Skocz do zawartości

320d 136KM problem z ciśnieniem oleju !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój problem polega na tym że przy zapalaniu silnika po około 15 minutach

postoju przez ok 2-3 sekundy pali się czerwona kontrolka cisnienia oleju i dość głośno stukają zawory.Po zaciągnięcu oleju przez filtr kontrolka gaśnie stukot zaworów milknie.Wydaje mi się że jak olej jest rozgrzany

bardzo szybko spływa do miski olejowej po zagaszeniu silnika.

Pytanie do forumowiczów - czy w układzie smarowania występuje jakiś zawór, który powoduje ze olej nie cofa się z filtra ? Co może być przyczyną braku ciśnienia.

Bardzo proszę o szybką pomoc!

 

BMW E46 320 d 136km 2000r

Opublikowano

Ja po wymianie oleju taki efekt zaobserwowałem. Przy kolejnej wymianie rozmawiałem z mechanikiem. Popatrzyła ale nic ciekawego nie powiedział poza tym, ze jak sie wymienia filtr oleju, to niekiedy dają zestaw okrągłych uszczelek a nieraz nie. ja miałem filtr Mann i była jedna a mechanik twierdzi ze niektórzy producenci tają trzy (tyle faktycznie jest na tym trzpieniu długim). Sam nie wiem czy takie uszczelki mogą problem powodowac....

 

Poza tym mechanik powiedział mi ze jak w nocy szmatką nikt mi zaworów nie powyciera w silniku to nie mam sie co martwic bo przez 2 sekundy to sie smarują tum co na nich zostało :-)))

 

Jak dojdziesz do prawdy podziel sie :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

NIe wiem dokladnie jak zbudowany jest ten silnik. Ale normalnie stosuje sie zawor zwrotny na pompie oleju. Nie wiem czy jest integralna czescia pompy czy mona wymienic go osobno.

Zjawisko nie jest napewno zdrowe dla silnika wiec warto sie tematem zainteresowac.

Opublikowano
Mój znajomy tak kiedyś miał w nissanie jak zalał go agipem. Kupił go na allegro i był bardzo szczęśliwy, że kupił olej nie rozlewany w Polsce. Po wymianie oleju i założeniu filtra knechta (przedtem był filtron) problem znikł.
Opublikowano
Sądzę że to nie jest sprawa uszczelki bądż oleju .Wydaje mi się ze w układzie smarowania powinien być jakiś zawór zwrotny aby olej nie mógł schodzić z układu - le czy taki występuje i gdzie on jest ? Przy pompie oleju jest zawór ale on upuszcza zbyt duże ciśnienie oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.