Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wystąpił u mnie problem z poziomowaniem xenonów. Po włączeniu zapłonu światła zmieniają położenie na max w dół po czym zaraz wracają do położenia max w górę i gdy jadę światła mi świecą w niebo, no może przesadziłem ale na pewno dużo za wysoko.

 

Co może być tego przyczyną i ew. jak sobie z tym poradzić?

 

 

Z tego co udało mi się znaleść na forum to to, że odpowiedzalny za to jest czujnik poziomowania na wahaczu ( 37141093699 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=31_0409&hg=31&fg=05 ) .

Zastanawiałem się czy układ nie ma swojego bezpiecznika, który mógłby paść, ale nic takiego nie znalazłem. Ze schematu widzę, że czujniki są w przodzie i w tyle. Czy faktycznie są dwa, czy tylko pokazują różne wersje (moje auto to e46 touring '02 po fl)?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
mam to samo i myślałem że jak wlącze zapłon to normalne

 

Jest to normalne pod warunkiem, że jak lampy zjadą w dół to wracają do góry do odpowiedniego poziomu. U mnie wracają do ustawienia maksymalnie w górę tak choćby nie miały sygnału do jakiego poziomu mają się ustawić.

Opublikowano

a nie jest tak ze samopoziomowanie tylko obniza lampy jak samochod jest wyzej przodem a nie je tez podnosi?

 

Ew mozesz zrobic tak ze ta pozycja max w gore ustawiasz poprawnie i wtedy wszystko dziala tak jak ma

Opublikowano
a nie jest tak ze samopoziomowanie tylko obniza lampy jak samochod jest wyzej przodem a nie je tez podnosi?

 

Samopoziomowanie działa w dół i w górę.

 

Ew mozesz zrobic tak ze ta pozycja max w gore ustawiasz poprawnie i wtedy wszystko dziala tak jak ma

 

Faktycznie mogę ustawić ręcznie poziom świateł, ale nie zmieni to faktu, że autopoziomowanie świateł nie działa.

Opublikowano
Sprawdzcie te czujniki na wachaczach , czy nie ma w nich syfu lub wilgoci.

Ja mialem tak przez chwile i to pomoglo.

 

 

Te czujniki są z tyłu i z przodu, czy tylko z tyłu?

Opublikowano

Witam,

przepraszam za odkopanie tematu, ale bez sensu jest zakładanie drugiego takiego.

 

Otóż u mnie od jakiegoś czasu jest podobny problem, mianowicie wcześniej światła świeciły mi wysoko po drzewach, pojechałem na stację w celu wyregulowania świateł (faktycznie było baaardzo za wysoko). Przez jakiś czas było ok. Działało tak jak dawniej. Ale od kilku dni znowu się coś dzieje nie dobrego, bo teraz światła świecą za nisko. Przed wczoraj jechałem w trasę i co najśmieszniejsze podczas przyhamowywania - światła znowu świeciły normalnie, po czym znowu opadały na drogę kiedy puszczałem pedał hamulca :).

 

Po włączeniu świateł jak najbardziej jest ten myk z ustawianiem (dół-góra).

 

I teraz pytanie bo przeczytałem, że warto przeczyścić te czujniki, czyli jest to rozbieralne?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Haloooo może ktoś się wypowiedzieć w temacie? :roll:

 

I jeszcze taka jedna sprawa czy np. jest konieczność wymiany obydwu czujników? Jeśli w ogóle jest. :/

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki są po prawej stronie auta - przód i tył, połączone z wachaczem małym ,ok 8 cm łącznikiem z kulkami, jeżeli, najczęściej z przodu, kulka przyręcona do wachacza tylko jedną-sic!-nakrętką zmieni pozycje, powoduje to przekrzywienie połączongo z nim plastkowego ramienia i czasem nawet wyłamanie owego z reszty plastiowego czujnika - wielkości pudełka zapałek. tą beemke wymyślono na autobahny a nie nasze polskie drogi, niestety
Opublikowano

Zaraz sprawdzę co i jak to wygląda u mnie.

 

A ile to kosztuje? Wymieniałeś te części? Da się to jakoś inaczej zrobić?

 

Pozdr.

Opublikowano

No i nie jest dobrze :D

 

Otóż, wypiąłem kostki (wszystkie wyglądały ok) żadnych śladów zaśniedzenia. Zaworki te nie są rozbieralne także nic innego nie moża zrobić. Spryskałem preparatem do styków, założyłem i hmm i jest jak jest. Czas pokaże jak w czasie jazdy zachowują się światła.

 

Drugie pytanie brzmi następująco jeśli światła były wcześniej regulowane ręcznie to ma to jakieś znaczenie? Czy układ samopoziomujący świateł to zupełnie inna bajka (tak mi się wydaje ale 100% pewności nie mam).

 

Czy komputer pokaże, że coś jest nie tak z tym samopoziomowaniem (bo z moich obserwacji wynika, że raz jest dobrze raz nie). Czy oprócz tych zaworków jest coś jeszcze co odpowiada za taki psikus ;) ??

 

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem ten sam przypadek w E46 touring po lifcie. Nie pomogły czeszczenia złącz czujników (jeden z przodu i jeden z tyłu). Jak się okazało na kompie to ten z przodu walnął. W serwisie nowy kosztuje ok 200 zł. Posiada zmieniony nr referencyjny tamte stare często się psuły nie tylko w E46

Witam,

przepraszam za odkopanie tematu, ale bez sensu jest zakładanie drugiego takiego.

 

Otóż u mnie od jakiegoś czasu jest podobny problem, mianowicie wcześniej światła świeciły mi wysoko po drzewach, pojechałem na stację w celu wyregulowania świateł (faktycznie było baaardzo za wysoko). Przez jakiś czas było ok. Działało tak jak dawniej. Ale od kilku dni znowu się coś dzieje nie dobrego, bo teraz światła świecą za nisko. Przed wczoraj jechałem w trasę i co najśmieszniejsze podczas przyhamowywania - światła znowu świeciły normalnie, po czym znowu opadały na drogę kiedy puszczałem pedał hamulca :).

 

Po włączeniu świateł jak najbardziej jest ten myk z ustawianiem (dół-góra).

 

I teraz pytanie bo przeczytałem, że warto przeczyścić te czujniki, czyli jest to rozbieralne?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Uuuu dzięki, ale temacik już dawno rozwiązany.

 

Czujnik przedni został wymieniony koszt czujnika 355zł. I jest cacy.

 

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.