Skocz do zawartości

Poziom płynu do wspomagania jak sprawdzić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ponieważ jestem lamerem w tej kwestii chciałbym Was zapytać jak sprawdzić poziom płynu wspomagania w E34. Raczej nie mam z nim problemu, ale jak odkręce dekiel od zbiornika, to nic nie widzę poza siateczką i nie wiem jak, a przede wszystkim gdzie, sprawdzić czy poziom płynu jest odpowiedni :)

 

Z góry dziękuje.

Opublikowano
a nie masz w korku zbironika takiego wystajacego patyczka ??? ja tak mam w E36 i wlasnie na nim widac poziom ?

 

Hmm będę się musiał przyjrzeć, ale wydaje mi się, że nic takiego nie mam :( Mam nakrętkę od góry, a jak ją odkręcam, to zdejmuję sam korek, a może ja coś źle robię ??

No nic przyjrzę się temu jeszcze.

Opublikowano
a nie masz w korku zbironika takiego wystajacego patyczka ??? ja tak mam w E36 i wlasnie na nim widac poziom ?

 

Hmm będę się musiał przyjrzeć, ale wydaje mi się, że nic takiego nie mam :( Mam nakrętkę od góry, a jak ją odkręcam, to zdejmuję sam korek, a może ja coś źle robię ??

No nic przyjrzę się temu jeszcze.

 

no i ja odkrecisz ten korek do od spodu korka powinien byc taki wystajaczy patyczek jak od lodow tyle ze plastikowy :))) tu raczej nic zle zrobic nie mozna :lol: poatrz na korek bo moze masz po prostu ulamany :jawdrop:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano

Potwierdzam post Prymus'a.

U mnie też jest patyczek. :wink:

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam post Prymusa.

 

Ten "patyczek" tam musi być albo był (złamany).

 

 

BTW, wszystko na ten temat opisane jest w instrukcji obsługi...

Kai
Opublikowano
możliwe ze sie myle ale wydaje mi sie ze nie powinno być bagnetu tylko jak się odkreci ten korek to nad tą siateczką powinno być widać olej. a jak nie widać to chyba centralnie na środku tej siateczki jest śruba na klucz 10 więc ją odkręć i wtedy będziesz wiedział ile masz oleju. chyba poziom oleju powinien być troche nad tą siateczke.
Opublikowano
możliwe ze sie myle ale wydaje mi sie ze nie powinno być bagnetu tylko jak się odkreci ten korek to nad tą siateczką powinno być widać olej. a jak nie widać to chyba centralnie na środku tej siateczki jest śruba na klucz 10 więc ją odkręć i wtedy będziesz wiedział ile masz oleju. chyba poziom oleju powinien być troche nad tą siateczke.

Dokładnie. Kessey ma ten większy typ zbiorniczka (pewnie jest też nivo) i w tym przypadku po odpaleniu auta poziom płynu powinien być około 2-3 mm ponad siateczkę.

Opublikowano

Dokładnie. Kessey ma ten większy typ zbiorniczka (pewnie jest też nivo) i w tym przypadku po odpaleniu auta poziom płynu powinien być około 2-3 mm ponad siateczkę.

 

OK Mam nivo, więc to możliwe. Teraz powiedzicie mi jaki jest "prawidłowy" poziom tego płynu?

Opublikowano
prawie max tak zeby sie nie wylewało :norty: . W zasadzie tak jak to 525iX napisał. Najpierw sprawdź jaki masz tam płyn, bo powinien być zielony, ale czasami :duh: niektórzy zalewają czerwonym dextronem, i jak jest czerwony to lepiej nie dolewać zielonego tylko czerwony lub całkiem spuścic i przepłukać(jak chyba tak zrobie) tylko nie wiem czy po takim zabiegu czegos nie zepsuje bo narazie sucho i amory dobrze trzymają a taka operacja moze cos namieszać, z reszta kto przeszedł juz taka operacje niech da znać

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Kessey ma ten większy typ zbiorniczka (pewnie jest też nivo) i w tym przypadku po odpaleniu auta poziom płynu powinien być około 2-3 mm ponad siateczkę.

 

OK Mam nivo, więc to możliwe. Teraz powiedzicie mi jaki jest "prawidłowy" poziom tego płynu?

 

No tak, to się wyjaśniło - w takim razie "patyczka" brak :)

Kai
Opublikowano
prawie max tak zeby sie nie wylewało :norty: . W zasadzie tak jak to 525iX napisał. Najpierw sprawdź jaki masz tam płyn, bo powinien być zielony, ale czasami :duh: niektórzy zalewają czerwonym dextronem, i jak jest czerwony to lepiej nie dolewać zielonego tylko czerwony lub całkiem spuścic i przepłukać(jak chyba tak zrobie) tylko nie wiem czy po takim zabiegu czegos nie zepsuje bo narazie sucho i amory dobrze trzymają a taka operacja moze cos namieszać, z reszta kto przeszedł juz taka operacje niech da znać

 

Dzięki.

