Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja polecam podjechać na stacje kontroli pojazdu. Panowie powinni mieć na wyposażeniu takie sprytne urządzonko (przepraszam ale nie wiem jak się ono fachowo nazywa), którym rozpędzją po kolei koła do dużej prędkości i wtedy nie sposób nie usłyszeć, w którym kole wyje łożysko. Taka usługa nie jest droga dlatego polecam. :wink:
Opublikowano
Dokładnie. Niestety tylko na przedniej osi. Tylną napędową najłatwiej sprawdzić podnosząc tył auta, odpalając silnik i rozpędzając go np. do 80km/h i nasłuchując. Dla lepszego zauważenia różnicy zablokuj raz jedno (i nasłuchuj) a potem drugie koło jakąś belką (wtedy mechanizm różnicowy przekaże moment tylko na jedno z kół). Stary sprawdzony sposób :wink:
Opublikowano
Dokładnie. Niestety tylko na przedniej osi. Tylną napędową najłatwiej sprawdzić podnosząc tył auta, odpalając silnik i rozpędzając go np. do 80km/h i nasł[bAD]ąc. Dla lepszego zauważenia różnicy zablokuj raz jedno (i nasł[bAD]) a potem drugie koło jakąś belką (wtedy mechanizm różnicowy przekaże moment tylko na jedno z kół). Stary sprawdzony sposób :wink:

 

...ciekawe co się stanie z belką jeśli testowany pojazd będzie wyposażony w sprawną blokade mostu :norty:

 

Jeśli chodzi o przód - oczywiście na podniesionym pojeździe rozpędzamy koło i kładziemy ręke na nietłumionym/izolowanym elemencie zawieszenia (najlepiej sprężyna), przy uszkodzonym łożysku będą odczówalne wibracje a w znacznym stopniu uszkodzenia dodatkowo będzie słychać hałas. Z tyłem niestety jest już kłopot... Najlepiej udać się do serwisu wyposażonego w stetoskop ele... Chyba że jesteśmy w stanie określić uszkodzoną część podczas jazdy.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
1.lewarek autko do góry i krecąc kazdym kołem i na słuch

2.Tylną napędową najłatwiej sprawdzić podnosząc tył auta, odpalając silnik i rozpędzając go np. do 80km/h

3.oczywiście na podniesionym pojeździe rozpędzamy koło i kładziemy ręke na nietłumionym/izolowanym elemencie zawieszenia (najlepiej sprężyna), przy uszkodzonym łożysku będą odczówalne wibracje

 

:jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: Ciekawe macie pomysły na sprawdzanie łożysk :duh: Nigdy o takich nie słyszałem. Najlepsza jest ta 2 metoda :duh: :mad2: :clap:

Aby sprawdzić łożysko należy podnieść np. przednie prawe koło. Następnie łapiemy za górny i dolny punkt koła (za oponę na górze i na dole) - nie za boki i ruszamy kołem góra, dół (do auta i od auta). Ruszamy kołem tak: np. lewa ręka na górze, prawa na dole. Lewą ręka wpychamy koło do środka, a prawą odciągamy od auta i powtarzamy na zmianę (szybkimi ruchami robimy to). Przy sprawnym łożysku koło nie będzie się odchylać, a przy uszkodzonym będą luzy.

Opublikowano
Jeżeli łożysko szumi podczas jazdy to ta metoda pozwoli wykryć uszkodzone łożysko.

 

Oczywiście że jest to jedna z metod weryfikacji uszkodzenia łożysk kół ale jak napisałem nie zawsze jest skuteczna i pozwala na 100% określenie usterki - raczej w skrajnych przypadkach

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.