Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich maniaków BMW.

Mam prośbę a zarazem pytanko odnośnie BMW 740 (e38) rok 99 wersja VIP 297 koni. 4.4 l, V8 benz, automat oczywiście (niestety chyba).

Otóz mam okazję kupić taki samochód za możliwa kasę. Miałby kosztowa ok 25 tys zł. (w rozliczeniu za długi). Przebieg udokumentowany 193 tys km. Nie bity. Reszta bajerów znana.

Bardzo mi się podoba ten model jednak czy może mi ktoś powiedziec jak w praktyce wygląda eksploatacja takiego samochodu? (nie pytam w sumie o spalanie bo to wiadomo). Jak z "psuciem sie", na co muszę zwrócić uwagę podczas dokładnych oględzin. Z czym musze się liczyć podczas typowej eksploatacji. Ogólnie proszę o jakiekolwiek informacje.

Dodam ze dotychczas jeździłem dislami o mniejszej pojemności.

Czy warto np. instalować gaz sekwencyjny za 5 tys?

Mam nadzieję ży pytanie trafiło na właściwe forum.

Z góry dzieki za odpowiedź.

Opublikowano

Hmm wiem ze ma 286 koni ale ta wersja jest niby VIP czyli szyby pancerne czy sis tam. Ale ju zmniejsza o to.

Drogie zawieszenie czyli co to znaczy w praktyce? Wyczytałem ze amory kosztuja ładną kasę. A co z automatem? Jak to wygląda w praktyce? Dodam ze do tej pory jeździłem zawsze na manualach. I zawsze przestrzegano mnie przed automatami (ze sie czesto psuja i takie tam. Zwłaszcza ze samochód ma ok 200 tys km).

a jeśli chodzi o węże to jest to nagminne? Jak to sprawdzić?

Dodam na dzisiaj jeżdzę A4 2.0 TDI dlatego ten tema jest dla mnie totalnie obcy. Mówimy to o diametralnie innym podejściu do tematu samochodu a także kosztów.

Czy może ktoś wrzucić jakieś kwoty za wymianę części (tylko faktyczną a nie z kosmosu)?

Opublikowano

a znajdź serie 7 z tego rocznika z przebiegiem poniżej 200tys.km (faktycznym przebiegiem)

te auta są do jeżdżenia w trasach i kilometry lecą a skrzynie trzymają się dobrze

Nie jest tak że się psuje bo ma przejechane 200tys.km

jeśli auto naprawdę zadbane to warto kupić za tą kasę

Opublikowano

Witam panowie. Dzisiaj dopiero oglądałem ta 7-kę o której pisąłem na początku. Niby wszytko ok ale ...

Po pierwsze lekko popękane drweno w niektórch miejscach.

Po drugie gościu zmieniał ostatnio klocki hamulcowe ale pali się cąły czas (!) , czyli ten wykrzyknik. Czy to się kasuje inspekcją?

I po trzecie ale najważniejsze...

Otóż gostek mówi że pali sie po włączeniu samochodu informacja o płynie chłodniczym czy jakoś tak. Ze niby naciska przycisk i gasnie na czas jazdy.

Niestety nei potrafi przytoczyć dokładnnej informacji po niemiecku z wyświetlacza.

I teraz pytanie...

Czy to oznacza ze silnik jest przegrzany? (coś tam czytąłem w innym poście o podobnej sprawie chyba).

Opublikowano
Witam panowie. Dzisiaj dopiero oglądałem ta 7-kę o której pisąłem na początku. Niby wszytko ok ale ...

Po pierwsze lekko popękane drweno w niektórch miejscach.

Po drugie gościu zmieniał ostatnio klocki hamulcowe ale pali się cąły czas (!) , czyli ten wykrzyknik. Czy to się kasuje inspekcją?

I po trzecie ale najważniejsze...

Otóż gostek mówi że pali sie po włączeniu samochodu informacja o płynie chłodniczym czy jakoś tak. Ze niby naciska przycisk i gasnie na czas jazdy.

Niestety nei potrafi przytoczyć dokładnnej informacji po niemiecku z wyświetlacza.

I teraz pytanie...

Czy to oznacza ze silnik jest przegrzany? (coś tam czytąłem w innym poście o podobnej sprawie chyba).

