Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam w planie zamienić moje 15" na 17"(ostatecznie 16). Boję się że będzie za twardo i że bedzie bardzo wozić w koleinach. Podobaja mi się takie wzory: http://img152.imageshack.us/img152/4896/52253356nq9.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img60.imageshack.us/img60/3798/32xl5.jpg
Opublikowano

Witaj, ja mam 17 cali i oponki 235/45/17 i powiem tak, twardo nie jest, dziur nie czuje wogole, jezdzi sie przyjemnie ale w koleinach powozi i na torowiskach tez.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jak Ci sie jeździ powiedz lepiej z takim rozmiarem opon z silnikiem który ma 170km, musi byc kiepsko, ja tez mam 523i i mam 225/55/16 i jest akurat ale nie wyobrazam sobie szerszych opon niz te, kumpel ma i masakra z przyspieszeniem
Opublikowano
Ja mam 225/40/18 a zmienilem z orginalnych 15stek i powiem ci ze roznicy nie czuje, jedynie jak kolo wybiera dziure to jest troche inaczej niz na 15stkach. Wielowachaczowe zawieszenie ma to jednak do siebie ze, nie poczujesz wiekszej roznicy. Polecam zdecydowanie, nada swietny wyglad autku :) pozdro
B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

235 - 17 przód

255 - 17 tył

na wielkich koleinach trochę wozi,

dziur nie czuć, ogólnie cicho i przyjemnie,

masz zwykłe zawieszenie czy fabycznie obniżony ?

Opublikowano

PostWysłany: Pią Maj 23, 2008 11:51 pm Temat postu:

Jak Ci sie jeździ powiedz lepiej z takim rozmiarem opon z silnikiem który ma 170km, musi byc kiepsko, ja tez mam 523i i mam 225/55/16 i jest akurat ale nie wyobrazam sobie szerszych opon niz te, kumpel ma i masakra z przyspieszeniem

to chyba ten kolega ma cos nie tak z autem ja nie widze roznicy idzie spoko

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano
Mam w planie zamienić moje 15" na 17"(ostatecznie 16). Boję się że będzie za twardo i że bedzie bardzo wozić w koleinach.

 

A ja dla odmiany powiem, że na 17" jezdziło mi się kiepsko. W związku z tym musiałem zmienić na 16" :( A najchętniej to na 15" ale niestety producent nie przewidział takiego rozmiaru dla posiadanej mojej wersji silnikowej.

 

Poniżej link do posta którego wysyłałem rok temu w tej sprawie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56837&highlight=235

Opublikowano

Ja mam 18-nastki na standardowym zawieszeniu i jest stosunkowo twardo, tzn. na mniejszych dziurach tylko nieco, na większych z autka robi się taczka. Mimo silnika 2.8 przyspieszenie również, co oczywiste, ucierpiało, spalanie wzrosło o 0,5-1 litr, zawieszenie zuużywa się również nieco szybciej, a styl jazdy wymaga drobnej korekty (omijanie dziur, zwalnianie itd.). Wygląd wszystko rekompensuje.

 

Kilka drobnych porad :

- kupując felgi sprawdź ich wagę. To nie jest tak, że np. 18-nastka musi być cięższa od 17-nastki. Im większa waga felgi tym cięższe całe koło, a to równa się gorszemu przyspieszeniu, większemu zuużyciu zawieszenia i zwiększonemu spalaniu.

- nie kupuj włoskich podróbek i felg ogólnie miękkich, ponieważ E39 to ciężkie auto i często trzeba będzie je prostować.

- kupując opony do felg, a szczególnie do 17-nastek w górę, gdzie profil opony będzie symboliczny szukaj tylko takich ze wzmocnioną ścianką boczną (symbol ZR), bez tego będą robiły się balony i trzeba będzie wymieniać je kilka razy w roku, czyli bez sensu.

