, a płynu ubywało. Byłem u 4 speców, 2 dobrych i nikt nic nie widział. Uszczelkę eliminowali - wiec wymieniłem to co powyżej napisałem

 

Zbiorniczek wymieniłem wczoraj czy przedwczoraj - dzisiaj rano sprawdziłem poziom płynu - i był poniżej minimum. Odkręciłem korek do odpowietrzania i zeszło trochę powietrza i stan wrócił na pow. minimum.

 

Myślę sobie no okej - możne teraz będzie już w porządku. 20 kilometrów przejechałem a tu się mi zaświeciła lampka od poziomu płynu.

Podjechałem od razu do mechanika bo miałem blisko, a tu pod maską, cieknie z korka do odpowietrzania. Po wykręceniu pękł na pół.

 

Ciężko dokładnie sprawdzić teraz, ale możliwe że to ten właśnie korek do odpowietrzania był słaby i przez niego parowało. A dzisiaj rano go porostu dobiłem.

 

 

Także proponuję też wymienić ten koreczek do odpowietrzania. Nie wiem ile kosztuje, ale drogi być nie może.

 

Pozdro

Plodz1

Dylematy
Opublikowano

Hej,

zdjęcia nie mam, ale to jest po prawej stronie od korka w zbiorniczku wyrównawczym. 8 cm od tego. Do tego zbiorniczka wchodzi inna rurka i na niej jest ten korek. Łepek ma ok 10mm średnicy - taki krzyżak.

 

Gdybyś nadal nie znalazł to jutro zrobię fotkę, ale nie sposób tego nie znaleźć.

 

Pozdrawiam

Plodz1

Dylematy
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Korek dawno wymieniłem, poziom płynu początkowo spadał, ale się ustabilizował (nieco poniżej minimum). Z tego co wiem, to płyn wyrzucało mi przez oryginalny spust nadmiaru, była mokra osłona pod silnikiem(taka była moja pierwsza myśl, sprawdzałem, ale nie zauważyłem :roll: ). Nie zamierzam na razie nic z nią robić, nie grzeje się, wszystko jest w porządku.

Jaki poziom płynu utrzymuje sie w waszych autach?

Opublikowano
panowie w wiekszosci tych przypadkow co opisujecie problem jest jeden uklad chlodzenia jest zapowietrzony(oczywiscie moze byc uszczelka ale to mozna szybko sprawdzic,sprawdzajac olej lub plyn),dlatego tez wywala wam plyn przez korek. niech zgadne po zgaszeniu silnika skacze plyn w zbiorniczku,innym slowem podnosi sie i opuszcza.podobne objawy sa przy walnietej uszczelce pod glowica ale mozna to wykluczyc w dwa sposoby 1 sprawdzic korek wlewu oleju czy nieosiada biala maz na wewnetrsznej stronie korka.2 to rozgrzac silnik i sprawdzic czy weze od ukladu chlodzacego sa twarde,jak sa to uszcelka jak nie to uklad zapowietrzony. Proponuje wymienic oryngi w szybkozlaczach i odpowietrzyc uklad (jest 5 odpowietrznikow).A i jeszcze jedno moze byc termostat zaciety-ja tak mialem,pekla w srodku jakas plastikowa czesc i sie zaciol.silnik sie niegrzal ale mi plyn wyrzucalo. to bylo by tyle odnosnie e46 320d
Opublikowano
Mój przypadek należy chyba do mniejszości w takim razie. Głowica jest cała (na szczęście :8) ). Przy wymianie korka odpowietrzyłem cały układ, ale dzisiaj dla pewności jeszcze raz (nigdzie nie było powietrza), uszczelki też zdają się być dobre a płynu powoli ubywa. Jeszcze z tym trochę powalczę, jak uda się zlokalizować problem to powiadomię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.