Skocz do zawartości

320d Jak sprawdzic czy w climatronic'u jest gaz (freon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sprawdzic czy w climatronic'u jest gaz (freon) bo wnioskuje, ze skoro nie wieje az tak chlodne powietrze to jest to spowodowane brakiem tego gazu chyba, ze mogą byc inne przyczyny?

 

Dodatkowo, nie wiem czy tak jest tez u was ale temp która ustawiam sobie na climatronicu raczej ma niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Wogole nie rozumie działania tego urzadzenia. Przyjmijmy, ze na zwykłej dmuchawie (tryb auto) w cieply dzien ustawiam 16 st C to powinno taka temp utrzymac to po co włanczać klime?

 

Kolejne to jesli ustawie najsilniejszy nadmuch ale bez trybu auto to temp, która wyswietla na panelu tez nie bedzie utrzymana bo bedzie cały czas wiało zimne powietrze które spowoduje schłodzenie np 20 stopni więc reasumując po co w tych przypadkach wogóle wyswietla sie ta temperatura??? Dodatkowo jaki jest sens przy nawiewach tych kolorów czerwonego i niebieskiego?? Wiem, ze odpowiada to za to czy puszczac ciepłe powietrze czy zimne ale nie powinno byc tak, ze skoro to climatronic to powinien jakis automat sam okreslic temperature panującą w srodku porównac ja z ta ustawioną na climatronicu i okreslic czy nalezy dogrzac powietrzem czy ochłodzic??

Opublikowano
Swieta racja kolego i ja naprawde nie umiem ci tego wyjasnic bo tak naprawde to sie chyba nie da to sa zblizone wartosci i wystarczy ze tylko zajdzie słońce nie ruszając klimatronika temperatura w aucie sie zmieni pozdrawiam

Obecnie E36 325 touring

Kiedyś E36 325 coupe

E39 535

Opublikowano
mysle ze te pytania trzeba skierować do inzynierów BMW , poprostu tak to zrobili . a jak chcesz sprawdzić czy masz gaz to odkręć nakrętkę z przewodu klimy i lekko naciśnij go np. srubokrętem jak psiknie gaz to jest ok (metoda domowa ) a profesjonalnie to podjedz do speców od klimy i tam sprawdzą i ewentualnie dobiją gazu. ten gaz to R-134a, freonu już sie nie stosuje
Opublikowano
mysle ze te pytania trzeba skierować do inzynierów BMW , poprostu tak to zrobili . a jak chcesz sprawdzić czy masz gaz to odkręć nakrętkę z przewodu klimy i lekko naciśnij go np. srubokrętem jak psiknie gaz to jest ok (metoda domowa ) a profesjonalnie to podjedz do speców od klimy i tam sprawdzą i ewentualnie dobiją gazu. ten gaz to R-134a, freonu już sie nie stosuje

 

Psiknie nawet jeśli będzie miał minimalną ilość czynnika chłodzącego. Podjedź do firmy zajmującej sie nabijaniem i oni to sprawdza za pomocą termometru, ponieważ jest jakaś norma temperatury ustalona, którą powinna osiągać klimatyzacja.

Opublikowano
Mozna kupic takie domowe sprawdzacze cisnienia (wskaznik na przewodzie), kosztuje grosze, a przy okazji mozna samemu "dodac" gazu (poprzez specjalne naboje). Co do chlodu w srodku to norma ze slabo chlodzi. Klima ma dwa ustawienia Normal i Hot Country, w 2 opcji moc klimy jest zwiekszona (osobiscie i tak nie odczulem roznicy). Poza tym, jesli temperatury sie koledze nie zgadzaja, proponuje zaczac od uzycia innego kluczyka, gdyz mozna zaprogramowac klime, tak aby na danym kluczyku bylo +/- 3st c (i posrednie) niz to co pokazuje klima

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.
Krzysztof
Opublikowano
Jesli chodzi o to pokretlo z niebieskim i czerwonym to one odpowiada za to jakie ma leciec powietrze i ma to sens! Bo w momencie kiedy wylczysz klimatronic temp. musisz ustawic manualnie (cieble, letnie lub zimne powietrze). Temeratura wyswietlana na panelu z kilmatronica jest zachowana tylko w momencie kiedy mamy zalaczona klime. U mnie jak mam zalaczona klime i ustawie np. 18*C to faktycznie jest ta tem. jak zrobie 26*C jest odczowalna roznica. Wiec faktycznie moze masz za malo czynnika w ukladzie.
Opublikowano
w momencie kiedy wylczysz klimatronic temp. musisz ustawic manualnie (

Co znaczy wyłączyć climatronic?? To znaczy wyłączyć cały ten panel zmniejszajac nawiew dmuchawy do zera czy tylko wyłączyć klime?

