Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z chłodzeniem a mianowicie jest to tak: słabo się chłodzi a czasami jak się zatrzymam to temperatura się wychyli za pion. Sprzwdzałem pompe i jest ok. ale w płynie był srebrno brązowy pyłek czyli proszek do usuwania nieszczelności :jawdrop: i po zmianie płynu zauważyłem że jak jest zagrzany to chłodnica nie jest cała ciepła tylko pasami troszke u góry i u dołu. Czy to "guwno" uszczelniacz poprzytykał mi kanaliki w chłodnicy? Czy są jakieś sposoby lub środki aby ją udrożnić. :mad2:

Czy coś takiego może tu zdać egzamin:

http://moto.allegro.pl/item350633875_stp_odkamieniacz_chlodnicy_330ml_025.html

P O M O C Y ! ! ! :doh:

Opublikowano (edytowane)

Dośc przykre, problem z chłodzeniem nalezy do dość częstych przypadłości naszej marki, układ ten jest dość wrazliwy a drożna chłodnica przede wszystkim ważna, zwlaszcza latem gdzie układ narazony jest na ciężkie warunki często :( Miałem kiedyś w E-36 podobny problem. Zaaplikowany był jakiś wynalazek do uszczelniania chłodnic w proszku bodajże z tego wynikało :( Zdjąłem wszystkie węże spuściłem płyn z całym tym syfem i płukałem wielokrotnie wężem pod cisnieniem( uwaga z tym cisnieniem) szlaufem ile się dało aż wypływalo wszędzie gdzie mogło oczywiscie z dużą ilością syfu. Później wodą z delikatnym roztworem octu i znowu szlaufem z woda wkładałem go wszędzie do chłodnicy do bloku aby cisnienie wypłukało jak największa ilośc. Co do tego typu odkamieniaczy to raczej nie polecam, bo kiedyś ktoś wsypujac uszczelniacz zapewne chcial uszczelnic jakis wyciek i moze ci coś zeżreć. chłodnice w BMW mają cieniutkie kanaliki, więc płukanie niekoniecznie moze dać efekt u mnie wtedy pomogło. Jesli nadal nic nie da to tylko wymiana: koszt nowej chłodnicy około 500zł Nissens lub Behr, albo tansze polskiej produckji, zawsze lepsza taka niz przytkana :) Nie wiadomo co ten srodek do uszczelnień zrobił z pozostałymi podzespołami układu chłodzenia np z pompą?? Miejmy nadzieję ze wszystko ok. Ja na Twoim miejsu kupuiłbym nową chłodnicę wczesniej i tak płukając układ i spokój, pewne i bezpieczne. Lepiej wydać nawet te 500zł, niż później przegrzać silnik i narazic się na powazne koszta i uszkodzenia :duh: a widze ze masz jedno z ostatnich wydań e34 więc szkoda autka bo to nie kadett, pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Ps: Na sam koniec warto jak juz przepłukasz układ zdjąc chłodnicę i ja samą wypłukać wodą, uwaga z roztworem octu zeby nie był zbyt duzy bo też zniszczy chłodnicę :wink:

Edytowane przez lukas23
Opublikowano

widocznie była nieszczelna ze ktoś ten proszek dawał, myślę ze najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w nowa chłodnice bo taki płyn nie wiele pomoże, chyba ze takie pasami jej rozgrzanie moze byc spowodowane zapowietrzeniem?(nie wiem)

 

musisz uważać na takie wychylanie sie wskazówki wskaźnika nie powinno mieć miejsca ze względu ze głowice w bmw łatwo przegrzac

(OO)=== OO===(OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.