Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanko kiedy powinno następować odcięcie paliwa tzn

 

Jeśli jade np 80km/h i puszcze całkiem pedał gazu to wskazówka ekonomizera powinna pujść zawsze na 0 czy nie?

Jeśli już zejdzie na 0 to tam można się toczyć aż do 60km/h i potem wskakuje a jakieś 5l Ale nie zawsze się tak dzieje

 

U mnie raz idzie na 0 a raz nie i zostaje na 5l i nie wiem o co chodzi,,,

 

Czy tak powinno być??

Zobaczcei jak jest z tym w waszych maszynach :modlitwa:

 

Autko spala po trasie 13l na 100km/h

a po mieście koło 20l

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Mam takie pytanko kiedy powinno następować odcięcie paliwa tzn

 

Jeśli jade np 80km/h i puszcze całkiem pedał gazu to wskazówka ekonomizera powinna pujść zawsze na 0 czy nie?

Jeśli już zejdzie na 0 to tam można się toczyć aż do 60km/h i potem wskakuje a jakieś 5l Ale nie zawsze się tak dzieje

 

U mnie raz idzie na 0 a raz nie i zostaje na 5l i nie wiem o co chodzi,,,

 

Czy tak powinno być??

Zobaczcei jak jest z tym w waszych maszynach :modlitwa:

 

Autko spala po trasie 13l na 100km/h

a po mieście koło 20l

 

Algorytm działa tak samo w każdym aucie i wszystko zależy tylko od obrotów (oczywiście gdy pedał gazu puszczony).

 

Działa to tak:

 

Jeśli obroty niższe niż X odetnij paliwo

 

Jeśli obroty wyższe niż Y a paliwa nie podaje to zacznij podawać.

 

U mnie X to jakieś chyba 1500 rpm a Y to 1200... tak na wyczucie. U Ciebie powinno być ciut ciut mniej.

 

To naturalne że hamując silnikiem mimo puszczonego gazu, ale na niskich obrotach, auto dodaje paliwa. Mnie osobiście to delikatnie wkurza.

Są podobno chipy tuningowe które obniżają te X i Y, na pewno zmniejszają zużycie paliwa i powodują lepsze hamowanie silnikiem.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Algorytm działa tak samo w każdym aucie i wszystko zależy tylko od obrotów.

Nie tylko od obrotów, ale również od temperatury silnika.

U mnie np. jest tak, że rano zawsze jadę niewielki kawałek z górki i przy prędkości dajmy na to 55 na 4-ce ekonomizer wskazuje jakąś wartość > 0. Auto cały czas jedzie z górki i w pewnym momencie (auto rozgrzewa się) czuć delikatne przyhamowanie i ekonomizer ląduje na 0.

 

Podsumowując, na zimnym zacznie podawać paliwo już przy np. 1500 obrotów, a na ciepłym np. dopiero po spadku do 1200.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
Algorytm działa tak samo w każdym aucie i wszystko zależy tylko od obrotów.

Nie tylko od obrotów, ale również od temperatury silnika.

U mnie np. jest tak, że rano zawsze jadę niewielki kawałek z górki i przy prędkości dajmy na to 55 na 4-ce ekonomizer wskazuje jakąś wartość > 0. Auto cały czas jedzie z górki i w pewnym momencie (auto rozgrzewa się) czuć delikatne przyhamowanie i ekonomizer ląduje na 0.

 

Podsumowując, na zimnym zacznie podawać paliwo już przy np. 1500 obrotów, a na ciepłym np. dopiero po spadku do 1200.

 

Dokładnie tak :) Całkiem zimą nawet nie wiem czy w ogóle odcina.

 

U mnie jak było -15 raz w nocy jechałem prostą równą drogą z mojego domu około 60 km/h to na początku pokazywał mi około 25 litrów na 100 km a potem 12 :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Blaster, a co do termostatu - to jak myslisz czy się uszczelni czy raczej do wymiany jest?

U mnie po dłuższej przerwie w użytkowaniu, po przejechaniu 2500 km dalej na trasie temp. spada. W miescie jest ok.