 

Dodatkowo, skoro mowisz, ze temp wyswietlana na panelu jest zgodna ze stanem rzeczywistym tylko wtedy kiedy działa klima to czemu jak klima jest wyłączona i zadana dana temperatura to bynajmniej u mnie w różnych chwilach czasu nadmuch jest różnej intensywności - raz wieje mocno, ze az radia nie słychac a pozniej słabiej i tak przemiennie

Opublikowano
Kartoon - faktycznie masz racje, u mnie tez nawiew wieje z rozna intensywnoscia. Przepraszam za pomylke. Ale zobacz co sie stanie kiedy wylaczysz opcje AUTO - u mnie juz intensywnosc sie nie zmienia i to Ty sam musisz wtedy regulowac sile nawiewu oraz temperature pow. (tem. na wyswietlaczu wtedy nie ma zastosowania).
Opublikowano
Czyli jak opcjonalnie ustawic wszystkie te kolorki na pokrętle, jaką temp. na panelu kllimy by na funkcji auto z WYŁĄCZONĄ klimą mieć ciągle w aucie temp. ok 19-20 stopni C w normalny dzień nie wyróżniający sie żadnym super grzaniem słońca czy snieżycą.
Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.

 

troche przesada z tym olejem tylko r-134a , a olej dodaje sie gdy zakładasz nową sprężarkę lub po naprawie.

Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.

 

troche przesada z tym olejem tylko r-134a , a olej dodaje sie gdy zakładasz nową sprężarkę lub po naprawie.

 

Olej wymienia sie za kazdym razem gdy odciaga sei czynnik z ukladu.

Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.

 

troche przesada z tym olejem tylko r-134a , a olej dodaje sie gdy zakładasz nową sprężarkę lub po naprawie.

 

Olej wymienia sie za kazdym razem gdy odciaga sei czynnik z ukladu.

 

jaki olej :jawdrop:

Opublikowano

Koledzy,

mam taką sugestie ...tylko proszę sie nie obrażać. Czy mówiąc tu o problemie z chłodzeniem jesteście pewni, że macie włączoną klimatyzację?? to ze na klimatroniku ustawisz temperaturę 16 stopni nie oznacza wcale ze bedzie dzialac klimatyzacja, beda tylko dzialac nawiewy. Klime wlacza sie przyciskiem ze sniezka. Pisze to dlatego ze na logike wystarczy ustawic temperature i wszystko powinno dzialac automatycznie ale tak niestety nie jest.

Szczęśliwy posiadacz pierwszej swojej beemki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.

 

troche przesada z tym olejem tylko r-134a , a olej dodaje sie gdy zakładasz nową sprężarkę lub po naprawie.

 

Nie wiem gdzie Ty sprawdzasz klime ale ja w każdym aucie do tej pory miałem odciągany olej i czynnik. Skąd wiesz ile masz oleju w układzie ?? Koszt jest taki sam więc należałoby sprawdzić ale skoro Ty wiesz lepiej od ludzi którzy zajmują się tym profesjonalnie to przepraszam.

Krzysztof
Opublikowano
Domowe sposoby..... Jedź do firmy to sprawdzą. Koszt ok 150-200 pln ( wymiana czynnika i oleju ), taka kwota chyba Cię nie zabije. Ja u siebie ostatnio dobijałem klimę. Było trochę więcej jak połowa ale za to oleju minimum także jeszcze chwilka i kompresor do wywalenia.

 

troche przesada z tym olejem tylko r-134a , a olej dodaje sie gdy zakładasz nową sprężarkę lub po naprawie.

 

Nie wiem gdzie Ty sprawdzasz klime ale ja w każdym aucie do tej pory miałem odciągany olej i czynnik. Skąd wiesz ile masz oleju w układzie ?? Koszt jest taki sam więc należałoby sprawdzić ale skoro Ty wiesz lepiej od ludzi którzy zajmują się tym profesjonalnie to przepraszam.

