Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! To mój pierwszy post :)

 

Niedawno kupiłem sprowadzone BMW 318i E30 z 1990 roku.

 

A moje pytanie dotyczy (jak w temacie) obrotów biegu jałowego. Mianowicie, utrzymują się one na poziomie ok. 520 obr/min i są one raczej zdecydowanie za niskie. Tak się dzieje przy całkowicie zimnym silniku, ale sytuacja nie zmienia się także przy już trochę rozgrzanym (60 stopni), nie miałem jeszcze okazji sprawdzić tego przy pełnej temperaturze, bo na dworze jest zimno, a auto nie jest jeszcze zarejestrowane ani ubezpieczone, więc za wiele nim nie jeździłem. Przy wspomnianych przeze mnie obrotach silnik wyraźnie się dławi, poza tym, gdy zostanie wkręcony na wyższe obroty, a potem swobodnie zwalnia to w momencie, gdy obroty spadną poniżej 500, dostaje nagle pojedynczego kopa, który go zazwyczaj podbija do 550 i obroty się wtedy stablilzują na poziomie tych 520, z tym, że nieraz po takim kopie, wskakuje nawet na ponad 1000 obrotów, a potem znów wraca do 520.

 

Jaki może być tego powód? Co z tym zrobić? Czy może to być kwestia sterownika, czy raczej silnika krokowego, a może świece, sam silnik?? Osobiście, odnoszę wrażenie, że to sterownik, bo przecież to on dostaje informacje, jakie są aktualne obroty silnika i jeżeli to będzie 520 obr. to niezależnie od tego, czy uszkodzony jest silnik krokowy, czy nawet sam silnik to przecież powinien podciągnąć obroty do tych 850...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.