Opublikowano
Rzeczywiście Michael trochę źle napisał. Jest tylko jedna wartość progowa poniżej której paliwo jest podawane, a przy obrotach wyższych zamykane. Tyle, że próg ten ma zmienną wartość prędkości obrotowej w zależności np. od temperatury.
Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
mysle ze na odciecie ma wplyw duzo wiecej czynnikow - polozenie przepustnicy , temp silnika , temp powietrza , obciazenie silnika ...

No polożenie przepustnicy na pewno nie, bo przecież jest zamknięta. :)

Obciążenie silnika też nie, bo nie jest obciążony właśnie wtedy.

 

Myślę, że oprócz temperatury cieczy (silnika) i być może też temperatury powietrza wpływ może mieć prędkość jazdy.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

nie masz racji kolego ...

 

rozpedz sie np na 4 biego do 4,5tys obr i pusc gaz nie do konca - przepustnica bedzie leeko uchylona i zobacz co sie stanie ...

 

a obciazenie silnika - oczywiscie ze ma plyw - bo jak jest niskie to odcina paliwo , jak wzrasta to podaje paliwo .

Opublikowano

Ad. 1 Jak nie puszcze gazu do końca, to nie można mówić o hamowaniu silnikiem. Przynajmniej w moim M30B35 czujnik przepustnicy jest ustawiony na minimalne wychylenie przepustnicy. Lekko dotknę pedału gazu i już TPS przekazuje motronikowi info o tym.

 

Ad. 2 Ale o jaki obciążeniu mówimy? Jeśli puszczę gaz zupełnie, to silnik nie jest absolutnie obciążony i motronik odcina paliwo. Obroty powoli spadają do poziomu dajmy na to 1200 obrotów i mimo wciąż zamkniętej przepustnicy silnik dostaje znów paliwo, a powietrze jest dostarczane przez tzw. silnik krokowy.

 

Tak ja to widzę. :P

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

Podstawą jest raczej prędkość bo umnie jak już odetnie te paliwko i autko powoli wychamowuje to zaczyna podawać ponownie zawsze przy 60-63km/h jednak problemiku doptruje się w tym że jadąc np 75km/h i puszczajac pedał raz odcina całkiem a raz nie o tak jak mu się chce

 

Może to o to niedogrzanie chodzi a może coś nie tak z tymi zaworkami podciśnienowymi co są z przepustnicami połaczone,,

Wciągłem je wczoraj i okazało się że jeden puszczał w obie strony,,

przepłukałem go troche i zaczoł trzymnać ale może niezbyt szczelnie :?

 

hmm od czego one wogóle są?? :?

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Tak,,,

Termostacik już wymieniony

W czwartek robie zaś traske to zobacze co sę będzie działo

 

Mam jeszcze jeden nurtujący mnie problem

 

Chodzi o osłone chłodnicy oleju

 

dokładnie o element nr 6 w linku poniżej

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=17_0067&hg=17&fg=05

 

Chodzi o to czy występuje on tylko w autach co nie mają chłodnicy oleju czy też w autach z chłodnicami przysłania je :?

 

Ja go nie założyłem i nie wiem czy mam go założyć :?: :?: a chłodnice oleju mam

 

Doradzcie albo zerknijcie jak jest u was :modlitwa: :modlitwa:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
To co Blaster, jednak też i u Ciebie termostat się nie uszczelnił?zatem musze wymienić swój. Jakieś rady?Były kłopoty?
Opublikowano
To co Blaster, jednak też i u Ciebie termostat się nie uszczelnił?zatem musze wymienić swój. Jakieś rady?Były kłopoty?

 

Zero kłopotów,,,

odkręcasz 4 śróbki wyciągasz stary zakładasz nowy i po kłopocie(tylko kuleczką do góry aby układ sie dobrze odpowietrzył

 

Panowie i jak...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=17_0067&hg=17&fg=05

 

orientujecie się czy element nr 6 ma być założony jak auto ma chłodnice oleju??

Sprawdzcie to u siebie :modlitwa: :modlitwa:

W niedziele czeka mnie traska i chciał bym mieć to zrobione

Za pomoc z góry dzięki :lol:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.