Skocz do zawartości

mocno klekocze i dymi jak jest zimny co sie dziejeM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moze ktos wie co zaczyna sie dziac z moim silnikiem (1.6 M40)zaczol dosc glosno klekotac nawet wtedy gdy jest cieply i zaczol dosc mocno dymic ale tylko chwile po odpaleniu gdy jest zimny.Kolega mowi ze moze to byc walek rozrzadu ale te dymienie ma cos wspolnego z walkiem
Opublikowano

A dymi na czarno czy biało?

W każdym razie klekot w tych silnikach to albo panewka, zawory albo to co mówisz - wałek rozrządu (o ile pamiętam to zawory i panewki są albo częścią wałka rozrządu, albo są z nim jakoś połączone)...

Co do dymienia, sprawdziłbym uszczelkę pod głowicą. Mój dymi na biało - okazało się że płyn z chłodnicy przedostał się do silnika... teraz szukam nowego a auto czeka na remont albo swap.

Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie nic poważnego.

Opublikowano
Moze ktos wie co zaczyna sie dziac z moim silnikiem (1.6 M40)zaczol dosc glosno klekotac nawet wtedy gdy jest cieply i zaczol dosc mocno dymic ale tylko chwile po odpaleniu gdy jest zimny.Kolega mowi ze moze to byc walek rozrzadu ale te dymienie ma cos wspolnego z walkiem

O klekotaniu poszukaj, jest tego w ciul na forum. ;) Użyj słów klekotanie, klepanie, bocian :mrgreen: , cykanie, lub podobne, do tego dopisz m40 i dowiesz się trochę. W skrócie, to może to oznaczać koniec rozrządu, a i równie dobrze zrobisz jeszcze duużo kilometrów. Ten silnik ma jeszcze tą tendencję do klepania.

 

Jaki ma kolor ten dym? Biały, czy ciemny? Odkręć korek w chłodnicy i zobacz kolor płynu, czy pływają na nim takie tłuste plamy (jak na rosole ;) ). Zobacz, czy nie ubywa/przybywa płynu w chłodnicy, tudzież czy nie ubywa/przybywa oleju.

Opublikowano
(o ile pamiętam to zawory i panewki są albo częścią wałka rozrządu, albo są z nim jakoś połączone)

:duh: :duh: :duh: jak zaowry moga byc częścią wałka rozrządu :?: :?: :?: Połaczone z nim także nie są - jedynie z nim WSPÓŁPRACUJĄ

 

Kolego szanowny - wałek rozrządu jest podparty na tzw mostkach - i nie są to panewki :!: :!: :!: Owszem mostek posiada łożysko ślizgowe lecz nie jest to panewka.

Panweki sa na WALE GŁÓWNYM ( KORBOWYM ) w silniku.

 

Co do klekotu - sprawdź najpierw skąd jest stukot - czy od spodu auta - raczej głóśne głuche stukanie, czy dobiega z okolic głowicy - cykanie. Jesli od dołu to mogą byc to panewki, lecz wtedy bylyby problemy z ciśnieniem oleju. Jeśli stukot od góry to:

1. sprawdź kompensatory luzu zaworowego ( szklanki)

2. Sprawdź wałek

3. sprawdź dźwigienki zaworowe itd

 

Pzdr,

Opublikowano
Widze że wiedza kolegi DŻASIU opiera sie tylko na tych bzdurach które przeczytał w internecie!!!!!!!!!!!!!!!!Niesamowita naprawde pozdrawiam!!!!!!!

Obecnie E36 325 touring

Kiedyś E36 325 coupe

E39 535

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.