Opublikowano
Mam w planie zamienić moje 15" na 17"(ostatecznie 16). Boję się że będzie za twardo i że bedzie bardzo wozić w koleinach. Podobaja mi się takie wzory: http://img152.imageshack.us/img152/4896/52253356nq9.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img60.imageshack.us/img60/3798/32xl5.jpg

 

 

witam,ja mam 235/45/17 i nie jest komfortowo na naszych drogach chodzi o to ,że wozi na nierównościach co pochwile zbierzność szlag trafia ale raz w tygodniu robie 2,5 tyś km w Niemczech i tam na autostradzie to miodzio a tylko wjade do Polski to tragedia!!!.Poprostu u nas najlepiej to terenówa na wysokim profilu i jazda.Ostatnio miałem okazje na torze w Monahium "ADAC" widziec jak testuja BMW i tak sobie pomyslałem ,że tor w Monahium kosztował kilkanaście mln Euro a u nas za darmo można taki test zrobić na naszych drogach :D .Chyba im to zaproponuje :dance:

 

pozdrawiam

Opublikowano
Jak Ci sie jeździ powiedz lepiej z takim rozmiarem opon z silnikiem który ma 170km, musi byc kiepsko, ja tez mam 523i i mam 225/55/16 i jest akurat ale nie wyobrazam sobie szerszych opon niz te, kumpel ma i masakra z przyspieszeniem

Moja 528 ma fabryczne fele 15" i opony 225/60 i jeździ mi się dobrze chociaż czasem w koleinach troche "trzyma" niestety wygląd bez komentaża:oops: - będą na zime. Z drugiej strony ładne 17" to 2,5 tysia plus 4 dobre oponki po 600 zeta min i już sie robi 5 tysiaków :shock: troche drogo jak do auta za 30 tys. Może pomyśle nad 16" - ale nie ma wzorów które jakoś specjalnie mnie ujmują.

Opublikowano
Jak Ci sie jeździ powiedz lepiej z takim rozmiarem opon z silnikiem który ma 170km, musi byc kiepsko, ja tez mam 523i i mam 225/55/16 i jest akurat ale nie wyobrazam sobie szerszych opon niz te, kumpel ma i masakra z przyspieszeniem

Moja 528 ma fabryczne fele 15" i opony 225/60 i jeździ mi się dobrze chociaż czasem w koleinach troche "trzyma" niestety wygląd bez komentaża:oops: - będą na zime. Z drugiej strony ładne 17" to 2,5 tysia plus 4 dobre oponki po 600 zeta min i już sie robi 5 tysiaków :shock: troche drogo jak do auta za 30 tys. Może pomyśle nad 16" - ale nie ma wzorów które jakoś specjalnie mnie ujmują.

Ale Ty masz 2.8 silnik wiec nieco konie wiecej i oponki np 245 powiedzmy spokojnie jeszcze pasuje, tzn nie ma efektu muła a dla silnikow 2,5 170km to oponki o szerokosci 245 sa za duze takie moja prywatna opinia. Apropos, poszukaj fabrycznych 16 stek ktore byly montowane do E39 nie maja brzydkich wzorów

Opublikowano

Witam

 

Dołączę się do tematu. Jestem od dwóch miesięcy posiadaczem mojego wozu. Kupiłem go na felgach 18" szerokości 8,5" (całkiem słuszna felga). Oponki mam 235/40 - przód, 245/40 - tył.

Wrażenia: ładna droga - super jazda, dziury - zawieszenie ładnie je tłumi, koleiny - tragedia, dwie łapki na kierownicę i kontrujesz, a auto i tak nie chce słuchać.

 

Ale cóż, ten wygląd!!!

