Skocz do zawartości

piszczenie po rozruchu zimnego silnika....:/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam szukałem po forum ale nie znalazłem... :/ mam taki problem jak zapalam bumerka to na początku mi coś piszczy jak by którenś pasek ale po chwili przestaje jak chwile pochodzi... a druga sprawa to "spocony" silnik od strony filtra oleju co to moze być???? pozdrawiam ciepło i czekam na odpowiedź :wink:
Opublikowano

hmm... dziwne!

a masz dobrze paski naciagniete?? moze czas na ich wymiane?

mozeliwe ze wilgoc skads sie osadza na nich i dopuki nie wywali wody z paska to piszczy! ja ostatnio jechałem w duuuzą kałuze i jak z niej wyjechałem daje na gaz a tu pasek popiszczał troszke ale pozniej otrzepal sie z wody i jest normalnie! sprawdz moze od tego pocenia ci cos kapi na paski!

Opublikowano
Pasek piszczy Ci z wilgoci a druga sprawa może by minimalnie za luzny wez przy uruchmionym silniku spryskaj ten pasek WD-40 ja tak zrobiłem i jest cisza albo najlepiej wymień na nowe
Opublikowano
Pasek piszczy Ci z wilgoci a druga sprawa może by minimalnie za luzny wez przy uruchmionym silniku spryskaj ten pasek WD-40 ja tak zrobiłem i jest cisza albo najlepiej wymień na nowe

 

Tak tak :roll: Spsikaj WD-40... Wtedy będzie się ślizgał jeszcze lepiej i po cichu :nienie:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
a co jeśli chodzi o to pocenie bo z tego co patrzyłem to tak jak by z połowy silnika coś sie pociło lekko.... :/ kosztowne było by uszczelnienie połówki silnika? z tego co widziałem to roboty przy tym w h... i jeszcze troszke? poradźcie coś :modlitwa:
Opublikowano
ej mondralo miki czy jak ci tam nie otwieraj gęby jak nie widziałes bo wcale mi ten pasek sie nie slizgal po spryskaniu i trzeba miec troche doswiadczenia zeby sie tu udzielac i znac troche pisowni jezyka polskiego
Opublikowano

Drogi mój przyjacielu "gelo8705" zagaszenie twojej nieopartej wiedzy zacznę od podstaw fizyki... Konstruktorzy skonstruowali pasek klinowy z gumy... po co?? bo guma wraz z kółkiem od pompy wspomagania ma mieć jak największe tarcie... układ ten mam za zadanie napędzanie urządzenia (w tym przypadku pompy, ale może być to i alternator) które wywołuje pewien opór obracania... gdyby nie tarcie pasek ślizgałby się po kółku i powodował piszczenie jak to ma miejsce u kolegi...

 

Piszczenie może być spowodowane słabym naciągiem paska bądz jego wyeksploatowaniem... nawet kształt paska jest obmyślony tak aby przy naciągnięciu jak najbardziej "przykleił" się do kółka...

 

I teraz tak... Mała do ciebie prośba odwróć swoją puszeczkę WD40 i przeczytaj co na niej pisze??

Pewnie teraz chciałbyś abu pisało tam toluen, zmywacz do paznokci czy środek to zmiękczania gumy które to właśnie poprawiły by sytuację i zwiększyły tarcie...

 

Ale nie tam pisze smar penetrujący... Wytłumacz mi kolego jak smarem poprawiłeś tarcie paska z kółkiem i zlikwidowałeś piszczenie :norty:

 

Wiesz co zrobiłeś?? To tak jakby piszczały ci hamulce a ty wysmarował byś je smarem i twierdził że jest lux bo już nie piszczą...