 

może za mało płynu po prostu. Poza tym czy to na pewno płyn chłodniczy czy może do spryskiwaczy? ;-)

 

OT. nieodpowiedzialna eksploatacja może doprowadzić do tego że sam się wpędzisz w długi :D

Sorry nie mogłem się powstrzymać :P

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

w innym aucie pamietam w klockach byl zatopiony zwykly przewod - gdy klocki sie starly i przewod zaczynal lapac mase to podczas hamowania swiecila sie kontrolka. nie wiem jak to jest w bmw ale tu cos chyba (na 100 % nie wiem)jest inaczej udziwniona sprawa. moje auto stoi teraz w aso i wymieniaja klocki hamulcowe ale jednoczesnie razem z jakimis czujnikami do tego. koszt calosci okolo 400 zl na jedna os. moze dlatego u ciebie swieci sie nadal kontrolka bo facet wzial kupil zwyczajnie klocki za pare zloty i wymienil je sam a tych czujnikow nie ruszal..? ale to tylko moje domysly nie orientuje sie na jakiej zasadzie to dziala.

 

odnosnie komunikatu dotyczacego sprawdzenia poziom plynu w chlodnicy to moze byc jakas grubsza sprawa do zrobienia. gdyby wystarczylo tylko dolac plynu to gosc by dawno to zrobil, takich rzeczy sie nie bagatelizuje! u mnie byla nieszczelnosc przy laczeniu chlodnicy i zbiorniczka wyrownawczego i naprawilem sobie to domowym sposobem w 15 minut ale pojechalem do aso i kazalem to zrobic jak trzeba - wzieli za to prawie 500 zl bo dali weza gumowego i zbiorniczek plastikowy...

najlepiej ugadac sie z gosciem i umowic sie na wizyte w serwisie zeby sprawdzili auto i powiedzieli co jest do zrobienia i ile to bedzie kosztowac. od napraw sie nie ucieknie a dobrze jest wiedziec w co sie czlowiek pakuje. za sama diagnoze zaplacisz moze 50-100 zl i nie jestes zobowiazany do wykonywania zadnych napraw.

Opublikowano

Panowie,

Wielkie dzięki za odzew. Co do klocków to tez wydaje mi się ze sa wsadzone inne klocki.

A co do płynów to ... hmm, prawde mówiąc właśnei to mnie powstrzymuje od kupna tego samochodu. Faktycznie umówię się z gostkiem w warsztacie na dokładniejsze sprawdzenie.

POstaram się zrobic jakies zdjęcia gabloty i wrzucić do pokazania na stronkę.

Może sami ocenicie ta 7,

Opublikowano
Info o klockach kasuje się inspekcją. Sama wymiana kolcków nic nie da. Trzeba podpiąc do kompa.
prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co do tego komunikatu o plynie - moze byc tez po prostu padniety czujnik.

Koniecznie należy sprawdzić stan zbiorniczka wyrównawczego, padnięty czujnik może oznaczać, że starzenie materiału jest już mocno zaawansowane, profilaktycznie wymieniłbym wąż gumowy chłodnicy [górny]...jest to częsta przypadłość M62 4,4

 

A odnośnie kontrolki klocków to nigdy po wymianie klocków i czujników nie musiałem 'gasić' kontrolki poprzez gniazdo OBD [wspomnianą inspekcję ?!]należy sprawdzić czujniki, połączenia elektryczne [przód i tył], poziom płynu hamulcowego

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Dzieki. Czyli wniosek taki że niby duperele a kłopotów byłoby co nie miara. Zwłaszcza z komunikatem o płynie. Jutro mam się dowiedzieć szczegółów o wyświetlaniu usterki i wtedy będę myślał co dalej.

A tak przy okazji to jeśli bryka ma niby ok 200 tys km to kiedy powinnien byc wymieniony olej w skrzyni automatycznej?

I kolejne pytanko dotyczące rozrządu. Jesli przestrzega się wymiany rozrządów to co ile trzseba wymienić kompletny rozrząd? I wie ktoś jaki to koszt?

Albo jeśli się okarze że ta usterka dotycząca płynu to PRZEGRZANIE silnika to co wtedy? Olać samochód? Jaki koszt naprawy?

Dzieki za info.

Opublikowano
Jesli przestrzega się wymiany rozrządów to co ile trzseba wymienić kompletny rozrząd?

 

Człowieku, jeśli to auto ma 200tys to nigdy rozrząd nie był wymieniany V8 ma łańcuch można o jego sprawdzeniu pomyśleć jak będzie miał 500-600tys.

Opublikowano

Tylko dlaczego tym tonem?!!! Nie każdy musi wszytko wiedzieć prawda. Nie miałem wcześniej styczności z tego typu silnikami. Szkoda gadać.

Ale i tak dziekuje za info.

Opublikowano
Tylko dlaczego tym tonem?!!! Nie każdy musi wszytko wiedzieć prawda. Nie miałem wcześniej styczności z tego typu silnikami. Szkoda gadać.

Ale i tak dziekuje za info.

 

Sorry, nie chciałem aby to tak zabrzmiało :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.