Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W moim e34 po mierzeniu napiec zauwazyłem dziwną przypadłość.Na szpilce plusowej przy alternatorze jest napiecie 14,1 bez wzgledu na obciążenie,a na złączu do pożyczania napięcia(pod maska)jest 14,05 a po włączeniu wszystkich mozliwych odbiorników jest 13,9V.Diagnoza prosta,złącza zanieczyszczone.Wiec poczyscilem,jest o 0,2V lepiej,ale nadal niejest takie samo napiecie na akumulatorze jak na szpilce od alternatora.Czy mogę z tym jezdzic?Pozdrawiam.
Opublikowano
czyli po prostu granice normy i tak ma byc.

Tak, prawidłowe napięcie to od 13,6 do 14,5. Z małą pewną tolerancją w obydwu wartościach. :D

Opublikowano
Jeśli będzie cały czas prawidłowo użytkowany nie powinien. Czyli, nie może być rozładowywany (do zera) i ładowany w krótkim czasie. Suche cele także odpadają. Jak by co proszę mnie poprawić. :wink:
Opublikowano
po remoncie rozrusznika auto zdecydowanie lepiej zapala,i zauwazalny mniejszy pobor pradu na rozruch.Nowe szczotki,szlifowanie komutatora,nowy elektromagnes.....i czysczenie kazdego złącza duzego natezenia.ladowanie mierzone na akumulatorze:14,0V.Ksiazka podaje od 13,9-14,4V wiec martwi mnie ze jest to blizej mniejszej wartosci.Z kolei brat w passacie B4 ma ładowanie 14,8V i przepala mu żarówki od mijania,ale tylko w lewej lampie,jest na to jakies wytłumaczenie ze tylko w lewej lampie?
Opublikowano
ladowanie mierzone na akumulatorze:14,0V.Ksiazka podaje od 13,9-14,4V wiec martwi mnie ze jest to blizej mniejszej wartosci.

Co źródło, to inna wartość. ;) Nie przejmuj się masz dobre ładowanie. Ja mam ponad 13,6 V i nie narzekam. :)

Z kolei brat w passacie B4 ma ładowanie 14,8V i przepala mu żarówki od mijania,ale tylko w lewej lampie,jest na to jakies wytłumaczenie ze tylko w lewej lampie?

Bo ten naddatek tam może ma najbliżej? ;) :)

A tak na poważnie, albo niech zmieni regulator napięcia albo niech maksymalnie obciąży układ, czyli trzeba włączyć ogrzewanie szyby, nawiew, itd. Ale na dłuższą metę to nie jest rozwiązanie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
I mam pytanie.Co tak naprawde zalezy od wartości ładowania?Szczotki w trakcie eksploatacji sie wycieraja to zrozumiałe,ale czy wraz z zuzywajacymi sie szczotkami powoli zmniejsza sie ładowanie,czy nie na 1/2 zuzyte szczotki nie maja zadnego wpływu na wartosc ładowania?Czy jest może tak,ze dopuki szczotki dotykaja do komutatora to alternator sie wzbudza i ładuje?Jak to wyglada w praktyce?Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.