Skocz do zawartości

Z3 2.8 193 KM - M52B28 - kilka pytan tuz po kupnie :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Wczoraj zakupilem BMW Z3 2.8 193 KM z 1999 roku, przebieg 118 tys wyglada na prawdziwy :) . Wydaje mi sie ze technicznie to auto jest bardzo zblizone do 328i E36 wiec temat wrzucilem tutaj :) .

 

Mam teraz pytanko, bo chce tuz po kupnie nalezycie zadbac o moj nowy nabytek :mrgreen: :

 

1. Jaki olej silnikowy zalac ? Co polecacie ?

 

2. Oplaca sie zmieniac filtr paliwa po takim przebiegu ?

 

3. Oplaca sie zmieniac plyn w skrzyni biegów ? Ktos sie orientuje ile oleju wchodzi do skrzyni ?

 

Z autem poki co mam 1 "problem" (pisze w ten sposob bo nie wiem czy to problem czy kazda tak ma) :

 

Otoz biegi dosyc ciezko wchodza - tzn. czuc przy wkladaniu kazdego biegu ze jest takie miejsce gdzie drazek nie wchodzi "jak po masle" na swoje miejsce a jest lekki opor w pewnym miejscu przu wkladaniu biegu . Przy dynamicznej zmianie biegow autko szarpnie troszke ale to pewnie kwestia braku wyczucia po przesiadce z diesleka ;) . Sprzegło chodzi lekko, ale przy puszczaniu sprzedla sluchac taki cichutki "klik" w pewnym momencie . Co to moze byc ?

 

Jesli to ma jakis zwiazek to dodam ze auto ma szpere 25% .

 

Do tego musze zmienic gumy wozka dyfra bo maja lekki luz ale to akurat jest proste do namierzenia . Pojade jeszcze raz na szarpak i sprawdze dokladnie co ma choc najmniejszy luz i pozmieniam co trzeba :).

 

Z gory dzieki za odpowiedz :)

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Wiem o tym kolego, tam tez dalem temat, sek w tym ze userow z3 2.8 jest na forum chyba z dwoch nie liczac mnie, wiec pomyslalem ze ktorys z uzytkownikow 328i szybciej mi pomoze ...

 

Wiec jak doradzicie ? :cool2:

 

Aha i swiece zaplonowe jakbym chcial zmienic - jakie zakupic ?

 

dzieki

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

1. Syntetyk Valvoline. Najlepiej VR Racing

 

2. Opłaca się.

 

3. Opłaca się, wchodzi 1.2 litra, jaki olej tam masz zalać - pisze na skrzyni.

 

Co do wchodzenia biegów to mam podobny problem i właśnie go rozwiązuje.

Opublikowano (edytowane)

Drifte smigasz 328i ? Jak rozwiazesz "problem" z tymi biegami to daj znac :) .

 

Fotki w swoim czasie :).

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
... sęk w tym ze userow z3 2.8 jest na forum chyba z dwóch nie licząc mnie, wiec pomyślałem ze któryś z użytkowników 328i szybciej mi pomoże

racja! :) ... każdy user BMW oprócz tego, że ma BMW to musi jeszcze działać inteligentnie gdzie wspólnym mianownikiem jest logika :wink:

Opublikowano
Z tymi biegami to koledzy z innego forum mówią, że to docisk. Docisk niby tania sprawa, ale jak już ściągać skrzynie to lepiej wymienić razem ze sprzęgłem i łożyskiem myśle. Po co 2 razy potem rozbierać.
Opublikowano
Ja miałem taki problem z biegami - też część wchodziła lekko, a część ciężko - trzeba było przesmarować cięgna i już jest wszystko ok. Ale też problem może leżeć w samej skrzyni.
Opublikowano
Raczej to wina docisku wrzuć 1 i na sprzęgłe daj na luz i znowu wrzuć 1-wchodzi lekko za drugim razem. Potem daj na luz puśc sprzęgło i znowu włącz sprzęglo wrzóć 1 jak wejdzie z oporem a tak jest u mnie to podejrzewam docisk olej zmeiniłem oring na wybieraku zmieniłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.