Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak sobie używam INPY i Carsoftu i im więcej używam tym mniej wiem :roll: . opisy tekstowe nie zawsze (a właściwie rzadko) są jednoznaczne, np. u mnie:

 

EWS: 15, power on reset, Error frequency : 2, Static error

INSTRUMENT CLUSTER: 17, TOG, Error frequency : 0, Open circuit, Sporadic error

DDE: 141, lambda regulation control range block

ZKE: 1, Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off, Error frequency : 1 Sporadic error, Errorcode: 01 01

 

(I w tym ostatnim wcale nie chodzi o bezpiecznik bo ten jest dobry)

 

Wiadomo że mozna sobie tłumaczyć dosłownie i gdybać no ale nie po to jest chyba diagnostyka komputerowa zeby motać sie z tłumaczeniami i domyślac sie przyczyn? Gdzie sie dowiedzieć jak wykorzystać inne pojawiące sie informacje. np. ten 'errorcode'?

 

Widziałem kiedyś stronke w internecie dla VAG-a gdzie wklepywało sie kod błędu i w odpowiedzi dostawało dokładny opis błedu i z listą możliwych przyczyn, podobało mi sie może jest coś takiego dla BMW?

Zbir
Opublikowano

Ja też już kiedyś o to pytałem - jak sie na zalogowałem na forum. DOstałem prostą odpowiedz - to nie jest audi-klub:)

Trochę znam forum audi i widziałem jakie tam ludzie rzeczy robią i jak sie na tym znają...

nawet kiedyś zaproponowałem moderatorowi utworzenie nowej zakładki "DIAGONSTYKA".

Narazie jak sam widzisz niewiele sie w tym kierunku dzieje:) a ile by to spraw załatwiło:)

Opublikowano
Witam, tak sobie używam INPY i Carsoftu i im więcej używam tym mniej wiem :roll: . opisy tekstowe nie zawsze (a właściwie rzadko) są jednoznaczne, np. u mnie:

 

EWS: 15, power on reset, Error frequency : 2, Static error

INSTRUMENT CLUSTER: 17, TOG, Error frequency : 0, Open circuit, Sporadic error

DDE: 141, lambda regulation control range block

ZKE: 1, Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off, Error frequency : 1 Sporadic error, Errorcode: 01 01

 

(I w tym ostatnim wcale nie chodzi o bezpiecznik bo ten jest dobry)

 

Wiadomo że mozna sobie tłumaczyć dosłownie i gdybać no ale nie po to jest chyba diagnostyka komputerowa zeby motać sie z tłumaczeniami i domyślac sie przyczyn? Gdzie sie dowiedzieć jak wykorzystać inne pojawiące sie informacje. np. ten 'errorcode'?

 

Widziałem kiedyś stronke w internecie dla VAG-a gdzie wklepywało sie kod błędu i w odpowiedzi dostawało dokładny opis błedu i z listą możliwych przyczyn, podobało mi sie może jest coś takiego dla BMW?

 

Wszystko jest ładnie zapodane w internecie.

:search: GOOGLE :search:

http://www.bimmerboard.com/members/WTH/bmwDTCodes.pdf

http://www.e38.org/OBDproc.pdf 

http://www.my330i.com/odb2.php

http://www.obd-codes.com/trouble_codes/

http://autorepair.about.com/od/obdcodedatabase/The_Exhaustive_Database_of_OBDI_and_OBDII_Engine_Codes.htm

http://myweb.accessus.net/~090/dtcobd2.html

http://www.obdii.com/

 

:search: GOOGLE :search:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
sorry robson ale znam te strony i w goglowaniu jestem nie najgorszy, niestety zadna z tych stron nie wyjaśnia błedów które wymieniłem wyżej, no może z wyjatkiem DDE 141, tu wiem ze chodzi o bład sondy za katem, ale to juz rozgryzłem wczesniej.
Zbir
Opublikowano
sorry robson ale znam te strony i w goglowaniu jestem nie najgorszy, niestety zadna z tych stron nie wyjaśnia błedów które wymieniłem wyżej, no może z wyjatkiem DDE 141, tu wiem ze chodzi o bład sondy za katem, ale to juz rozgryzłem wczesniej.

 

OK

Błędy są z INPY ?

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
tak. Ogólnie mówiąc - dużo jest stron opisujących kody błędów silnika a nie znalazłem w necie praktycznie nic konkretnego na temat błedów w pozostałych modułach
Zbir
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

bump....

 

nikt nie wie czy to tajemna wiedza tylko dla wybranych a ci co wiedzą trzymają język za zębami?

Zbir
Opublikowano
bump....

 

nikt nie wie czy to tajemna wiedza tylko dla wybranych a ci co wiedzą trzymają język za zębami?

 

Może nie wszyscy wiedzą

 

Zobacz tu w tym wątku : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74640&start=60

Może nie pełna wersja ?

 

Ja mam u siebie opisane błędy - ale teraz nie mam błędów w samochodziku i nie mogę ci pokazać screena

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Pozatym DIS oferuje kompletne schematy wraz z dodatkowymi instrukcjami dokladnego sprawdzenia - np wywalilo u mnie obwod otwarty czujnika temp w kabinie - klikajac dalej doszedlem do sprawdzenia - tj dis pokazal schemat elektryczny, i opis - ze w celu sprawdzenia trzeba go czyms zakryc i sprawdzac live wskazania, oczywiscie bylo napisane gdzie sie czujnik znajduje etc. Mysle ze podobnie jest z reszta bledow.

 

A skoro koledze dziala INPA to do GT1 jest juz blisko

Xdrive

Koder

Opublikowano

 

Zobacz tu w tym wątku : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74640&start=60

Może nie pełna wersja ?

 

ale ja mam opisy (patrz wyżej = power on reset, lambda regulation... itp), tylko niewiele one mówią. Zresztą sprawdzałem na dwóch wersja inpy i jest to samo.

 

Zapytam inaczej: GDZIE ZDOBYWAJĄ WIEDZE NT UŻYTKOWANIA TYCH PROGRAMÓW ZAWODOWI MECHANICY (dla których te programy sa przecież przeznaczone)? bo nie wierze ze tekst 'power on reset' w EWS albo 'lambda regulation control range block' w DDE jest dla przecietnego mechanika jasny i jednoznaczny. Muszą byc jakies materiały szkoleniowe itp... tylko czemu nie ma ich wogóle w internecie...:?: czyżby były lepiej strzeżone niż same programy ktorych pirackie kopie można sciągnac bez problemów?

 

krązą jakies przypadkowe PDFy np http://www.bimmerboard.com/members/WTH/bmwDTCodes.pdf ale zawiera tylko częśc danych i tylko do starszych aut.

Zbir
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.