 

 

 

 

troche klim napełniłem i żadnego oleju nie odciągam jedynie r-134a a co do speców od klimy (i nie tylko) to jak człowiek sie na czymś nie zna to potrafia kitów nawciskać

Opublikowano
...troche klim napełniłem i żadnego oleju nie odciągam jedynie r-134a...

Jak to robisz, że odciągasz tylko r-134a, pozostawiając odpowiednią ilość oleju w układzie?

Opublikowano
...troche klim napełniłem i żadnego oleju nie odciągam jedynie r-134a...

Jak to robisz, że odciągasz tylko r-134a, pozostawiając odpowiednią ilość oleju w układzie?

 

jest do tego specjalna pompa która to robi . a tak z ciekawości to jaki olej macie w klimie bo jestem ciekaw :roll2:

Opublikowano
Kolega wieniu ma racje, wymienia sie czynnik wraz z skladnikiem smarujacym kompresor.

Xdrive

Koder

Opublikowano
... wymienia sie czynnik wraz z skladnikiem smarujacym kompresor.

Z tego prostego powodu, że oleju i czynnika musi być ściśle określona ilość.

Opublikowano (edytowane)
Zadnego oleju sie NIE WYMIENIA, NIE DOLEWA chyba, ze ktos kombinował ze spręzarką (wyciągał, zmieniał). Olej wlany na tasmie produkcyjnej ma dozywotnią gwarancje - czy któryś z Was wymieniał olej w lodówce (która działa kilkanascie lat non stop)?? NIE bo zasada działania tu i tu jest taka sama, nie ma mozliwosci wycieku tego oleju gdyż weże nie są gumowe. A spece, którzy mowia ze nalezy wymienic po prostu nabijaja sobie kase robiac klienta w bambuko. Edytowane przez kartoon
Opublikowano
Zadnego oleju sie NIE WYMIENIA, NIE DOLEWA chyba, ze ktos kombinował z klimą (wyciągał, zmieniał). Olej wlany na tasmie produkcyjnej ma dozywotnią gwarancje - czy któryś z Was wymieniał olej w lodówce (która działa kilkanascie lat non stop)?? NIE bo zasada działania tu i tu jest taka sama, nie ma mozliwosci wycieku tego oleju gdyż weże nie są gumowe. A spece, którzy mowia ze nalezy wymienic po prostu nabijaja sobie kase robiac klienta w bambuko.

 

Tak, ale gazu tez nie nabijasz do lodowki (a do klimy sie zdarza) :D a ja przynajmniej za uzupelnienie oleju nic nie placilem.

Opublikowano (edytowane)
Zadnego oleju sie NIE WYMIENIA, NIE DOLEWA chyba, ze ktos kombinował ze sprężarka (wyciągał, zmieniał). Olej wlany na tasmie produkcyjnej ma dozywotnią gwarancje - czy któryś z Was wymieniał olej w lodówce (która działa kilkanascie lat non stop)?? NIE bo zasada działania tu i tu jest taka sama, nie ma mozliwosci wycieku tego oleju gdyż weże nie są gumowe. A spece, którzy mowia ze nalezy wymienic po prostu nabijaja sobie kase robiac klienta w bambuko.

 

Tak, ale gazu tez nie nabijasz do lodowki (a do klimy sie zdarza) :D a ja przynajmniej za uzupelnienie oleju nic nie placilem.

 

Gaz nabijasz do klimy poniewaz masz gumowe kolanka (lodówka ma stalowe) przez gumowe (nie są szczelne w 100%) na rok uchodzi nawet do 10% ogólu gazu i to jest powodem uzupelniania.

 

Dodatkowo jest cos takiego jak chwyt marketingowy - koles mogł Ci powiedzieć, ze masz wymiane oleju gratis a sam wartosc tej robocizny umiescil w cenie usługi bez Twojej wiedzy. Jedynym sposobem by dowiedziec sie czy sie zapłaciło jest sprawdzenie ile taka usługa (bez wymiany oleju nawet gdy jest free) kosztuje w innych serwisach i porównać z ceną, która Ty zapłaciłes

Edytowane przez kartoon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.