Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Taki problem mam. Auto nie trzyma wolnych obrotów tak jak powinno. A mianowicie, zdarza się że po zejściu z wyższych obrotów na niskie potrafi zgasnąć (na przykład podczas redukcji biegu), jak stoi na wolnych obrotach też gaśnie samo z siebie (nie cały czas ale zdarza się to np. na światłach). Jakiś rok temu wymieniłem właśnie niby z tego powodu (sugestia mechanika) silnik krokowy i pojeździłem na tej używce do teraz no i ostatnio zaczęło znowu świrować.

Dodam też że ostatnio leje paliwo na stacji w Tesco (znaczy te tańsze) a wcześniej lałem na BP (w obu przypadkach 98).

Wcześniej obroty szalały znacznie bardziej bo potrafiły mi wskoczyć na wolnych obrotach na 1500 i po chwili zgasnąć. Teraz jest to znacznie spokojniejsze ale objawy są podobne.

Sprawdziłem już czwarty silniczek (używkę) i mimo pozornie dobrego stanu silniczków objawy są podobne. Zastanawiam się czy to na pewno silnik krokowy a czy nie przypadkiem coś innego?

W magicy jesteście, znacie się lepiej więc proszę o opinię.

 

PS. Autko takie jak w opisie i bez gazu.

Opublikowano

Czytałem ten temat. Widzę że nie pozostaje mi nic innego jak jechanie do mechanika :? .

A co nie tak z paliwem 98?

Opublikowano

Też się zaczynam nad tym zastanawiać. Wszystkie krokowce przeczyściłem więc jak by były zatarte to by można na nie zwalić winę (chyba) ale były ok (moim zdaniem przynajmniej). Cewek nie sprawdzałem a dolot chyba mam szczelny. Zastanawiam się czy nie kupić nowego krokowca a to dość spory koszt jak na taką część (cena od 700 zł za nówkę z tego co się rozejrzałem i jeszcze ciężko dostać), tylko co będzie jak wsadzę nówkę i będzie to samo :/.

 

O co chodzi z tym paliwem 98?

Opublikowano

Kolego Fox,

 

Zanim zaczniesz kupowac niepotrzebne czesci to lepiej upewnij sie, ze zrobiles co trzeba, zeby wyeliminowac rzeczy, ktore w miare mozliwosci i checi, mozna samemu zrobic:

 

cewki

dolot ( chyba to moze, byc ze jest nieszczelny, wyjmij go calego, dokladnie obejrzyj, bo czasami sa to tak male pekniecia - dziurki, ze bez przyjrzenia sie nie zobaczysz tego, ewentualnie samostart i jazda) i wszystkie te rzeczy o, ktorych pisali przedmowcy.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
proponuje zrezygnować ze stacji Tesco i paliwa 98

 

Co miałeś na myśli z tym paliwem 98?

Opublikowano

po przekręceniu kluczyka korkowiec ma drżeć

wartość każdego uzwojenia ma być w granicy od 10 do 14 Ohm

taki korkowiec teoretycznie powinien być sprawny

 

zalecane jest paliwo o liczbie 95 oktan i takie powinieneś lać

98 mu nie pomoże ani nic nie polepszy wiec nie ma sensu przepłacać

a do tego inaczej sie spala wiec odczyty czujników spalania sutkowego tez mogą być niewłaściwe,jest o tym napisany dość obszerny temat poszukaj

 

wymień świece,sprawdź wężyk podciśnienia od regulatora paliwa

 

sprawdź potencjometr przepustnicy rezystancja pomiedzy zac.1 a zac. 3 około 3...5 kOhm,miedzy zac. 1 a zac. 2 ok. 1...2 kOhm

Opublikowano
Dzięki, dość wyczerpująco odpowiedziałeś. O paliwie już doczytałem. Kurcze, człowiek się ciągle uczy. A na wlewie faktycznie pisze 95 :duh: .
Opublikowano
Byłem u mechanika. Namierzył sonde lambde i przepływomierz. Wymienie i zobaczymy co dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.