Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymienilem opony na letnie i pojawil sie (chyba gdyz auto dopiero co kupilem i tyle co wrocilem nim z niemiec i przez polsce ale raczej lepszymi dorgami wiec moglem nie zauwazyc choc nie sadze) problem.

Na rownym asfalcie prowadzi sie super jak pojawiaja sie koleiny lub ogolne nierownosci to dosc znacznie wybija auto ze toru jazdy. Czyli trzeba naprawde pozadnie trzymac kierownice zeby jechac "swoje". Jakjakby nierownosci strasznie wplywaly na uklad kierowniczy, byle nierownosc i jak puszczona kieronicxa skreca auto, to samo w kolejinach.

 

Czy ten typ tak ma (przesiadlem sie po dlugim powozeniu ciezszym i wiekszym - rozstaw osi i kol- audi C4 A6)? w sensie ze nie duze auto to poddaje sie roznym takim ? Czy moze to byc wina rodzaju konktrukcji, cisnienia opon?

 

zalozylem w tej chwili 205,55 R16

takie: http://www.1010tires.com/tire.asp?tiremodel=Ventus+Sport+K104&tirebrand=Hankook

 

wczesniej jak wracalem z niemiec byly zimowki goodyear.

pozdrawiam

michal

Opublikowano
Nie dziwi mnie to ani trochę. W poprzednim sezonie jeździłem na Goodyear'ach NCT5 205/60/15, na zimę zakładam UG7 195/65/15 i wszystko było OK. Teraz sprzedałem letnie koła i kupiłem 16; żeby nie przesadzać z rozmiarem założyłem na nie opony Goodyear Excellence 205/55/16 i widzę, że zmiana w prowadzeniu jest kolosalna. Na równym idą jak po szynach, natomiast na nierównościach czy koleinach prowadzenie staje się naprawdę kłopotliwe. Auto potrafi myszkować po drodze, wjeżdżając w koleiny trzeba dość mocno trzymać kierownicę, bo znosi na boki. Opony są w porządku, koła proste, wyważone, więc wina musi leżeć w konstrukcji samej opony - moja jest asymetryczna, boczny profil jest zupełnie inny niż w tej, którą miałem poprzednio, twardsza no i niestety - na naszych "wspaniałych" drogach to pokutuje. Teraz już się przyzwyczaiłem, ale początki zaraz po wymianie były nieciekawe.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

no te letnei oponki wzgledem zimowych (tak jak to u siebie nazywasz poczny profil) wygladaja zupelnie inaczej pomimo identycznego rozmiaru. Boczne scianki wydaja sie byc takie masywniejsze, sztywniejsze no i (nie wiem jak to nazwac) boczna sciana z bieznikiem tworzy jakby zdecydowany kat prostu a nie tworzy z bieznikiem obly ksztalt.

 

tylko szkoda ze w innym aucie te opony spisywaly sie bardzo dobrze :(

pozdrawiam

michal

Opublikowano
Dokładnie w tym rzecz. W innym aucie mogło się to zachowywać inaczej, bo nie ma takich samych aut, nawet w obrębie jednej marki i modelu. Wpływ na to ma konstrukcja zawieszenia samochodu, jego zużycie, geometria, parametry takie jak rozstaw kół czy ich pochylenie, rodzaj felg - szczególnie ich szerokość i wiele innych. Rzecz w tym, że niewiele da się na to poradzić; pozostaje praktycznie tylko wymiana opon na inne. Musisz trochę pojeździć i ocenić, jak bardzo Ci to przeszkadza. Najgorsze są początki, potem da się jakoś przyzwyczaić. Wiem to po sobie - początkowo byłem niemalże załamany, teraz jest już inaczej, dodatkowo wygląd koła i świetne prowadzenie na równej drodze wynagradzają mi dyskomfort podczas jazdy na wertepach.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Rzecz normalna, u mnie jest to samo. U mnie zimowa opona Firestone 225/45 R17 o niebo lepiej sie prowadzi w koleinach niż letnia o tym samym rozmiarze którą wlasnie założyłem.