A kolega nie chciał usunąć pisczenia tylko powód piszczenia... :twisted2:

 

I błagam was koledzy... jak nie jesteście w 200% pewni, że wasza teoria jest pewna to nie rzucajcie się jak kolega "gelo8705"...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
gadaj z [BAD] to cie osra, ale weź ty sobie dop uwage ze ja nie wypryskałem całego pojemnika tylko dokladnie dwa razy i to przy chodzącym silniku ale ok kazdy ma swoje zdanie i sposoby, a po drugie mi problem zniknąl i zadnego pisku nie mam do tej pory
Opublikowano
no ok miki poogladam i napisze czy tak jest jak napisales... a druga dzisiaj jesszcze mi sie ostro silnik grzal po minucie jazdy a przyczyna...? brak wody w chlodnicy... dolalem zwyklej wody i jak narazie dziala:) i teraz pytanie zwykla woda wystarczy czy wymienic na destylowana czy jeszcze na jakas inna do chlodnic? pozdro :cool2:
Opublikowano

kurde ale disy odchodza....... az zdziwko ze ostrzezenia nikt nie dostał :twisted2:

a co do tej zwykłej wody w chłodnicy to lepiej ja spusc i wlej dobry koncentrat zmieszany z woda destylowana do chłodnicy! bo zwykła woda zostawia osady w chłodnicy jak silnik ciepły! i mozesz sobie pozapychac chłodnice! woda destylowana jak sama nazwa mówi jest oczyszczona i taka nalezy lac do chłodnic!

na lato mozesz wlac sama wode destylowana do układu ale ze wzgledu ze mamy 4 pory roku proponował bym od razu wlac koncentrac a nie pozniej przed zima wymieniac zeby nie rozsadziło chłodnicy!

POZDRO!

Opublikowano

kolego "gelo8705" sam zacząłeś się rzucać to wyraziłem swoją opinię w podobny sposób jak ty swoją :

ej mondralo miki czy jak ci tam nie otwieraj gęby jak nie widziałes bo wcale mi ten pasek sie nie slizgal po spryskaniu i trzeba miec troche doswiadczenia zeby sie tu udzielac i znac troche pisowni jezyka polskiego

 

Poprostu uważam że dodawanie środka ułatwiającego poślizg między dwoma elementami w celu niwelowania uślizgu jest głupotą... Pomyśl przestało piszczeć... Ale na pewno przestało się ślizgać?? jak to zauważyłeś podczas pracy silnika?? Nie sugeruje, że wywaliłeś tam cały środek...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
no ok bez klutni prosze :) chcialem jeszcze zapytac o wiatrak chlodnicy otoz zauwazylem dzisiaj ze cos powoli sie on kreci nawet jak dodaje gazu to dalej obraca sie jak by chcial a nie mogl...:/ no i jeszcze jedna sprawa otoz mam w tyle 2 rozne opony szerokosci 245 i 235 i nie wiem ktora wymienic :/ moga w tyle byc szersze nniz w przodzie ? w przodzie mam 235 17 cali od mpowera :)
Opublikowano
W moim m40 też piszczały paski , znakomitym środkiem okazał się KERNITE B-GRIP SUPER zareklamowałem :oops: ale raz na miesiąc wystarczy spryskać i zero poślizgów i pisków.Gelo 8705 jest na tym forum kilku kolegów z Radomia i są bardzo kulturalni Ty natomiast prezentujesz typowo radomskie zachowania (wiesz o czym piszę)
Opublikowano
no ok bez klutni prosze :) chcialem jeszcze zapytac o wiatrak chlodnicy otoz zauwazylem dzisiaj ze cos powoli sie on kreci nawet jak dodaje gazu to dalej obraca sie jak by chcial a nie mogl...:/

 

Tu może być awaria visco... zrób taki test... przywiąż nitką wentyl do jakiegoś elmentu w komorze silnika (w mire sztywnego) i odpal nie rozgrzane auto... jak po rozgrzaniu nitkę zerwie to jest git... (nie mój pomysł ale wydał mi się trafny więc "sprzedaje" dalej :cool2: )

 

Visco na rozgrzanym silniku powinno chodzić (kręcić się) ciężej niż na zimnym...

