Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam sprowadziłem autko,nie wiedziałem jaki jest olej w silniku wiec zalałem pół synetetykiem. Czy moge teraz przy wymianie zalac pełen syntetyk???Nic sie nie stanie???. Silnik M43 11/1994r. przebieg 165tys Km
Opublikowano
niby przebieg tego silnika nie jest zbyt duzy ale ja bym sie na pełen syntetyk nie skusił. w swoim m20b20 z przebiegiem niby 230000 zminilem olej i zalalem półsyntetyka. powiem ci ze wszystkie luzy na panewkach i zaworach było słychac. zmienilem na mineralny bo tak mi polecil facet ktory robi szlify wałów. i sie zrobilo ciszej w komorze ale do pierwotnego stanu juz nie wrocił. polsyntetyki a tym bardziej syntetyk wyplukuje wszystko co nie potzrebne i stad robi sie halas. jak juz auto ma znaczny przebieg to nie warto w takie cuda inwestowac bo tylko mozna pogorszyc sytuacje.
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano
hmmm jak już wlałeś półsyntetyk to niech już na takim zostanie, też sprowadziłem auto z przebiegiem 172000 z 96" i też bez karteczki i zalałem półsyntetykiem i gra (chociaż pewnie za granicą jeździł jeszcze na pełnym syntetyku bo tam sie nie bawią w takie np. "uszczelniania" silnika za pomocą gorszego oleju tylko na złom albo do Polski i gra) :wink:
Opublikowano
Przy tym przebiegu to bym raczej zostawił ten półsyntetyk

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
No teoretycznie najbezpieczniej półsyntetyk, ale syntetyk ma jednak lepsze właściwości i smarne i czyszczące. U mnie jest przebieg 180000km i teraz latam na półsyntetyku (niedawno kupiłem samochód tak więc narazie półsyntetyk), ale przy nastepniej zmianie oleju zmieniam na syntetyk, teraz silnik ładnie pracuje, stary olej przy ostatiej wymianie był czysty, oleju nie ubywa. Niby istnieje możliwośc rozszczelnienia silnika, ale wole żeby mi teraz rozszczelniło silnik to zrobie go tak, jak powinien być zrobiony, bo w dobrym silniku nie ma prawa sie nic rozszczelnić przy wlaniu syntetyka. Zresztą mówienie że syntetyk ma większą gęstość niż półsyntetyk to owszem prawda ale tylko w temperaturze pokojowej, przy temperaturach jakie wystepują w silniku to właśnie tak naprawdę olej syntetyczny ma większą gęstość od pólsyntetyka. Zreszta nie problem potem zpowrotem wrócić na półsyntetyk, najwyżej parę groszy stracone.
Opublikowano
Ja nigdy nie jestem pewien przebiegu w moim aucie. Kupiłem E39 96r niby 168tys km, stan igła jak z fabryki. Pojechałem na serwis do ASO i okazało się że w 2004 miał 200000km. Więc jaka w tym prawda?? Jak zalałeś półsyntetyk to się go trzymaj. Mam jeszcze E30 z przebiegiem 234tys km i jeździ na pełnym syntetyku.
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Nieco w Twoim drugim temacie napisalem ale zlotym srodkiem moze byc dla Ciebie jakis polsyntetyk z wyzszej polki. Osobiscie przy kolejnej zmianie napewno zaleje Shell Helix lub Valvoline MaxLife jako ze te dwa oleje na tym forum sa zdecydowanymi faworytami i jeszcze nie udalo mi sie znalezc zlej opinii o nich.
Opublikowano
Nieco w Twoim drugim temacie napisalem ale zlotym srodkiem moze byc dla Ciebie jakis polsyntetyk z wyzszej polki. Osobiscie przy kolejnej zmianie napewno zaleje Shell Helix lub Valvoline MaxLife jako ze te dwa oleje na tym forum sa zdecydowanymi faworytami i jeszcze nie udalo mi sie znalezc zlej opinii o nich.

 

nom zgadza sie-ja zalałem 10W40 półsyntetyk Valvoline long life i silnik o połowę ciszej pracuje niż na wcześniejszym 10W40 Mobil Super S :jawdrop:

jakby drugie życie dostał

Opublikowano
ja zalałem właśnie półsyntetykiem Valvoline MaxLife.Przejechalem na nim ponad 3tys i jestem zadowolony.
Opublikowano
ja zalałem właśnie półsyntetykiem Valvoline MaxLife.Przejechalem na nim ponad 3tys i jestem zadowolony.

 

:D no to niema sensu zmieniać, chyba że na siłę chcesz narobić sobie problemów :lol:

lej go dalej, ja innego kupować nie zamierzam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.