Skocz do zawartości

Glosne terkotanie i wibracje dochodzace z tylu auta 330i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Od zakupu auta uwijam sie ze zmora przyjemnosci z prowadzenia e46.

 

 

auto podczas przyspieszania wpadalo w straszne drgania wyczuwalne na kierownicy, siedzeniach itp

 

drgania, terkotanie i chuczenie pochodzily z tylu auta,

ale po wcisnieciu sprzegla uchodza jak reka odjal,

pojawiaja sie glownie podczas przyspieszania - odjecie gazu w momencie drgania w 80% przypadkow drganie ustaje.

 

Pierwsze moje spostrzezenia padly na lozyska.

 

Po wizycie u mechanikow:

 

- lozyska sprawdzone poprzez zgaszenie auta + slalom lewo prawo = jest ok

 

- padlo na dyferencjal, mial lekki wyciek

 

Dyferencjal wymienilem, przy okazji dokrecono wszystko porzadnie, wczesniej moglo byc cos luzne.

 

Obecnie wszystko mam dobrze skrecone. Trzepie cos ewidentnie przy amortyzatorze jadac po kostce brukowej gdzie kolo bylo uderzone ale w tym przyczyny burczenia i drgan nie widze.

 

Zawieszka tylna jest ok.

 

Obecnie:

 

- autem jezdzi sie lepiej, jednak:

- podczas przyspieszania zaczynaja sie drgania i czasem chuczy po ujeciu gazu

 

- drgania po wymianie dyfru sie nie zmienily, sa mniej intensywne jednak nadal jest to jakby walenie cos w tylna podloge takie bruuuuruuuruuuruuu

 

- po wcisnieciu sprzegla walenie ustaje.

 

W tym tygodniu bede staral sie poprzez mechanikow ustalic w czym problem jednak juz wiem, ze latwo nie bedzie bo generalnie rozkladaja rece i chcieliby najlepiej wszystko po kolei wymieniac :evil:

 

Zaznaczam, ze po rozlaczeniu napedu(wcisniecie sprzegla) wszystko jest w najlepszym porzadku.

 

Najmocniej i najszybciej zaczynaja sie drgania podczas mocnego przyspieszania na wysokich obrotach.

 

Czy ktos z szanownych forumowiczow jest w stanie pomoc mi ustalic co jest nie tak?

 

Oraz jaki olej do mostu powinienem miec zalany? zalano mi castrola 75w140 - czyli olej dla szpery w e36 wiec podejrzewam, ze nie jest taki jak byc powinien.

Edytowane przez kebap
Opublikowano
olej do dyfru bez szpery zalecany przez BMW to castrol SAF-X0 (XJ to szpera), wibracje przy przyspieszaniu na wale napedowym sa najczesciej wina przegubu elastycznego (lacznik walu) lub podpory walu ale stawiam na lacznik
Opublikowano

Dzieki krasek za odpowiedz.

 

Mechanicy nic nie potrafia naocznie stwierdzic, dwoja sie i troja jednak nic.

 

Odwiedzilem wszystkie warsztaty specjalizujace sie w bmw i [BAD]..

 

Moglbys podpowiedziec jak zdiagnozowac przegub elastyczny, ktory to element?

http://bmwfans.info/original/E46/Cou/330Ci-M54/ECE/L/N/2001/04/mg-26/ill-26_0197/

 

Po wizycie dzisiaj w kolejnym warsztacie stwierdzono, ze wal od strony skrzyni dosc ciezko chodzi, nie tak jak powinien. Zalecono demontaz walu.

 

Czy wał mogl sie przy uderzeniu w kolo skrzywic i wymaga wywazenia?

Wywaza sie wogole waly w e46? Zastanawia mnie fakt, ze czesto po odjeciu gazu pojawia sie ciche chuczenie.

 

Skoro zalano mi nieodpowiedni olej - robic wojne i zmienic na 75w90 czy moze 75w140 bedzie lepszym olejem ?

Opublikowano

przegub elastyczny to nr 2 na obrazku.

mam coś podobnego u sibie w e36, u mnie podejrzenia padły na wydech :?

będę się musiał tym zająć... swoją drogą czekam na rozwiązanie sprawy przez Ciebie.