 

Visco da się podregulować wyginając bimetal ale dokładnie nie wiem jak to się robi więc piszę tylko że ktoś twierdził że się da :mrgreen:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
no ok bez klutni prosze :) chcialem jeszcze zapytac o wiatrak chlodnicy otoz zauwazylem dzisiaj ze cos powoli sie on kreci nawet jak dodaje gazu to dalej obraca sie jak by chcial a nie mogl...:/

 

Tu może być awaria visco... zrób taki test... przywiąż nitką wentyl do jakiegoś elmentu w komorze silnika (w mire sztywnego) i odpal nie rozgrzane auto... jak po rozgrzaniu nitkę zerwie to jest git... (nie mój pomysł ale wydał mi się trafny więc "sprzedaje" dalej :cool2: )

 

Visco na rozgrzanym silniku powinno chodzić (kręcić się) ciężej niż na zimnym...

 

Visco da się podregulować wyginając bimetal ale dokładnie nie wiem jak to się robi więc piszę tylko że ktoś twierdził że się da :mrgreen:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
jedno skrzydlo wentyla podwiazac nitka ? a i jeszcze jak padlo visko to co wtedy? czy wymiana jest droga ? :/ siedze w angli to nie wiem czy sie oplaci tutaj wymienic :/ a i co z tymi oponami jeszcze jak sadzicie ktore lepsze ? :)
Opublikowano
jedno skrzydlo wentyla podwiazac nitka ? a i jeszcze jak padlo visko to co wtedy? czy wymiana jest droga ? :/ siedze w angli to nie wiem czy sie oplaci tutaj wymienic :/ a i co z tymi oponami jeszcze jak sadzicie ktore lepsze ? :)

 

wiesz zależy ile dla kolegi znaczy drogo :P Na alledrogo między 100-300zł

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
jednak to bedzie visco sprawdzilem wkladajac palce w wentyla na cieplym silniku iii... palce jeszcze mam :P :) ale za to sie wiatrak calkiem latwo zatrzymal ;/ moze mi ktos powiedziec czy bedzie pasowac visko od innych modeli BMW ? i jak to sie wymienia ? :) pozdrawiam :cool2: :modlitwa:
Opublikowano
jednak to bedzie visco sprawdzilem wkladajac palce w wentyla na cieplym silniku iii... palce jeszcze mam :P :) ale za to sie wiatrak calkiem latwo zatrzymal ;/ moze mi ktos powiedziec czy bedzie pasowac visko od innych modeli BMW ? i jak to sie wymienia ? :) pozdrawiam :cool2: :modlitwa:

 

Ważna jest średnica i ilość otworów montażowych :cool2: Ale raczej powinno ci palce urwać jakby była dobra a silnik był nagrzany hehe :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
a trudno wymienic takie visco? dal bym rade zrobic to samemu czy konieczny warsztat z mechanikiem?siedze w anglii tak ze jaka by nie byla naprawa to i tak bedzie drogo:D a co mozecie powiedziec o oponach z tylu bo jakis idiota zalozyl 235 szerokosci po lewej i 245 po prawej ktore lepsze dodam ze z przodu mam 235 i wszystkie maja 17 cali od mpowera ;) czekam na odpowiedź :) :cool2:
Opublikowano
a da sie wiatrak jakos na ostro podpiac zeby sie krecil z obrotami silnika czy nie bardzo?;/ jutro mam jechac 40 km i nie wiem czy objade bez przystankow :/
Opublikowano

Witam!

Wedlug mnie objedziesz... Ja z padnietym wiskiem jezdzilem przez dwa lata (mozna powiedziec ze wiekszosc naszych samochodzikow z tych rocznikow ma ten problem) i nic sie nie dzieje. W czasie jazdy wisko nie jest potrzebne bo chlodzi CI ped powietrza, wisko przydaje sie na postoju i w korkach (im wieksza temp zewnetrzna tym bardziej sie przydaje).

W kazdym razie zawsze mozna sie ratowac ogrzewaniem jak przyjdzie CI stac w korku, i zawsze go wychlodzisz.

 

Zeby nie bylo nie namawiam do jazdy z uskodzonym wiskiem.

Ja niedawno wymienilem i mam mieszane uczucia bo w sumie caly czas sie kreci tak samo ale nie grzeje sie (szybciej niz stare ale nie jest to wichura).

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.