Opublikowano
Ja mam te drugie fele, rozmiar opon 235/45/17, mięciutkie Uniroyale, zawiecha ok i kompletnie nie narzekam na brak komfortu. Oczywiście dziury trzeba omijać, ale to normalka na naszych drogach. Na 16 nie jeździłem ale zimowe 15 są zdecydowanie bardziej "gumowe". Polecam 17 tylko z przyzwoitymi oponami!
Tomek
Opublikowano

PostWysłany: Pią Maj 23, 2008 11:51 pm Temat postu:

Jak Ci sie jeździ powiedz lepiej z takim rozmiarem opon z silnikiem który ma 170km, musi byc kiepsko, ja tez mam 523i i mam 225/55/16 i jest akurat ale nie wyobrazam sobie szerszych opon niz te, kumpel ma i masakra z przyspieszeniem

to chyba ten kolega ma cos nie tak z autem ja nie widze roznicy idzie spoko

 

Z całym szacunkiem, ale różnica w przyspieszeniu jst, lekka ale jest, między oponkami 245 a 225, i to jest fakt stwierdzony, nie chce się kłócić, tylko sweirdzam fakty, co inego do pojemnosci 2,8

Opublikowano
Ja w swojej TDS-ce mam bardzo podobne do tych z pierwszej foto tylko ze z rantem szerszym. Rozmiar 17\45\225 i jest :cool2: Polecam. Auto może nie ponton bo twardsze niż na wysokim profilu z 15" ale jak najbardziej wygodnie i elegancko. Dzirki omijaj bo i feli szkoda i zawiechy.
Opublikowano

Witam.

Ja mam jak w książce : przód 235/45/17 tył 255/40/17

 

I jeździ się świetnie, ale na koleinach :mad2: ...ale :D wtedy nie walczę z kierownicą ...jadę jak motorniczy tramwajem :norty:

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Piszecie o felgach i oponach, ale ... co z zawieszeniami? Ja mam obnizowny M-pakiet i 17" sie super sprawdzaja, wbrew temu co piszecie na 15 nie da sie jezdzic, auto kolebie sie i jezdzia jak na jajkach, czuc jak pracuje opona, bo zaiwszenie jest dopasowane do nizszeo profilu. Wozenie na koleinach: jak jest dobre zawieszenie bez luzów, to nie jest źle, auto sie prowadzi i tak o niebo lepiej niz pzrecietne toczydlo Jasiow Kowalskich.

 

Jak wymienilem mocowania amorow, poduszki belki z tylu, koncowki drazkow, wahacz, lozyska amorow z przodu i zregenerowalem maglownik... na 17 jest miodzio!!!!! Zalozylem od kolegi na probe i juz nie moge sie doczekac zamiany u mnie. Tylko, ze inna sprawa, to to, ze biorac auto od poprzedniczki mialem 4 zagiete felgi i 4 opony z guzami, z czym musze tarz jakos zawalczyc. Po prostu trzeba wliczac w cene zwalnianie na dziurach, torach, ostrozne pokonywanie kraweznikow, inaczej 17 i opona ZR 45 na 235 i 245 z tylu dlugo nie wytrzyma. I nie wiem jak u was, ale u mnienawet z nowa pompa kierownic chodzi dość ciezko przy takich szpulkach.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Ja mam 17tki felgi i nie wyobrazam sobie mniejszych bo juz na tych wyglad jest srednio szalowy...E39 ma dosc duze i pojemne nadkola i za minimum uwazam 18tki a na moich jezdzi mi sie swietnie, wlasciwie bez tluczen i trzesien na wybojach a nie malo ich u nas!

 

Racja, z resztą nawet przy obniżonym zawieszeniu 17-nastki co najwyżej wkomponowują się w E39, na pierwszy rzut oka nie różnią się od 16-nastek przy tych rozmiarach auta. Ewentualny rant dodatkowo pomniejsza optycznie felgę. Jeśli felga ma być widoczna i stać się atutem autka 18-nastka to podstawa w "piątce".

Opublikowano
Z drugiej strony ładne 17" to 2,5 tysia plus 4 dobre oponki po 600 zeta min i już sie robi 5 tysiaków :shock: troche drogo jak do auta za 30 tys. Może pomyśle nad 16" - ale nie ma wzorów które jakoś specjalnie mnie ujmują.

Jeżeli rozważasz zakup 17-tek to zapraszam do mojego podpisu. Są nowiuśkie, przejechały niecałe 500km i komplet kosztowałby ponad 5 tysiaków. Ale ja za swoje aż tyle nie chcę :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.