Opublikowano

nr 2 to ten lacznik a nr 7 to podpora walu, lacznik mozna zobaczyc czy nie jest zdeformowany lub czy guma nie jest popekana,

zeby skrzywic wal to musialbys udezyc w dyfer i go przesunac,

sprawdz lacznik walu jesli widac ze zurzyty to wymien jak nie pomoze to podpore walu z lozyskiem (ktore moze huczec),

jesli dyfer wyje to juz dlugo on nie pochodzi,

czy przy wymianie oleju w dyfrze bylo sporo metalowych opilkow na srubie spustowej i w oleju?

 

PS krzywego walu sie nie wywaza a kasa za wywazanie to ok 200zl

Opublikowano (edytowane)
mam coś podobnego u sibie w e36, u mnie podejrzenia padły na wydech :?

 

Chyba mowimy o czyms innym.

 

Nie mam problemu z pukaniem czegos.

 

Problem jest taki, ze cos robi brubru truu truu, cale auto wpada w drgania.

 

Na podnosniku bez obciazenia jest to rowniez wyczuwalne, auto w trakcie wydawania dzwieku wpada w wibracje.

 

Sprawdż przeguby półosi i wału napędowego.

 

W przypadku walu, ktore to sa elementy?

 

Polos uzywana kupilem w dodatku od diesla wiec moze miec troche km.

 

Krzepas dyfer kupilem drugi uzywany.

Edytowane przez kebap
Opublikowano

Podczas przyspieszania.

 

Chodzi mi, ze na podnosniku (kola w powietrzu) jest to rowniez wyczuwalne na duzych obrotach,na biegu - cale auto drga. Na luzie nic sie nie dzieje.

 

Padlo tez podejrzenie na lozysko w skrzyni biegow wychodzace na wal.

Sluchalismy sluchawkami takimi jak ma doktor ;) Na niskich obrotach swiszczy tak jak powinno, na wyzszych zaczyna delikatnie chrobotac.

 

 

Jednak ja mam ewidentne walenie i burczenie bruuu , na bude sie strasznie przenosi, czasem jest to delikatne, ze nie ujmuje gazu i jade normalnie, czasem wali tak, ze puszczam gaz by ustalo bo nie da sie jechac- zwlaszcza przy ostrym butowaniu.

 

Co do wału to wał mam prosty jednak może zmienilo sie wywazenie po strzale?

Wał był zdejmowany z auta.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wał był zdejmowany z auta.

Wał składa się z dwóch części i jesli był rozkładany i nie złożony na znaki, to zmieniło się jego wyważenie i może się tak dziać.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Dzieki koledzy.

 

Wal najprawdopodobniej byl rozpinany w połowie.

Jutro demontaz, ogledziny jego i na wywazanie.

Opublikowano

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.

 

Warsztat Roto-Car 2 w Szczecinie ma specjalistow, ktorzy podczas wymiany dyferencjalu nie zauwazyli unieruchomionego przegubu pomiedzy walem a dyferencjalem :duh:

 

Jak wiadomo musieli odkrecic ten przegub by wymienic wał..

 

Robią aby robic a nie naprawic.

 

Wymieniono mi dyfer wlasciwie niepotrzebnie :evil:

 

Sprawca calego zamieszania byl przegub pomiedzy walem a dyfrem.

Byl unieruchomiony, kulki w srodku sie zblokowaly przez co caly dyfer byl scisniety, ciezko sie obracal.

Opublikowano
No to wszystko Gra , nasowa mi sie temat wibracji ktore mialy miejsce a skoro juz wisialo auto na podnosniku to mozna bylo wymienic podpore walu jak jest? , no i mysle ze nie narobiono ci poprzez niedbalstwo nastepnych problemow ?
Opublikowano

witam

 

ja miałem podobnie, przy przyspieszaniu trzęsło całą budą, na kierownicy na fotelu masakra :( , wszystko było sprawdzane i nikt nic nie wykrył, aż ukręcił się przegób wew. w przedniej półosi (mam xDrive)

 

sprawdz tylne półosie (a jesli masz xDrive to i przednie :wink: ) ...

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam

 

ja miałem podobnie, przy przyspieszaniu trzęsło całą budą, na kierownicy na fotelu masakra :( , wszystko było sprawdzane i nikt nic nie wykrył, aż ukręcił się przegób wew. w przedniej półosi (mam xDrive)

 

sprawdz tylne półosie (a jesli masz xDrive to i przednie :wink: ) ...

 

pozdrawiam

 

xDrive byŁ w każdej czteronapędowej e46?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.