 

http://www.opony.com/opony/54149_sumitomo_htrz_2.html

 

Na równej nawierzchni jedzie idealnie prosto, koleiny- troche trzeba sie starac aby utrzymac własciwy tor jazdy. Ale jezdze na nich juz drugi sezon i zdążyłem sie przyzwyczaić, choc czasami to denerwuje

Opublikowano

Panowie

A zwróćcie uwage jaki indeks nośności mają wasze oponki,,

Zbyt wysoki przy lekkim aucie powoduje utrate komfortu oraz to że oponka nie ugina się na brzegach np wieżdzając w kolejine i autko robi co chce

 

Widze że ktoś tu ma bmw seri 3 to chyba lekkie autko

Przypuszczam że masa całkowita nie przekracza 1800kg albo jeszcze mniej

 

Indeks nośności 80 zonacza 450kg a 90 to już 600kg x4 to 2400 a jeżdzisz autkiem co waży połowe z tego

A jak więcej jak 90 jest to już :duh: nieciekawie

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
zmien opony na inna marke

 

a jestes w stanie cos zarekomendowac?

wiesz samym oponon nie mam nic do zarzucenia konkretnie wiec skad pewnosc ze na innych nie bedzie podobnie?

pozdrawiam

michal

Opublikowano
Panowie

A zwróćcie uwage jaki indeks nośności mają wasze oponki,,

Zbyt wysoki przy lekkim aucie powoduje utrate komfortu oraz to że oponka nie ugina się na brzegach np wieżdzając w kolejine i autko robi co chce

 

Widze że ktoś tu ma bmw seri 3 to chyba lekkie autko

Przypuszczam że masa całkowita nie przekracza 1800kg albo jeszcze mniej

 

Indeks nośności 80 zonacza 450kg a 90 to już 600kg x4 to 2400 a jeżdzisz autkiem co waży połowe z tego

A jak więcej jak 90 jest to już :duh: nieciekawie

 

o i to jest trop idelany chyba! wlasnie sprawdzilem opony maja index 91 ! czyli 615x4=2460kg czyli o 455 za duzo bo e46 320d max dopuszczalna mase ma 2005kg...

 

czyli wnioskuje ze powinienem szukac czegos z indexem nosnosci 84-85 (500-515kg na opone).

 

tylko pytanie czy producenci oferuja pelna/szeroka game indexow dla kazdego z modelu opony? no nic zobacze co z tego wyjdzie.

 

->> EDIT:

No tak to juz wiem ze to nie takie chop siup z wyborem nosnosci.

W sensie szukajac 205/55 R16 nie znalazlem nic ponizej indexu 91 (czasem 94 ) hmmm...

 

--

 

 

No i czy to zle prowadzeni to tylko i wylacznie wida zlej nosnosci czy jednak tez samego typu opony ...

 

 

 

EDIT2:

Chyba jednak za bardzo sie zasugerowalem opinia kolegi Blaster'a.

Jego uwaga chyba nei go konca sluszna. Raz dobierajac tak po masie auta index nosnosci opony nie znajde po prostu takiej opony. Dwa znalezione w poradnikach dopierania opon np. : "Należy dobierać opony o nośności większej o 25% od dopuszczalnej masy całkowitej samochodu"

pozdrawiam

michal

Opublikowano

Czyli 91 to masz jeszcze ok,,,,,,,,

Myślałem że seria 3 jest jeszcze lżejsza :D

Dla większych opon trudno znaleźć małe nośności ponewaź z reguły są zakładane do większych i cięższych samochdów tkich jak choćby ford mondeo

 

A jaki jaką nośność miały zimówki

Sprawdz jeszcze ciśnienie czy nie za wysokie lub za niski

I pamiętaj aby było jednakowe na osji a tył przód może się różnić

 

POzdrawim

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Czyli 91 to masz jeszcze ok,,,,,,,,

nie jeszce tylko takie jak zaleca producent, z drugiej strony zaleca to co jest na rynku a mniejszej nosnosci na rynku nie ma.

Z drugiej strony jak na spokojnie pomysalem o tej nosnosci to 615kg to wcale nei taki glupi pomysl vide rozny chwilowy rozklad masy podczas jazdy.

 

A jaki jaką nośność miały zimówki

Sprawdz jeszcze ciśnienie czy nie za wysokie lub za niski

I pamiętaj aby było jednakowe na osji a tył przód może się różnić

POzdrawim

nośność zimowek sprawdzona tez 91.

z cisnieniem ombinowalem od za wysokiego to nawet troche za niskiego.

Przy troche niższym niz na plakietce zdaje sie byc minimalnie lepiej.

oczywiscie w oponach jednej osi cisnienie to samo.

pozdrawiam

michal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.