Reasumując: mam odpalić samochód, odkręcić korek i zobaczyć płyn. Ma być 2-3 mm ponad siateczke i tu mam kolejne pytanie ponad znaczy "ponad dół siateczki", czy ponad znaczy "ponad górna krawędź siateczki"?

Jeśli widzę płyn to OK wiem jakiego jest koloru i ile go jest, a jeśli go nie zobaczę, to co mam zrobić? Jak ustalić jego "kolor", żeby dolać właściwego?

 

BTW, wszystko na ten temat opisane jest w instrukcji obsługi...

 

Instrukcję mam po włosku, a tego języka niestety nie znam. Co jakiś czas podjeżdżam do Fusa, żeby kupić nową po polsku i dowiaduje się za każdym razem, że będzie za tydzień ;)

Opublikowano
Poziom od dna siateczki (2-3mm). A jesli nie widać jaki kolor to klucz 10 i odkręcasz nakrętke wyciągasz sitko i już widać pięknie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BTW, wszystko na ten temat opisane jest w instrukcji obsługi...

 

Instrukcję mam po włosku, a tego języka niestety nie znam. Co jakiś czas podjeżdżam do Fusa, żeby kupić nową po polsku i dowiaduje się za każdym razem, że będzie za tydzień ;)

 

Nie wiem, co to/kto to Fus :) ale zamów sobie takš w ASO, nie zapłacisz wbrew pozorom dużo, a będzie nowa i pachnšca BMW.

Jeżeli nie chcesz, to jest jeszcze Allegro. Poważnie, warto to poczytać - ja dowiedziałem się wiele o moim aucie.

Kai
Opublikowano
[

Nie wiem, co to/kto to Fus :) ale zamów sobie takš w ASO, nie zapłacisz wbrew pozorom dużo, a będzie nowa i pachnšca BMW.

Jeżeli nie chcesz, to jest jeszcze Allegro. Poważnie, warto to poczytać - ja dowiedziałem się wiele o moim aucie.

 

Fus to właśnie jeden z warszawskich dealerów BMW :)

Wbrew pozorom jestem zwolennikiem instrukcji obsługi i nawet jak kupie sobie żelazko, lub inną pierdołe to eksploatację zaczynam od czytania instrukcji :D Z reguły dowiaduję się o funkcjach, na które normalnie bym nie wpadł, a które są później bardzo pomocne w codziennym użytkowaniu. Allegro od czasu do czasu monitoruje, ale poza pierdołami nie wystawiają nic sensownego, a do innego dealera jeździć mi się nie chce, bo mam nie po drodze :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[

Nie wiem, co to/kto to Fus :) ale zamów sobie takš w ASO, nie zapłacisz wbrew pozorom dużo, a będzie nowa i pachnšca BMW.

Jeżeli nie chcesz, to jest jeszcze Allegro. Poważnie, warto to poczytać - ja dowiedziałem się wiele o moim aucie.

 

Fus to właśnie jeden z warszawskich dealerów BMW :)

Wbrew pozorom jestem zwolennikiem instrukcji obsługi i nawet jak kupie sobie żelazko, lub inną pierdołe to eksploatację zaczynam od czytania instrukcji :D Z reguły dowiaduję się o funkcjach, na które normalnie bym nie wpadł, a które są później bardzo pomocne w codziennym użytkowaniu. Allegro od czasu do czasu monitoruje, ale poza pierdołami nie wystawiają nic sensownego, a do innego dealera jeździć mi się nie chce, bo mam nie po drodze :)

 

Eeee, to ten Fus to [tylna częć ciała poniżej pleców], a nie przedstawiciel ASO. U mnie takie rzeczy załatwiajš na "pojutrze".

Co do Allegro, to bmw1955 handluje takimi rzeczami (aktualnie ma wystawione instrukcje E39, E38). Zapytaj się, może ma.

Kai
Opublikowano

Eeee, to ten Fus to [tylna czę�ć ciała poniżej pleców], a nie przedstawiciel ASO. U mnie takie rzeczy załatwiajš na "pojutrze".

 

Widocznie Fus woli sprzedawać nowe bryczki, a nie jakąś instrukcję do 10 letniego samochodu ;) Taki jest i go nie zmienię, jak naprawdę będzie mi brakowało, to zacznę mocniej szukać. Póki co brakuje też na to trochę czasu :(

 

Co do Allegro, to bmw1955 handluje takimi rzeczami (aktualnie ma wystawione instrukcje E39, E38). Zapytaj się, może ma.

 

Dzięki, odpytam :)

Opublikowano
Instrukcję mam po włosku, a tego języka niestety nie znam. Co jakiś czas podjeżdżam do Fusa, żeby kupić nową po polsku i dowiaduje się za każdym razem, że będzie za tydzień ;)

Kessey jak ma np e-mule to poszukaj w necie ja ściągnalem pare przydatnych pdfów do E36 takze moze i do 525 cos sie znajdzie...

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

  • 13 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.